تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد هر نوشته‏اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803079876




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرکتهای چینی می توانند درمعادن و صنایع معدنی ایران سرمایه گذاری کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون وزیر صنعت ،معدن وتجارت: شرکتهای چینی می توانند درمعادن و صنایع معدنی ایران سرمایه گذاری کنند تهران - ایرنا - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: بخش معادن و صنایع معدنی ایران در حوزه های اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد معدنی فرصتهای زیادی برای سرمایه گذاری وجود دارد که شرکتهای چینی می توانند از آن استفاده کنند.


براساس این گزارش، جعفر سرقینی در نشستی مشترک با سرمایه گذاران چینی، اظهار داشت: فعالیت شرکتهای چینی در زمینه فرآوری سنگ آهن در ایران که با سرمایه گذاری در احداث کارخانه های کنسانتره شکل بگیرد، فرصت مناسبی پیش روی دو طرف قرار می دهد.
وی در این نشست از میهمانان چینی دعوت کرد تا برای اکتشاف ذخایر مس در کشورمان اقدام به سرمایه گذاری کنند.
سرقینی افزود: در حوزه صنعت مس نیز سرمایه گذاری مشترک در کارخانه کنسانتره مس، توسعه معادن مس کوچک، کارخانه های آلیاژ مس و اکتشاف ذخایر مس به عنوان بخشی از فرصت های سرمایه گذاری از سوی چین محسوب می شوند.
وی خاطرنشان ساخت: میزان مواد معدنی استخراجی ایران سالانه حدود 400 میلیون تن است و کشورمان از نظر فولاد خام نیز 15 میلیون تن تولید دارد.
به گفته این مقام مسئول، ایران 80 درصد از فولاد خام خود را به روش احیای مستقیم تولید می کند و امروز براساس آمار های بین المللی جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه و شمال آفریقا از نظر تولید فولاد خام اولین کشور و از لحاظ جایگاه جهانی پانزدهمین تولیدکننده این فلز استرات‍ژیک است.
سرقینی خطاب به سرمایه گذاران چینی، گفت: بخش فولاد ایران فرصت های مناسبی برای سرمایه گذاری دارد که از جمله آنها می توان فولاد طبس، سنگان خراسان رضوی و کارخانه گالوانیزه را برشمرد.
وی از برنامه ریزی ایران برای تولید آلومینیوم ظرف چهار سال آینده به میزان یک میلیون تن خبر داد و گفت: جمهوری اسلامی از تنوع گسترده مواد معدنی و صنایع معدنی برخوردار است.
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت به سرمایه گذاران چینی پیشنهاد داد تا نسبت به سرمایه گذاری در معدن سرب و روی انگوران (زنجان) اقدام نمایند و در این بخش استخراج مواد معدنی را به روش زیرزمینی دنبال نمایند.
همچنین علاوه بر فعالیت استخراج مواد معدنی، ساخت کارخانه ذوب روی را نیز دنبال کنند.
سرقینی با بیان اینکه معادن طلای ایران یک فرصت مناسب برای سرمایه گذاران طرف چینی است، اظهار داشت: میزان تولید فعلی طلای ایران سالانه حدود سه تن است.
وی در بخش دیگری از گزارش خود، به وضعیت تولید سیمان در ایران پرداخت و گفت: ایران امروز سالانه حدود 75 میلیون تن سیمان تولید می کند و رتبه سوم را در این بخش در دنیا دارد.
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: ایران دارای تنوع رنگ و کیفیت خوبی از نظر سنگ های تزئینی و نما است و میزان استخراج سالانه این بخش به حدود 16 میلیون تن می رسد.
وی خطاب به هیات چینی، تصریح کرد: هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی در معادن و صنایع معدنی ایران وجود ندارد و برای واردات تجهیزات معدنی تعرفه کمی اختصاص یافته است.
براساس اهداف پیش بینی شده در قالب برنامه پنجساله 94 -1390 به منظور افزایش ظرفیت تولید فولاد کشور حدود 12 هزار و 500 میلیارد تومان برای اجرای طرحهای توسعه سنگ آهن باید سرمایه گذاری شود.
ایران اکنون 68 نوع ماده معدنی را از حدود پنج هزار و 600 معدن فعال در سطح کشور استخراج می کند و برپایه گزارش های رسمی کشورمان یکی از 10 کشور شاخص از نظر ذخایر معدنی محسوب می شود.
سهم صادرات معدن و صنایع معدنی از صادرات غیرنفتی کشور حدود 32 درصد ذکر شده است.
سهم اشتغال مستقیم معادن بالغ بر 120 هزار شغل عنوان شده و حدود 620 هزار شغل غیرمستقیم در بخش صنایع معدنی به دنبال داشته است.
میزان ذخایر معدنی ایران 57 میلیارد تن اعلام شده که از این رقم 37 میلیارد تن ذخیره قطعی و ارزش آن بالغ بر 770 میلیارد دلار پیش بینی شده است.
اقتصام (2)1559**1558
انتهای پیام /*




12/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن