تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802507876




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمادگی هرمزگان برای پذیرایی از مسافران نوروزی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آمادگی هرمزگان برای پذیرایی از مسافران نوروزی بندرعباس - ایرنا- استان ساحلی هرمزگان از مدت ها قبل با برپایی نشست ها و تشکیل کمیته های مختلف از سوی مسوولان و دست اندرکاران ستاد تسهیلات نوروزی، برای استقبال و پذیرایی از سیل مسافران نوروزی درتعطیلات پایان اسفند 92 و روزهای آغاز سال 93 از هر حیث آماده است.


به گزارش ایرنا، دست اندرکاران و متولیان امر گردشگری هرمزگان با مشخص کردن وظایف و مسوولیت های هر یک از بخش ها آمادگی خود را برای ورود مسافران وهموطنان از جای جای کشور اعلام کردند تا مسافران با خیال راحت بتوانند ایام تعطیلات خود را سپری کنند.
هرمزگان با داشتن جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوان ازجمله دارا بودن وجود 14جزیره مسکونی و غیر مسکونی، طبیعت گردشگری بکر ودست نخورده، ساحل نیلگون خلیج فارس، جنگل های حرا، آبشار و تالاب ها و چشمه های آب درمانی از دیرباز مورد توجه گردشگران ایرانی وخارجی بوده که نگاه هر مسافری را به سوی خود جلب می کند.
جاذبه های تاریخی همچون قلعه پرتغالی ها درهرمز وقشم، مسجد وحمام گله داری، معبد هندوها، خانه فکری، پل لاتیدان درمحل عبور و مرور کاروانها از بندرعباس به لارو کاروان سرای بستک و همچنین بازار سنتی میناب (بنام پنجشنبه بازار) تنها بخشی از مناظر دیدنی وجذاب هرمزگان بشمار می آید که پذیرای مسافران نوروزی می باشد.
فرماندار بندرعباس با اشاره به درپیش بودن سال جدید و فرا رسیدن تعطیلات نوروزی گفت: سال گذشته 9 میلیون نفر سفر مهمان نوروزی وارد بندرعباس شدند که امسال با پیش بینی 20 درصدی مسافران وگردشگران بایستی خدمات رسانی مناسبی به آنها داده شود.
احمد مرادی با اشاره به مباحث مطرح برای آماده سازی معابر و زمینه های خدمات رسانی مناسب به مسافران نوروزی ابراز داشت: انتظار داریم روشنایی معابر شهری تا قبل از تعطیلات پایان اسفند پایان یابد و درمکان یابی غرفه های فروش ماهی های تزیینی و مواد غذایی از نظرهای اداره بهداشت شهرستان استفاده و اکیپ های نجات غریق در ساحل مستقر شود.
وی همچنین بر معرفی جاذبه های طبیعی و گردشگری شهرستان به سایر هموطنان تاکید کرد و خواستار توجه دستگاه ها به این امر شد.
فرماندار شهرستان بندرعباس اظهارداشت: بانک ها نیز باید در خصوص تامین نقدینگی عابر بانک ها و شهرداری با همکاری مرکز بهداشت در راه اندازی غرفه های میوه و تره بار، مواد غذایی برای حفظ سلامتی مردم و مهمانان نوروزی اقدامات لازم را انجام دهد زیرا سلامت هموطنان و مهمانان حائز اهمیت می باشد.

مرادی بیان کرد: مسوولان باید با برنامه ریزی مناسب نسبت به تامین سوخت مورد نیاز خودروها و امنیت در سطح شهرستان توجه لازم را بیشتر از قبل داشته باشند واداره ورزش و جوانان و آموزش وپرورش بایستی سالن های خود را برای استقرار مهمانان در زمان بروز نا مساعد بودن شرایط جوی آماده کنند.
وی همچنین از اداره کل فرهنگ ارشاد و اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف امور خیریه خواست تهیه بسته های فرهنگی و توزیع آن بین مهمانان نوروزی در دستورکارداشته باشند.
این مسوول با اشاره به مبادی های ورودی شهر گفت: اداره راه و شهرسازی باید نسبت به پاک سازی و بهسازی ورودی های شهر اقدامات لازم را انجام دهد و مسوولان امر باید به گونه ای عمل نمایند که شرایط مناسب برای حمل و نقل دریایی، هوایی، زمینی و ریلی مهمانان فراهم شود.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس نیز گفت: 9 بوستان برای اسکان مسافران نوروزی، 30 چشمه جدید سرویس بهداشتی علاوه بر 268 چشمه موجود، توزیع 20 هزار بورشور برای اطلاع رسانی به مسافران و ایجاد پنج ایستگاه نجات غریق کنار ساحل در نظر گرفته شده است.
حسین رنجبر افزود: اکنون درحال ساماندهی بازار ماهی فروشان، لکه گیری معابر شهری، رنگ آمیزی جدول های حاشیه خیابان های بندرعباس و همچنین جانمایی مکان هایی برای غرفه های عرضه ماهی های زینتی در حال انجام می باشد.
وی در رابطه با نظافت شهر بندرعباس اظهارداشت: هم اکنون یکهزار و 206 نفر درحال نظافت معابر شهر می باشند.
شهردار بندرعباس نیز با اشاره به تلاش های در دست انجام برای فراهم سازی امکانات و تجهیزات لازم شهر در آستانه سال نو و حضور گردشگران، گفت: برنامه ریزی های لازم برای پذیرایی از میهمانان نوروزی انجام شده است.
عباس امینی زاده افزود: بر این اساس آماده سازی و ساماندهی بوستانها، بلوارها، خیابان ها و میادین اصلی، زیبا سازی منظر شهری و معابر در حال اجرا می باشد.
وی با بیان اینکه 9 بوستان برای اسکان مسافران نوروزی در بندرعباس در نظر گرفته شده، افزود: با توجه به پایان سال و حضور مهمانان در آستانه سال جدید، شهرداری بندرعباس از ابتدای بهمن تا پایان اسفند در حال آمادگی بسر می برد.
شهردار بندرعباس با تاکید بر اینکه شهر را برای شهروندان بندرعباسی و میهمانان نوروزی آماده می کنیم، گفت: طرح بازدید از پروژه های شهری، جمعه هر هفته با حضور معاونان و مدیران شهرداری با هدف سرعت بخشی در روند اجرا، کاهش زمان و هزینه و ارزیابی از روند اجرای پروژه ها در دستور کار قرار دارد.
وی بیان کرد: بحث ایمنی و امنیت میهمانان از جمله مواردی است که در دستور کار شهرداری بندرعباس قرار دارد و در همین راستا در بوستانها و ساحل بندرعباس با مستقر نمودن نجات غریق سازمان آتش نشانی سعی خواهیم کرد از حوادث احتمالی جلوگیری به عمل آید.
شهردار بندرعباس بیان داشت: با توجه به حجم بالای میهمانان نوروزی در شهر بندرعباس سعی داریم تمام تسهیلات لازم را با کیفیت و کمیت بهتری نسبت به سال های گذشته در اختیار هموطنان خود قرار دهیم.
مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان هم از آمادگی بیش از 383 مدرسه درقالب سه هزار و 51کلاس درس در استان برای اسکان مسافران فرهنگی در نوروز 93 خبر داد.
احمد آخوندی، با بیان اینکه این مدارس در 16 منطقه آموزشی استان قرار دارند، تصریح کرد: کلاس های درنظر گرفته شده برای اسکان مسافران فرهنگی، براساس امکانات رفاهی شناسایی و دسته بندی شده و براساس توانایی مناطق استان می باشد.
وی خاطرنشان کرد: پذیرش مسافران نوروزی از 28 اسفند آغاز می شود و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.
این مقام مسوول ابراز داشت: در ورودی و خروجی شهرهای استان بنر نشانی ستاد اسکان مسافران فرهنگی برای مراجعه مستقیم این افراد به ستاد به منظور دریافت نشانی مدارس و راحتی مسافران نصب می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان نیز در این راستا گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده امسال سه طرح ویژه نوروزی در استان همزمان با سراسر کشور اجرا می شود که شامل طرح ایمنی وسلامت مسافران نوروزی، امداد ونجات جاده ای و طرح ملی فرشتگان رحمت است.
ˈعلی اعمیˈ با اشاره به اهمیت اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی به منظور خدمات رسانی هرچه بیشتر به هموطنانمان، افزود: این طرح از 27 اسفند تا 15 فروردین با همکاری 750 نفر و در 14 پایگاه، در ورودی همه شهرستان های استان اجرا می شود.
وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح امداد و نجات جاده ای، 32 پایگاه امداد و نجات جاده ای از 25 اسفند تا 18 فروردین به مسافران نوروزی خدمات ارائه می دهند .
وی با بیان اینکه از مجموع این پایگاه ها 15 پایگاه ثابت ،14 پایگاه سیار و سه پایگاه امداد دریایی است، بیان داشت: یک فروند بالگرد نیز در ایام نوروز برای امداد رسانی در جاده های استان در نظرگرفته شده است.
رییس اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه های اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان هم از پایان خط کشی مجدد راه های استان تا قبل از سفرهای نوروزی خبر داد وگفت: در حال حاضر عملیات خط کشی مجدد راه های شهرستان های غرب هرمزگان به پایان رسیده و خط کشی راه های شرق استان در حال انجام است.
ˈمهران رازمندˈ با بیان اینکه برای انجام این کار بیش از 20 میلیارد ریال هزینه می شود، تصریح کرد: عملیات خط کشی محورهای جاسک در شرق استان و محور میناب به اتمام رسیده است.
وی از آغاز خط کشی مجدد محورهای شهرستان های سیریک و بشاگرد طی روزهای آینده خبر داد و خاطرنشان شد: خط کشی محورهای شهرستان بندرعباس نیز آغاز شده که تاکنون 90 درصد آن انجام شده است.
این مسوول از خط کشی محورهای حاجی آباد و رودان تا قبل از آغاز سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: انجام خط کشی مجدد محورهای استان به منظور افزایش ضریب ایمنی در جاده ها انجام می شود.
فرمانده پلیس راه هرمزگان نیز از آغاز طرح نوروزی کنترل ترافیکی جاده های استان از 25 اسفند ماه جاری تا 14 فرودین 93 خبر داد وگفت: این طرح با هدف افزایش ایمنی و انضباط ترافیکی و انتظام بخشی در جاده ها اجرا می شود.
سرهنگ ˈعلی مجید زادهˈ با بیان اینکه در این طرح از تمام امکانات خودرویی، کارکنان و پایگاه های جاده ای ثابت به صورت شبانه روزی استفاده می شود، افزود: با توجه به ترافیک جاده ای و افزایش سفرها در نوروز، زمان طرح ممنوعیت و محدودیت ترافیکی تردد کامیون در محور بندرعباس - حاجی آباد و موتورسیکلت در محورهای اصلی اعلام می شود.
وی خاطرنشان کرد: تست سلامت رانندگان، کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی و اتوبوس ها و توقیف 72 ساعته خودروهای دارای دو تخلف همزمان از دیگر اقدامات طرح نوروزی پلیس هرمزگان برای کاهش آمار حوادث رانندگی است .
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور و سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز با اشاره به فرارسیدن تعطیلات پایان سال و استقبال گردشگران برای انجام سفرهای دریایی گفت: شمار صندلی شناورها برای خدمات دهی به مسافران دریایی در استان با افزایش 10 درصدی به پنج هزار و 500 صندلی می رسد.
سید علی استیری افزود: 10 بندرمسافری در هرمزگان خود را برای خدمات رسانی به گردشگران و مردم استان آماده می کنند.
وی گفت: استاندارد سازی مرکز هماهنگی و جست و جو و نجات دریایی بندرعباس، پیوستن دو فروند شناور نجات ساحلی و همچنین دو فروند شناور مسافری در مجموع با ظرفیت 194 صندلی از مهم ترین اقدامات اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان برای نوروز 93 است.
سرپرست اداره کل بنادر ودریانوردی هرمزگان بیان کرد: 41 فروند شناور استاندارد، پنج لنج مسافری، 22 لندینگ کرافت برای حمل مسافر با خودرو و 10 شناور مسافری ذخیره و برای تردد مسافران بین جزایر هرمزگان در این ایام در نظر گرفته شده است.
استیری باتاکید بر استفاده مسافران از بندرها، مسیرها و شناورهای مجاز گفت: ترمینال مسافری شهید حقانی بندرعباس برای نوروز 93 آماده بهره برداری می شود و هم اکنون تعداد اسکله های این بندر از 18 پست به 22 پست افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه درحال حاضر هر 10 دقیقه شناورهایی با ظرفیت 25 تا 250 نفر، جابجایی مسافران به جزایر قشم و هرمز را برعهده دارند، گفت: مسافران هم اکنون می توانند برای سفر به جزایر قشم و هرمز از بندر شهید حقانی و برای سفر با خودرو به جزیره قشم از مسیر دریایی بندر پهل- بندر لافت استفاده کنند.
به گفته وی بندرهای لنگه، چارک و آفتاب در غرب هرمزگان نیز برای سفر مسافر و خودرو به جزیره کیش آماده خدمات رسانی به مسافران دریایی هستند.
***مدیر بنادر غرب هرمزگان نیز با اشاره به در پیش بودن تعطیلات پایان سال و ایام نوروز 93 و حضور خیل گردشگران در استان، گفت: به منظور ارتقاء هر چه بیشتر ایمنی سفرهای دریایی، از تردد شناورهای ناامن و غیرمجاز پیشگیری می شود.
اسماعیل مکی زاده روز اظهار داشت: در اعمال قوانین مقرر در مباحث ایمنی با هیچ کس تعارف نداریم و از تردد و فعالیت شناورهای غیرایمن و غیرمجاز به ویژه قایق های کوچک تفریحی و شناورهای جت اسکی که فاقد مجوزهای مربوطه از شهرداری ها و سازمان بنادر باشند، جلوگیری خواهد شد.
وی تاکید کرد: به منظور پیشگیری از تاخیر در انجام سفرهای دریایی، شرکت های کشتیرانی و مسافربری در اعلام برنامه ساعات حرکت شناورهای خود دقیق و منظم عمل نمایند .
مکی زاده خاطرنشان شد: درایام تعطیلات نوروز سعی بر آن داریم تا با بهبود هرچه بیشتر کیفیت ایمنی شناورها و ارتقای سطح آموزش خدمه شناورهای مسافری وهمچنین پشتیبانی کافی در مسیر کاهش سوانح دریایی گام برداریم.
مدیر بنادر غرب هرمزگان ابراز داشت: در همین راستا اجرای طرح ساماندهی مسافرتهای دریایی ویژه نوروز 93 را مانند سالهای گذشته با کنترل و نظارت دقیق تر و امکانات بیشتر برنامه ریزی کرده ایم.
مکی زاده اظهار داشت: طی ایام نوروز 92، هرمزگان میزبان بیش از شش میلیون مسافر دریایی بود که 200 هزار سفر دریایی از طریق بنادر غرب استان انجام شد که نوروز 93 احتمال افزایش 10 تا 20 درصدی سفرهای دریایی می رود.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون هفت فروند لندینگ کرافت و چهار شناور مسافری با ظرفیت دو هزار و 245 صندلی و همچنین قابلیت حمل 520 خودرو به صورت روزانه در خطوط بندر لنگه، چارک و آفتاب به سمت جزیره کیش و برعکس، در حال تردد هستند.
رییس کمیته حمل و نقل دریایی شهرستان بنـدرلنگه تصریح کرد: برای کاهش زمان توقف مسافران دریایی در بنادر مبدا، این ظرفیت ها در روزهای پایانی سال افزایش می یابد.
معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان نیز از ذخیره سازی کالاهای اساسی و پرمصرف مردم در ایام تعطیلات نوروزی ( از جمله گوشت، مرغ، میوه ومرکبات) از دو ماه پیش در 15 سردخانه استان خبر داد.
خلیل قاسمی افزود: دراین مدت دوهزار تن مرغ منجمد، 600 تن گوشت قرمز، یکهزار تن سیب درختی و 600 تن پرتغال خریداری و ذخیره شد.
وی بیان داشت: مقدار کالاهای ذخیره شده بیشتر از نیاز استان است و مشکلی از نظر تامین کالاهای پر مصرف وجود ندارد .
معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان همچنین از اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار تامین کالای روزهای عید نوروز خبر داد و گفت: این طرح با حضور 380 بازرس محسوس و نامحسوس درحال اجراست .
قاسمی یادآورشد: امسال نیز از نیمه اسفندماه 15 نمایشگاه بهاره در شهرستان های استان گشایش یافته که کالاها با 15 تا 20 درصد تخفیف به مردم عرضه می شود.
نماینده ولی فقیه درهرمزگان و امام جمعه بندرعباس هم با اشاره به نزدیک بودن ایام نوروز از شهروندان خواست خرید عید را متعادل و متناسب با امکانات خود انجام دهند.
آیت الله ˈغلامعلی نعیم آبادیˈ یادآورشد: ایام نوروز بهترین فرصت برای جمع شدن خانواده ها و تازه شدن دیدارهاست و نباید به فرصتی برای چشم و هم چشمی تبدیل شود و یا زمینه دل شکستگی و ناراحتی اقشار ضعیف و کم درآمد را فراهم کند.
وی همچنین متذکر شد: ایام فاطمیه نیز با نوروز تقارن پیدا کرده که بی تردید مردم برای رعایت حرمت و شان حضرت فاطمه زهرا(س) ملاحظه لازم را خواهند داشت.
گفته شده سال گذشته 12 میلیون گردشگر به استان هرمزگان وارد شده است که این آمار را معاون وقت رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور آن را تایید کرده است.
امسال نیز طبق برنامه ریزی های صورت گرفته پیش بینی می شود خیل زیادی از مسافران وارد این استان هرمزگان شودند و از لحاظ دریایی نیز این استان با ظرفیت جابه جایی 15 میلیون مسافر و برخورداری از 10 بندر مسافری، 98 درصد سفرهای دریایی کشور را پشتیبانی کند. ک/4
گزارش از رقیه غلامی زاده
7195/668 /675
انتهای پیام /*




18/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن