تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا هنگام نشستن، بيشتر رو به قبله مى نشست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815399200




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امامزادگان معصوم و زائرانی چشم انتظار


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امامزادگان معصوم و زائرانی چشم انتظار دلفان - ایرنا- امامزاده ها مامن زائران دل سوخته ای هستند که مردم به نیابت از امام معصوم دست در حلقه گره گشای ضریح مقدس آنان می زنند و عطر امامت را در توسل یه آنان می جویند .


به گزارش ایرنا ، استان لرستان نیز تعداد زیادی از بقاع متبرکه و امامزادگان عظیم الشان را در دل خود جاََی داده است .
حضور سه امامزاده از سلاله پاک نبی اکرم در شهرستان دلفان علاوه بر ایجاد روح و شکوه معنوی غربت و مظلومیت اهل بیت(ع) را در تاریخ فریاد می زند.
یکی از بقاع متبرکه ی این شهرستان بارگاه ملکوتی امامزادگان احمد و محمود(ع) معروف به باولین است که در 60 کیلومتری غرب شهرنورآباد مرکز دلفان و در بخش کاکاوند واقع شده است.
هر ساله هزاران زائر شیفته ائمه اطهار (ع) و ارادتمندان واقعی آنان ازمناطق مختلف استانهای لرستان ، همدان ،کرمانشاه و ایلام به زیارت این اماکن مقدس می آیند .
امامزادگان احمد و محمود(ع) معروف به باولین گفته می شود این دو امامزاده غریب و مظلوم از نوادگان امام موسی کاظم (ع) می باشند.
بقعه متبرکه امامزادگان احمد و محمود(ع) در دامنه کوه باغبک واقع شده است و درختان و طبیعت سر سبز اطراف آن جلوه ای زیبا و دلنشین به آن بخشیده است .
این بقعه با 200 متر مربع زیر بناء در زمینی به مساحت 2هزار متر مربع ساخته شده و معماری آن ساده و بی پیرایه است بر روی ضریح این بقعه نیز که در سال 1374 نصب شده است آیاتی از کلام الله و اشعاری در مدح ائمه اطهار (ع) حک گردیده است .
امامزاده باولین زائران فراوانی دارد اما زائران آن از حداقل امکانات رفاهی و خدماتی محروم و بی بهره اند .
نبود زائر سرا ، آب آشامیدنی سالم، کمبود سرویس های بهداشتی ، خانه بهداشت و دفتر مخابراتی از مهمترین مشکلات زائران این امامزاده است.
بخشدار کاکاوند گفت :این بقعه در دهستان کاکاوند غربی و در منتهی الیه نقطه استان لرستان به کرمانشاه واقع شده است .
آزاد سلیمی افزود : راه دسترسی به این امامزاده از مسیر استان کرمانشاه آسفالت شده و زائران آن به راحتی می توانند به آن سفر زیارتی خود بپردازند.
وی اظهار داشت : از مسیر ارتباطی نورآباد به امامزاده باولین تنها 2 کیلومتر آن اسفالت نیست که کار زیرسازی آن انجام شده و بزودی به بهره برداری می رسد و زائران لرستان در زمینه راه ارتباطی مشکلی نخواهند داشت.
به گفته وی ، سالانه بیش از یکصد هزار زائر به زیارت این امامزاده گان احمد و محمود مشرف می شوند .
امام جمعه نورآباد نیز افزود: طرح نوسازی حرم مطهر امامزاده احمد و محمود (ع) در زمینی به مساحت 300 مترمربع در سال جاری آغاز شده که تاکنون 60 درصد پیشرفت کاری داشته است.
حجت الاسلام سید جعفر هاشمی نژاد اظهار داشت: در قالب اجرای طرح، بنای قدیمی این بقعه تخریب و بنا، گنبد و گلدسته های جدیدی احداث می شود.
امامزادگان احمد و محمود(ع) معروف به باولین از اماکن زیارتی شهرستان دلفان هستند که از جایگاه ویژه ای در میان مردم غرب کشور برخوردار هستند.
7270/630
انتهای پیام /*




18/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن