تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802690480




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاری های اقتصادی مازندران و منگستائو قزاقستان توسعه می یابد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

همکاری های اقتصادی مازندران و منگستائو قزاقستان توسعه می یابد ساری-ایرنا- استاندار مازندران بر لزوم گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری با استان منگستائو قزاقستان تاکید کرد و گفت: با توجه به وجود سه بندر مهم دریایی ،تولیدات محصولات کشاورزی ، خدمات فنی و مهندسی و گردشگری ،زمینه توسعه همکاری با قزاقستان مهیا است.


ˈربیع فلاح ˈ شنبه شب در نشست مشترک با ˈ آلیک آیدار بایف ˈ همتای خود در استان منگستائو قزاقستان ، خواستار افزایش همکاری های بین دو استان شد و افزود: رونق روابط اقتصادی بین دو استان مازندران و منگستائو موجب توسعه روابط بین کشورهای ایران و قزاقستان می شود.
وی با اشاره به قابلیت های مازندران ،اظهارداشت: کشاورزی ، فنی و مهندسی ،گردشگری و میراث فرهنگی از ظرفیت ها و قابلیت های استان است و این ظرفیت ها می تواند روابط اقتصادی دو کشور را گسترش دهد.
فلاح ادامه داد: مازندران در زمینه ترانزیت و حمل کالا دریایی ظرفیت بالایی دارد.
استاندار مازندران تاکید کرد: برنامه ریزی صادرات مازندران صدور بیش از 2 میلیارد دلار کالا است و برای انجام این برنامه آماده هر گونه همکاری با قزاقستان و استان منگستائو هستیم.
ربیع فلاح تصریح کرد : زمینه ها برای توسعه روابط تجاری بین هیات های اقتصادی مازندران و منگستائو فراهم شده است.
در این نشست استاندار منگستائو قزاقستان نیز از علاقمندی کشورش برای افزایش سطح مناسبات و توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی با استان مازندران خبر داد و گفت : بر اساس آمارهای موجود دو کشور، میزان واردات و صادرات کالا میان دو استان مازندران و مگنستائو در سالهای اخیر از طریق بندر امیرآباد رو افزایش بوده و هر دو کشور ایران و قزاقستان خواهان افزایش سطح همکاری ها هستند.
آلیک آیدار بایف تاکید کرد: هر دو کشور ایران و قزاقستان در حاشیه دریای خزر واقع شده اند و روابط دو کشور در طول سالهای گذشته همیشه دوستانه بوده است.
استاندار منگستائو قزاقستان ادامه داد: هدف اصلی از سفر به مازندران، بررسی امکانات و توانمندی ها و شرایط افزایش همکاری های دوجانبه و فراهم کردن زمینه های حضور تجار و سرمایه گذاران ایرانی و قزاقستانی برای تسهیل در سرمایه گذاری است.
آیدار بایف صادرات غلات و پتروشیمی و برخی فراورده های نفتی را از جمله توانمندی های استان منگستائو ذکر کرد و گفت :استان ما از نظر نفت و گاز غنی است ولی در زمینه محصولات کشاورزی با مشکل مواجه است و در این زمینه استان منگستائو می تواند از محصولات کشاورزی مازندران بهره مند شود و ما می توانیم زمین و مکانی برای فروش محصولات کشاورزی مازندران اختصاص دهیم.
استاندار منگستائو قزاقستان افزود : تجار و فعالان اقتصادی قزاقستان می توانند از طریق ایران و خلیج فارس ، کالاهای تولیدی خود را صادر کنند و از همین کریدور کالاهای مورد نیاز خود را وارد قزاقستان کنند.
وی همچنین رشد جمعیت در منگستائو قزاقستان را چهار درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به رشد جمعیت استان ما نیاز به مسکن جدید دارد و مازندران در زمینه ساخت مسکن و خدمات فنی و مهندسی می تواند ما را کمک کند.
آیدار بایف ضمن دعوت از استاندار مازندران برای حضور در استان منگستائو قزاقستان خواستار افزایش همکاری های اقتصادی قزاقستان و ایران شد و گفت : اقتصاد دو کشور می توانند مکمل همدیگر باشند.
بازدید از بندر امیرآباد ، شرکت لبنیاتی کاله و دو واحد صنعتی در شهرک تشبندان محمود آباد از جمله برنامه های این هیات در مازندران بود.
هیات تجاری متشکل از 16 نفر از مسوولان دولتی و اجرایی استان منگستائو قزاقستان به سرپرستی آلیک آیدار بایف استاندار این استان از روز گذشته وارد مازندران شد و پس از بازدید تعدادی از مراکز صنعتی و تولیدی مازندران امشب ساری را به مقصدد گرگان ترک کردند.ک/2
2585/402
انتهای پیام /*




17/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن