تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801252450




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استانهای مازندران ایران و منگستائو قزاقستان همکاریهای اقتصادی خود را افزایش می دهند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استانهای مازندران ایران و منگستائو قزاقستان همکاریهای اقتصادی خود را افزایش می دهند ساری - ایرنا- استاندارˈ منگستائوˈ قزاقستان، از علاقمندی کشورش برای افزایش سطح مناسبات وتوسعه همکاریهای تجاری واقتصادی با استان مازندران ایران خبر داد.


ˈآلیک آیدار بایف ˈ که در صدر هیاتی متشکل از مسوولان دولتی و اجرایی استان ˈ منگستائو ˈ قزاقستان روز شنبه در حاشیه بازدید از یک واحد تولید لبنیات در شهرستان آمل، به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس آمارهای موجود دو کشور، میزان واردات وصادرات کالا میان دو استان مازندران و مگنستائو در سالهای اخیر از طریق بندر امیرآباد رو افزایش بوده و هر دو استان و در قالب اصلی آن دو کشور ایران و قزاقستان خواهان افزایش سطح همکاریها هستند.
وی افزود: هر دو کشور ایران وقزاقستان در حاشیه دریای خزر واقع شدند و روابط دو کشور در طول سالها دوستانه بوده است.
استاندارˈ منگستائوˈ قزاقستان ادامه داد: هدف اصلی از سفر به مازندران، بررسی امکانات و شرایط افزایش همکاریهای دوجانبه و فراهم کردن زمینه های حضور تجار وسرمایه گذاران ایرانی وقزاقستانی در بازار هدف دو کشور است تا بتوانند راحت سرمایه گذاری کنند.
آیدار بایف، به توانمندی استانˈ منگستائوˈ قزاقستان در صادرات غلات و پتروشیمی و برخی فراورده های نفتی به مازندران اشاره کرد و گفت: در عین حال استان ˈ منگستائوˈ هم می تواند بازار هدف وفروش محصولات کشاورزی مازندران باشد.
وی تصریح کرد: تجار وفعالان اقتصادی قزاقستان علاقمندند تا از طریق ایران وخلیج فارس ، صادرات کالاهای تولیدی خود را انجام دهند و از این کریدور نیز کالاهای مورد نیاز خود را وارد قزاقستان کنند.
استاندار ˈ منگستائوˈ قزاقستان با بیان اینکه باید با سفر وملاقات های بیشتر میان مسئولان ارشد و اجرایی و اقتصادی دو کشور زمینه های توسعه همکاری های دوجانبه عملیاتی تر شود، از سرمایه گذاران و بازرگانان ایرانی برای سرمایه گذاری در استان ˈ منگستائوˈ قزاقستان به طور رسمی دعوت کرد.
هیات متشکل از 16 نفر از مسوولان دولتی و اجرایی استان منگستائو قزاقستان که به سرپرستی ˈ آلیک آیدار بایف ˈ استاندار این استان روز شنبه به مازندران سفر و از مراحل مختلف تولید لبنیات و دیگر فرآورده های تولیدی شرکت کاله دیدن کردند.
نشست مشترک هیات اقتصادی جمهوری قزاقستان با مدیران دستگاه های اجرایی ، تشکل ها و فعالان اقتصادی استان ، بازدید از بنادر امیرآباد ، شرکت لبنیاتی کاله و دو واحد صنعتی در شهرک تشبندان محمود آباد از برنامه های این هیات است.
این گروه اقتصادی عصر روز یکشنبه پس از دیدار با استاندار مازندران ، ساری را به مقصد استان گلستان ترک خواهد کرد.ک/3
ک/7327/402/506
انتهای پیام /*




17/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن