تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802176407




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسپانیا خود را برای از سرگیری روابط تجاری و اقتصادی با ایران آماده می کند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: اسپانیا خود را برای از سرگیری روابط تجاری و اقتصادی با ایران آماده می کند
پس از اینکه اتحادیه اروپا ، برخی از تحریم ها را بر اساس توافقات ژنو به تعلیق در آورد ، اسپانیا بدون داشتن اختلافات دوجانبه با ایران ، خود را برای از سرگیری روابط مهم تجاری و اقتصادی با این کشور آماده می کند .
آفتاب: به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری ˈ افه ˈ، دیدار رسمی ˈخوسه مانوئل گارسیا مارگالوˈ وزیر امور خارجه اسپانیا از ایران که بین روزهای 2 تا 4 مارس (11 تا 13 اسفند ) صورت خواهد گرفت ، نخستین سفر رسمی یک مقام اسپانیایی از سال 2005 میلادی به ایران خواهد بود .

به گفته خبرگزاری ، آخرین دیدار از ایران را در سال 2005 میلادی ، یک هیأت مجلس نمایندگان اسپانیا به سرکردگی ˈجوزپ آنتونی دوران ییدا ˈ سخنگوی حزب ˈهمگرایی و وحدت کاتالونیاˈ در مجلس نمایندگان اسپانیا ، انجام داد .یک سال بعد در آگوست 2006 ، ˈفیلیپ گنزالزˈ نخست وزیر سابق اسپانیا بود که به ایران سفر کرد هرچند این دیدار ، خصوصی بود .

اسپانیا و ایران ، روابط دیپلماتیک خود را از آوریل سال 1951میلادی آغاز کردند و در سال 1978 میلادی بود که پادشاه اسپانیا ، در دیداری رسمی به ایران سفر کرد .

افه ادامه داد :روابط بین دو کشور ، در سالهای اخیر افزایش شدیدی داشت هرچند که تخریب روابط با اتحادیه اروپا پس از انتخاب ˈمحمود احمدی نژادˈ ، سطح و شدت روابط بین دو کشور را محدود ساخت .

این خبرگزاری افزود : این وضعیت ، پس از تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران در سال 2012 میلادی ، تشدید یافت و اکنون این تحریم ها در حال حذف شدن هستند .

افه نوشت :در این راستا ، همانطوری که گارسیا مارگالو در ماه دسامبر اعلام کرده بود ، اسپانیا خود را برای از سرگیری روابط مهم تجاری و اقتصادی که با ایران داشت ، آماده می کند .در این زمینه ، وزیر خارجه در روز 24 ژانویه (4 بهمن ) در دیداری که با ˈمحمد علی نجفیˈ معاون رئیس جمهوری ایران در مادرید داشت ، قصد خود برای سفر به ایران را اعلام داشت ، دیداری که دو مقام در آن ، بر سر تشدید روابط از طریق سفرها و دیدارها توافق کردند .

به گفته افه ، رئیس سیاست خارجه اسپانیا با این سفر ، از طرح توافق به دست آمده بین گروه 1+5 و تهران بر سر برنامه هسته ای ایران حمایت خواهد کرد .در این رابطه به گفته مقامات وزارت خارجه اسپانیا ، زمینه اقتصادی ، مهمترین مورد این روابط است زیرا منافع اسپانیا روز افزون هستند .

این خبرگزاری تصریح کرد :گارسیا مارگالو در دیدار خود با نجفی اذعان کرد که تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران ، به معنی ˈضرر و قربانیˈ برای اسپانیا بودند زیرا اسپانیا 14 درصد نفت خود را از ایران وارد می کرد .افه در این راستا خاطرنشان کرد که وزیر اسپانیایی با این سفر ، قصد تقویت حضور شرکت های اسپانیایی در ایران را دارد .

افه نوشت :در حقیقت ، همانطوری که نجفی در سفر بهمن ماهش به مادرید به ˈخوسه مانوئل سوریاˈ وزیر صنعت ، انرژی و گردشگری اسپانیا گفت ، ایران به تجربه قطار سریع السیر اسپانیا برای گسترش خطوط ریلی خود مشتاق است .نجفی در گفتگوی خود با سوریا به وی خاطرنشان کرد که دولتش ، یک طرح اجرائی برای ساخت دست کم یک هزار و 500 کیلومتر خط ریلی را در دست دارد و پیشنهاد داد که شرکت های اسپانیایی بتوانند در این پروژه شرکت و سرمایه گذاری کنند .

رسانه مذکور ادامه داد :ایران برای اسپانیا ، یک بازار مهم در خاورمیانه محسوب می شود ، به طوری که صادرات اسپانیا به این کشور در بین سال های 2009 تا 2011 میلادی نزدیک به 50 درصد افزایش داشت .در سال 2011 میلادی ، اسپانیا با 3/655 میلیون یورو ، پس از آلمان ، ایتالیا ، فرانسه و سوئد ، پنجمین صادر کننده اتحادیه اروپا بود.

اسپانیا ، عمدتا ماشین آلات و لوازم مکانیکی ، تجهیزات و لوازم برقی ، چدن و فولاد ، خودرو ، لوازم دارویی ، تانن و رنگ افزون بر کاغذ ، مقوا و فراورده های آن را به ایران صادر می کند و در عوض نفت و سوخت معدنی از ایران وارد می کند .در واقع ، 98 درصد خریدی که اسپانیا از ایران انجام می دهد ، نفت است .



تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن