تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819186507




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقرار دولت تدبیر و امید، فرصتی ارزشمند برای رفع معضلات زیست محیطی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استقرار دولت تدبیر و امید، فرصتی ارزشمند برای رفع معضلات زیست محیطی است رشت - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: استقرار دولت تدبیر و امید، فرصتی مغتنم و ارزشمند برای رفع معضلات زیست محیطی کشور است.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، ˈ معصومه ابتکار ˈ عصر شنبه در جلسه شورای اداری گیلان افزود : شوراهای شهر و روستا ، شهرداری ها ، دهیاری ها و دیگر بخش های مختلف استان باید با سازوکارهای اقتصادی و حمایتی و با استفاده از فناوری های روز دنیا برای رفع مشکل زباله ، فاضلاب و پسماند در جهت حفظ محیط زیست کوشا باشند .
وی با تاکید بر ضرورت تغییر سیاست های اجرایی در جهت حفظ محیط زیست ادامه داد: رفع معضلات زیست محیطی استان گیلان، با افزایش تعامل و همکاری بخش های مختلف اجرایی محقق می شود .
معاون رییس جمهوری خاطرنشان کرد: اعضای هیات دولت ، رییس جمهوری و نمایندگان مجلس به اهمیت مسایل زیست محیطی اذعان داشته و سازمان محیط زیست نیز برای رفع بحران استان هایی از جمله گیلان برنامه هایی پیش بینی کرده است .
رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر ضرورت ایجاد هم پیمانی و میثاق به منظور ارائه و اجرای راه حل هایی برای رفع معضلات زیست محیطی در گیلان تصریح کرد : فضای امید ایجاد شده در جامعه، فرصتی مناسب برای جلب مشارکت مردم ، بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد برای ایجاد تحولات زیست محیطی قابل توجه است .
ابتکار امضای تفاهم نامه مسیر سبز و ساحل پاک با شش استان کشور از جمله گیلان را گام نخست تغییر سیاست های اجرایی در راستای حفظ محیط زیست عنوان و بیان کرد: محور اجرای این طرح که از نوروز امسال آغاز می شود، دعوت از گردشگران و مردم برای پاکسازی و تغییر رفتارها نسبت به آلوده کردن محیط زیست است .
وی همچنین از پیش بینی اعتبار مناسب برای احیای تالاب انزلی در بودجه سال آینده خبر داد و اضافه کرد : تلاش می شود تا این اعتبار در زمان مناسب برای ادامه پروژه جذب شود .
رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی دقیق برای مدیریت سواحل و آمایش سرزمین به منظور پیشگیری از وارد آمدن آسیب های جبران ناپذیر به سواحل، از برگزاری اجلاس کنوانسیون محیط زیست دریای خزر در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: برگزاری این اجلاس، بیانگر اراده کشورهای منطقه برای حفظ و بهبود وضعیت دریای خزر است و اهمیت زیادی دارد.
ابتکار همچنین از برنامه ریزی سازمان حفاظت محیط زیست کشور برای حفظ جنگل ها خبر داد و افزود: ممنوعیت بهره برداری از درختان سالم از جمله اقداماتی است که به منظور حفظ موجودیت جنگل اجرایی می شود .
ضرورت تغییر در نحوه برداشت محصولات کشاورزی و استفاده از شیوه مصرف کود و سم که آلودگی های زیادی در آب و خاک به جا می گذارد و اصلاح الگوهای مصرف آب از دیگر موضوعاتی بود که مورد تاکید معاون رییس جمهوری قرار گرفت.
وی در بخش دیگری از سخنانش؛ علایم طبیعت را زنگ خطری جدی دانست و خاطرنشان کرد : علایم تالاب انزلی ، سواحل دریای خزر و وضعیت جنگل های هیرکانی که میراث بشر است، هشدارهایی در استفاده از مصرف آب و بی توجهی به مسایل زیست محیطی است .
رییس سامان حفاظت محیط زیست کشور همچنین بهره برداری سه و نیم برابری از منابع طبیعی در کشور را هشداردهنده خواند و گفت : ادامه روند بهره برداری و آلوده کردن محیط زیست آثار جبران ناپذیری به جا خواهد گذاشت .
ابتکار با تاکید بر ضرورت بازنگری در مفاهیم و باورهای زیست محیطی به منظور حفظ سرزمین تصریح کرد: حفظ آینده سرزمین، نیازمند جدی گرفتن علایم هشدار دهنده طبیعت ، تغییر رویکردهای مدیریتی و جبران اشتباهات گذشته است.
معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور صبح امروز (شنبه) نیز در گردهمایی مدیران کل حفاظت محیط زیست استان ها که در شهرستان ساحلی انزلی برگزار شد، حضور یافت.ک/2
7292/695/506
انتهای پیام /*




17/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن