تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگز با مردم به اندازه عقل خود سخن نگفتند و فرمودند:...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804806004




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معضلات زیست محیطی محصول رفتارانسان با طبیعت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دبیرکل انجمن مدیریت سبز ایران: معضلات زیست محیطی محصول رفتارانسان با طبیعت است اراک - ایرنا - دبیرکل انجمن مدیریت سبز ایران گفت: معضلات حاد زیست محیطی که امروز گریبانگیر جوامع شده محصول رفتار متعارض و ستیزه جویانه انسان با طبیعت و رویکرد مصرف گرایی است.


ˈ محمدحسن امامیˈ روز سه شنبه در نخستین همایش تبیین اهداف مدیریت سبز استان مرکزی در اراک است، افزود: انسان امروزی درسایه زندگی ماشینی از اصل خود در چرخه حیات منحرف شده و با رفتارهای ستیزه جویانه با عنوان ترقی و پیشرفت، جنگ علیه خود را آغاز کرده و منابع پایه آب و هوا و خاک را آلوده می کند.
وی اظهار کرد: پیامدهای منفی رفتارهای مصرفی وقطع ارتباط انسان با طبیعت حرکت به سمت قهقرا است و راه برون رفت از این بحرانها بازگشت و پیوند عمیق و هوشمندانه با طبیعت با استفاده از ابزارهای مدیریت سبز است.
وی گفت: نهادینه کردن هوش سبز در دستگاههای اجرایی وبخشهای غیردولتی در سایه تفکر و احترام به طبیعت محور برنامه های مدیریت سبز است که امروز باید به عنوان یکی از برنامه های کلان بدان پرداخته شود.
امامی افزود: پیاده سازی نظام مدیریت سبز یک تکلیف قانون برنامه پنجم توسعه بر مبنای ماده 190 این قانون است و مصرف بهینه منابع پایه باید در سایه تغییر باورها و رفتارهای فرد و جمعی محقق شود.
استاندار استان مرکزی نیز در این همایش گفت: حفظ و ارتقای سلامت به عنوان نخستین مطالبه هر جامعه انسانی در سند چشم انداز توسعه، قانون اساسی، و برنامه های توسعه ای کشور مورد تاکید است و یکی از مقوله های اساسی در دستیابی به سلامت، مدیریت مصرف منابع پایه و حفظ محیط زیست است.
ˈمحمدحسین مقیمیˈ افزود: در تکالیف برنامه پنجم پیشبرد اهداف مدیریت سبز با حساسیت مطرح شده و اساس این مهم نیز بر استفاده حداکثری از منابع به صورت درست و اصولی و داشتن برنامه، تفکر عمیق و خلاقیت در بازیافت انرژی و جلوگیری از هدررفت منابع پایه است.
وی بیان کرد: مفاد اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده نیز با محتوای معنایی مدیریت سبز همخوانی دارد و در هر دو مقوله تکیه بر استفاده صحیح و به موقع از ظرفیتها و امکانات اصل است.
استاندار استان مرکزی خاطرنشان کرد: مدیریت اجرایی کشور در سطوح خرد تا کلان نیازمند بازنگری رفتاری و عملکری با دیدگاههای مدیریت سبز است و شاخص های این مدیریت باید به عنوان یکی از مهمترین برنامه های مدیران در سال آتی لحاظ شود.
مقیمی بر بازیافت ضایعات به عنوان یکی از اصول مترقی حفظ سرمایه های کشور تاکید کرد و افزود: نیاز است که در این حوزه با مطالعات علمی دقیق و نظارت بیشتر حرکت شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی هم گفت: استان مرکزی یکی ازقطبهای مهم تولیدی و صنعتی و تنوع زیستی کشور است که عدم تناسب ظرفیتهای زیستی و مصرف بی رویه منابع پایه، مشکلات حاد زیستی را برای این منطقه به ارمغان اورده است.
ˈامیر انصاریˈ افزود: بر اساس آیین نامه ابلاغی هیات وزیران، محیط زیست استان مرکزی به عنوان دبیرخانه مدیریت سبز، بهینه سازی مصرف منابع پایه و انرژی و عملیاتی کردن شاخص های آن در دستگاههای اجرایی را با ارزیابی عملکرد مدیران در دستور کار دارد.
وی بیان کرد: مباحث مدیریت سبز با وجود سادگی بسیار، با اهمیت هستند چرا که تنها با رعایت پنج درصد شاخص های ساخت و ساز، عایق بندی و اصلاحات ساختمانی می توان تا 40 درصد در انرژی صرفه جویی کرد.
در کارگاه یکروزه آموزشی این همایش کارشناسان و مدیران دستگاههای اجرایی به عنوان سفیران سبز با شیوه های عملیاتی این برنامه آشنا شدند.ک/2
560/559
انتهای پیام /*




13/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن