تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820058966




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیشترین شکایات شهروندان در حوزه شهرسازی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بیشترین شکایات شهروندان در حوزه شهرسازی است تهران بزرگ - ایرنا - معاون نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از اولویت های معاونت نظارت شورای شهر، رسیدگی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات شهروندان است؛ گفت:درشش ماه گذشته بیشترین شکایات در حوزه شهرسازی بوده است.


به گزارش خبرنگار ایرنا ˈعباس جدیدیˈ روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در شش ماه گذشته 600 گزارش و شکایت به معاونت نظارت شورا ارجاع شده است.
وی گفت: بیش از 250 شکایات در حوزه شهرسازی و ساخت و ساز در ارتفاعات 1800 متر تهران بود.
جدیدی خاطر نشان کرد: نوع تخلفات به دلیل ماهیت جغرافی مناطق، مختلف بوده به طوریکه در منطقه یک میزان شکایات در خصوص باغات و ساخت و ساز در ارتفاعات 1800 متر بوده و در منطقه 5 و 22 بیشترین شکایات در خصوص مسائل حریم بوده است.
وی با بیان اینکه گستردگی شهر تهران نیاز به اولویت بندی مسائل و مشکلات شهر دارد خاطر نشان کرد: در تهران مشکلات بسیاری از جمله تخریب باغات، ساخت و ساز در ارتفاعات 1800 متر، تخلف در حریم وجود دارد که نشانه گسترش بی رویه این شهر است.
معاون نظارت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه همراهی شهرداری در نظارت شورا موجب دلگرمی می شود افزود: در سال های گذشته به دلیل تعدد بخشنامه ها و دستورالعمل ها، ساخت و سازهای بی رویه در تهران گسترش پیدا کرده است .
وی با بیان اینکه نظارت به معنای مچ گیری نیست افزود: اگر نظارت جدی گرفته شود مصوبات شورای شهر در شهرداری به طور دقیق اجرا می شود.
جدیدی با اشاره به اینکه در معاونت نظارت شورای شهر با برخی از مشکلات حقوقی و قانونی روبرو هستیم اظهار کرد:این مسائل و مشکلات با ارائه لایحه در صحن شورا اصلاح می شوند.
وی افزود: دبیران شورایاری ها در سرای محلات در کار نظارت در محلات با شورا همراه هستند.
معاون نظارت شورای شهر تهران،ارتقاء و توسعه شهر الکترونیک، ساماندهی اموال و املاک شهرداری تهران و ارتقاء کیفیت خدمات رسانی به شهروندان،ساماندهی قراردادهای منعقده و نظارت بر پیمانکاران و ارائه دهندگان خدمات غیر مستقیم به شهروندان و حوزه شهرسازی و معماری را از اولویت های فعالیت این معاونت برشمرد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دو نفر از شهرداران مناطق در پروژه امام علی به علت تخلفات به مراجع قضایی معرفی شده است اظهار کرد: ناخواسته شاید تخلفی صورت گیرد اما در این باره خبری به این معاونت نرسیده است و چنانچه خبری باشد، آن را پیگیری خواهیم کرد.
وی ادامه داد: پروژه امام علی پروژه عظیم و ملی بوده است و این طرح نمی توانسته بدون هیچ ایراد و نارضایتی و شکایت انجام شده باشد.
جدیدی همچنین درباره نظارت این معاونت بر اموال و دارایی اعضا شورای شهر نیز گفت: باید این موضوع به صورت طرح در صحن شورا مطرح شود و کمیته ای برای این موضوع تشکیل شود تا میزان اموال و دارایی اعضای شورای شهر رسیدگی شود.
جدیدی همچنین حمل و نقل و ناوگان شهری، چابک سازی دفاتر خدمات الکترونیک وآلودگی هوا را از محورهای اصلی فعالیت های این معاونت برشمرد.
معاون نظارت شورای شهر تهران همچنین درباره عضویت اعضای شورای شهر در هیأت رئیسه سازمان های زیرمجموعه شهرداری اظهار داشت: 2 یا سه نفر از اعضا در هیات رئیسه شرکت های وابسته به شهرداری عضو بودند که استعفای خود را از حضور در این سازمان اعلام کردند.
وی بابیان اینکه قرار است برای نظارت شورا پنج دفتر نظارتی در شمال، جنوب، غرب، شرق و مرکز شهر راه اندازی شود گفت: راه اندازی این دفاتر جزء مصوبات شورای شهر است که تاکنون به دلیل مقاومت های شهرداری این دفاتر دایر نشده است.
تهرام/7244/1600 /
انتهای پیام /*




17/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن