تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815264305




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آثار منفی مدیریت غیریکپارچه آب آشکار شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آثار منفی مدیریت غیریکپارچه آب آشکار شده است تهران بزرگ-ایرنا،مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: عوارض و آثار منفی مدیریت محلی و غیریکپارچه بر منابع آب اکنون در حال پدیدار شدن است.


به گزارش روز شنبه روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران ˈخسرو ارتقاییˈ اظهار کرد: اجرای قانون تفکیک مدیریت بر حوضه های آبریز و تشکیل شرکت های آب منطقه ای استانی، آثار منفی زیادی داشته که امروز در گوشه و کنار کشور خود را نشان می دهد.
وی با اشاره به این مطلب که شرکت آب منطقه ای تهران در گذشته مدیریت بر منابع آب استان های تهران، البرز، سمنان، مرکزی، قم و بخش های از منابع آب استان های زنجان، اصفهان و مازندران را بر عهده داشته است افزود: امروز با تفکیک مدیریت منابع آب و غیریکپارچه شدن مدیریت آن، شرکت آب منطقه ای تهران تنها بر استان تهران نظارت و حاکمیت دارد که 16 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهد.
ارتقایی جمع شدن این تعداد از جمعیت کشور در سرزمینی با منابع آبی محدود را پرتنش و بحران زا توصیف کرد و گفت: این تعداد جمعیت در استانی حضور دارند که تنها یک درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده و همین امر نشانگر میزان بالای تقاضا برای آب است.
ارتقایی نبود وجود تعادل بین منابع و مصارف آب در این استان را مورد اشاره قرارداد و اظهار کرد: سرانه مصرف آب برای هر نفر در استان تهران 351 مترمکعب در سال است در حالی که این میزان برای کشور به طور متوسط بیش از 1230 مترمکعب در سال می باشد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران کاهش منابع آب و افزایش توسعه و جمعیت روز افزون را از چالش های اساسی در استان تهران نامید و افزود: برای جمعیتی که هر روز اضافه می شوند و مصارف متنوعی نیز دارند، برنامه ریزی های مختلفی جهت انتقال آب از حوضه های داخلی و حوضه های همجوار استان تهران یا اجرایی شده و یا در حال مطالعه است.
به گفته وی، انتقال آب از ارتفاعات 2000-3000 تنکابن و طرح جلوگیری از فرار آب سد لار و انتقال آن به تهران از جمله طرح های در دست مطالعه و اقدام شرکت آب منطقه ای تهران جهت تامین بخشی از آب مورد نیاز می باشد.
ارتقایی تاکید کرد: با توجه به دانش روز جهان، بازچرخانی آب و استفاده از پساب نیز در سال های اخیر در دستور کار شرکت آب منطقه ای تهران قرار گرفته تا بتواند با استفاده از این ظرفیت آب مورد نیاز کشاورزی و صنعت را تامین نماید.
وی یادآوری کرد: اجرای خط دوم انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران به دشت ورامین بیش از 9 مترمکعب آب را که معادل حجم آب رودخانه کرج است، منتقل می کند تا علاوه بر اینکه آب بخش کشاورزی را تامین نماید، بتواند در تغذیه سفره های زیرزمینی نیز استفاده شود.
ارتقایی با اشاره به افتخارات به دست آمده در یک سال اخیر گفت: بازگرداندن بیش از 300 میلیارد ریال از احکام صادره بر علیه شرکت، کسب عناوین برتر در بخش های مختلف و انجام فعالیت هایی که چندین مورد آن به عنوان سرلوحه و الگو در بخش آب کشور مطرح شده است، از جمله دستاوردها و افتخارات شرکت آب منطقه ای تهران است.
وی اضافه کرد: اجرای بیش از 100 کیلومتر تونل انتقال آب که نزدیک به 40 درصد تونل های آب اجرا شده در کشور است، اجرای بزرگترین خط انتقال آب از سرشاخه های دز به قمرود که تمامی سازه های مهندسی آب را در خود جای داده، اجرای بزرگترین تصفیه خانه آب کشور و همچنین استفاده از مشارکت بخش خصوصی برای نخستین بار در طرح خط دوم انتقال پساب از کارهایی است که به دست توانمند متخصصان داخلی انجام شده است.
تهرام564/9977 / 1539
انتهای پیام /*




17/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن