تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820297564




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرور چند خبر از شرکت آب منطقه ای گلستان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مرور چند خبر از شرکت آب منطقه ای گلستان گرگان - ایرنا - نوین سازی ایستگاه های هیدورمتری و راه اندازی سامانه انتقال اطلاعات از سوی دو کارشناس شرکت آب منطقه ای گلستان بررسی شد.


به گزارش ایرنا، حسن فرازجو مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای با همکاری سید محمد حسینیه و احمد نادری کارشناس و تکنیسین گروه مطالعات آب های سطحی موفق به تهیه و ارائه مقاله ای در این جهت در همایش ملی مهندسی عمران کاربردی و دستاوردهای نوین شدند.
مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان روزشنبه گفت: عنوان مقاله فوق ، نوین سازی ایستگاه های هیدرومتری و راه اندازی سامانه انتقال اطلاعات می باشد.
مهندس ˈحسن فرازجوˈ افزود: هدف از ارائه مقاله بررسی اقدامات انجام شده در زمینه نوین سازی و ارتقاء ایستگاه های هیدرومتری استان گلستان شامل احداث لیمنوگراف ،پل های اندازه گیری سیلاب ،مقطع کنترل، احداث کف بند و تثبیت بستر رودخانه در محل ایستگاه آب سنجی و نیز روش های نوین ثبت و انتقال اطلاعات با استفاده از سامانه های مخابراتی است.
وی تصریح کرد: اقدامات ذکر شده نمونه ای از دستاوردهای کاربردی تلفیق مهندسی عمران ،مهندسی برق –الکترونیک و مخابرات و همچنین مهندسی منابع آب به منظور افزایش صحت و دقت ثبت داده ها و تسریع در انتقال اطلاعات است.
مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان یاداور شد: ایستگاه های آب سنجی و یا هیدرمتری به منظور بررسی حجم آبدهی رودخانه ها ،تعیین رسوب معلق ،رسوب بستر و کیفیت فیزیکی و شیمیایی آب تاسیس می شود.
همایش ملی مهندسی عمران کاربردی و دستاوردهای نوین در یکم اسفند ماه 1392 در مرکز همایش های شهدای پردیس کشاورزی و منابع طبیعی کرج برگزار شد.
***
سید محمد حسینیه کارشناس گروه مطالعات آب های سطحی شرکت آب منطقه ای گلستان با همکاری حسن فرازجو مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب موفق به تهیه و ارائه مقاله در ششمین همایش ملی آبخیزداری و مدیریت منابع آب و خاک شدند.
مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان ، عنوان مقاله را بررسی تغییرات چگالی و سطح پوشش برف در حوضه های آبریز استان گلستان ذکر کرد .
مهندس ˈحسن فرازجوˈ گفت: هدف این مقاله بررسی تغییرات سطح پوشش برف و رواناب حاصل از آن در حوضه های آبریز استان گلستان است.
وی افزود: سطح پوشش برف در منطقه مورد مطالعه با استفاده از تصاویر ماهواره ای استخراج می شود و تصاویر دریافتی در محیط نرم افزارهای سنجش از دور مورد پردازش قرار گرفته و لایه های ابر ،برف و سطح زمین از یکدیگر جدا می شوند و در نهایت اطلاعات مورد نیاز شامل تعداد پیکسل های برفی و ابعاد هر پیکسل استخراج و سطح پوشش برف تهیه می گردد.
مهندس فرازجو تصریح کرد: در این مقاله ، چگالی برف به کمک اندازه گیری ها و نمونه برداری های صحرایی، در ماههای مختلف سال مورد پایش قرار می گیرد و سپس از تلفیق اطلاعات سطح پوشش، چگالی و مشخصات فیزیوگرافی ،مقادیر آب معادل برف و رواناب حوضه محاسبه می شود.
به گفته مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان، نتایج حاصل از این پژوهش می تواند در مدیریت سدها و مخازن آبی استان به ویژه در ماههای خشک سال مورد استفاده قرار گیرد.
همایش مذکور در تاریخ 29 و 30 بهمن 1392 توسط انجمن مهندسی آبیاری و آب ایران در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.
***
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان گلستان از پیشرفت 88 درصدی عملیات اجرایی پروژه تکمیل و تجهیز شبکه های اندازه گیری آب های سطحی و زیرزمینی خبر داد.
مهندس ˈایرج حیدریانˈ روز پنجشنبه به ایرنا گفت: هدف از اجرای این طرح، دریافت اطلاعات کلی مطالعات پایه منابع آب و انجام برنامه ریزی لازم در خصوص تاسیس و بهره برداری بهینه از حوضه های آبریز،احداث و توسعه شبکه هیدرومتری و پیزومتری دشت ها و برنامه های اکتشافی و همچنین بررسی وضعیت کمی و کیفی آبهای موجود در حوضه های آبریز براساس نتایج حاصل از آمار برداری از منابع آب استان است.
وی افزود: عملیات اجرایی این پروژه شامل ساخت و توسعه ایستگاه های آب، هواشناسی ، تعمیر و نگهداری شبکه ،ساخت و تکمیل حوزه های معرف ،خرید تجهیزات –ادوات و قطعات اندازه گیری آب و هواشناسی و بستر سازی چشمه ها و قنوات ،حفاری اکتشافی ،احداث ساختمان آزمایشگاه کیفیت و رسوب،اندازه گیری چاه های پیزومتری و همچنین تهیه اطلاعات و آمار از ایستگاه های آب سنجی می باشد.
مهندس حیدریان اعتبار تخصیص یافته این طرح در سال 1392 را بالغ بر دو هزار میلیون ریال عنوان کرد .
601
انتهای پیام /*




17/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 209]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن