تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802770456




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب(س)؛سلام بر زینت پدر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب(س)؛سلام بر زینت پدر تهران - ایرنا - دختر امیرمومنان را زینب نام نهادند، چون زینت پدر بود و این نام را آخرین فرستاده الهی برای او انتخاب کرد.


امروز پنجم جمادی الاول مصادف با سالروز میلاد حضرت زینب(س) است، دختری که رسول خدا(ص) نامش را زینب نهاد. این نام از ترکیب «زین» به معنی زینت و «اب» به معنی پدر تشکیل شده است.
زینب کبری در پنجم جمادی الاول سال پنجم یا ششم هجری در شهر مدینه دیده به جهان گشود. پدرش امیرمومنان و مادرش فاطمه زهرا(س) بود و این زینت پدر از همان کودکی دارای کمالات معنوی و علمی بود و اطرافیان خویش را به شگفتی وامی داشت و در محضر پدر از علم و دانش خاندان نبوت سیراب شد.
حضرت زینب(س) در محیط خانه نمونه والای یک دختر و زن خانه دار و همسر است. در اداره خانواده و تربیت فرزندان از مسائل تربیتی غافل نیست. عشق، خلوص و پارسایی از در و دیوار خانه بی آرایش و آلایش او می بارد.
او در جامعه مظهر یک فرد مسوول در مقابل سرنوشت مردم است. طنین فریاد او همواره بر ضد منحرفان بلند است و اوج این پژواک را در کاخ یزید شاهد هستیم.
بررسی ابعاد گوناگون زندگی سرتاسر افتخار و حماسی زینب کبری(س) مهر باطلی است بر ناآگاهانی که زن مسلمان را بسته در چادر و اسیر در کنج خانه می دانند. حضور آن بزرگ بانوی اسلام در بزرگ ترین حادثه خونین تاریخ، جایی برای تردید و طرح شبهه نگذاشته است.
حضرت زینب (س) در دامان عصمت و شجاعت به گونه ای تربیت شد که در برابر حوادث سهمگین روزگار نه تنها خم به ابرو نیاورد بلکه چون کوهی استوار و محکم، ناگواری ها و سختی ها را در آسیاب اراده اش به خاک مبدل ساخت.
آنگاه که امیرمومنان(ع) پس از درگیری با فتنه ناکثین، مصلحت را در آن دید که به کوفه مهاجرت کند، حضرت زینب همراه پدر، برادران، شوهر و فرزندان خود راهیِ کوفه شد. شخصیت والای زینب(س) در پشت پرده برای کوفیان پنهان نماند، بلکه به مرور زمان متوجه مقام علمی و سیاسی او شدند و از امام درخواست کردند جهت ارشاد بانوان از وجود آن حضرت بهره مند شوند. مولای شیعیان با این پیشنهاد موافقت کرد و از آن زمان، خانه زینب(س) نه تنها پناهگاه بیچارگان و افراد مستضعف جامعه بود، بلکه مکتب تعلیم و تربیت نیز به حساب می آمد.
فعالیت های اجتماعی و مذهبی دختر فاطمه زهرا(س) به مقتضای زمان در کوفه بیانگر مسوولیت سنگین زن مسلمان در جامعه اسلامی است.
زینب کبرا در کوفه می دید که سنگ اوّل انحراف در دین بنا گذاشته می شود. می دید چگونه حاکم شام و عمروعاص، قرآن را وسیله دستیابی بر آرزوهای خود قرار داده اند. همچنین شاهد بود که چگونه فرصت طلبان و خودخواهانی چون ابوموسی اشعری، پنهانی برای معاویه کار می کنند و پیگیرانه علیه حضرت علی(ع) اقدام می کنند.
بسیاری او را عالمه ای استاد ندیده می دانند، چرا که به خوبی از گمراهان گمراه کننده جامعه آگاه بود و حربه ریا و تظاهر آنان را در زیر پوشش اسلام می دید و چون پدر و برادرانش در نشان دادن راه و ارشاد و راهنمایی علاقه مندان و دل های مومن کوشا بود.
رهبر معظم انقلاب از حضرت زینب به عنوان یک نمونه برجسته تاریخ یاد کردند که نشانگر عظمت حضور یک زن در یکی از مهمترین مسائل تاریخ است.
حضرت آیت الله خامنه ای درباره عظمت دختر امیرمومنان فرمود: زینب (س) نشان داد که می‏توان حجب و عفاف زنانه را تبدیل کرد به عزت مجاهدانه، به یک جهاد بزرگ؛ آنچه که از بیانات زینب کبری باقی مانده است و امروز در دسترس ماست، عظمت حرکت زینب کبری را نشان می‏دهد.
سالروز میلاد زینب (س) را به پاسداشت پرستاری آن حضرت در صحرای نینوا روز پرستار نام نهادند تا مقام پرستاران را به پاس فداکاری های آن بزرگ بانو ارج نهند.
فراهنگ(2)**1003**
انتهای پیام /*




16/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن