تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820760994




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره امام رضا(ع) رو به تکامل حرکت کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ اسفند ۱۳۹۲ (۱۷:۵۷ب.ظ)
معاون امور فرهنگي در کارگروه فرهنگي جشنواره امام رضا(ع): جشنواره امام رضا(ع) رو به تکامل حرکت کرده است نشست کارگروه فرهنگي دوازدهمين جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) با حضور سيد عباس صالحي، معاون امور فرهنگي، همايون امريزاده، مشاور معاون امور فرهنگي و مديران کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد عباس صالحي در اين جلسه با اشاره به رويدادهاي اجتماعي در دو دهه اخير گفت: در اين سال‌ها از سويي شاهد تکثر و تعدد زايران در حرم امام رضا بوده‌ايم که به دنبال خود سرمايه علمي، اجتماعي و معنوي ايجاد کرده است.
وي ادامه داد: نبايد نسبت به اين اتفاق بي‌توجه باشيم زيرا اين سرمايه انساني روز به روز در حال تزايد است و خيلي از تحولات فرهنگي را مي‌توان بر اساس اين سرمايه اجتماعي برنامه‌ريزي کرد.
معاون امور فرهنگي گستردگي اين جشنواره در تمام ايام سال را دومين اتفاق مهم در دو دهه اخير توصيف کرد و گفت: امروزه جشنواره امام رضا (ع) به يک حرکت گسترده تبديل شده و علاوه بر دهه کرامت به فضاي کل سال نيز تسري يافته است. اين مسير گام به گام و رو به جلو حرکت کرده است و حرکات رو به کمال خود را پيموده است. ما بايد تلاش کنيم و با پشتيباني‌هاي لازم به تکامل آن کمک بيشتري کنيم.
صالحي افزود: اين حرکت مي‌تواند به سمت کمال برود و بايد به آن اهتمام بيشتري شود. براي اين منظور توجه به اين سه رويکرد مي‌تواند ما را در اين مسير کمک کند: نکته اول اينکه در حيطه برنامه‌ها بايد تنوع ايجاد شود تا دايره شمول گسترده‌تر شود. در حال حاضر برنامه‌هاي جشنواره امام رضا(ع) در 14 حوزه گسترش يافته اما بايد تلاش شود تا در حوزه‌هاي جديد فعاليت صورت بگيرد. براي نمونه کتاب‌هاي گويا، داستان‌هاي کوتاه کوتاه، تک جمله‌ها و شعارها از جمله مواردي هستند که مي‌توان به آن‌ها پرداخت. قالب کارهاي فرهنگي متعددي داريم و اين موارد يک نقشه راه است که بايد در جهت تکامل آن فعاليت کنيم.
صالحي، کيفي‌گرايي در جشنواره را دومين نکته دانست و گفت: همچنين بايد از کميت‌گرايي به سوي کيفيت‌ بيشتر حرکت کنيم. به طور طبيعي بايد در برخي حوزه‌ها توليد انبوه داشته باشيم و در ادامه به سوي کيفيت حرکت کنيم. با توجه به گذشت 11 دوره از جشنواره، برنامه‌ريزان مي‌توانند به سوي کيفيت بيشتر و خلق آثار ماندگار حرکت کنند.
وي افزود: نکته سوم هم اينکه هم‌افزايي در جشنواره شعر فجر بايد بيشتر از پيش شود و اين هم‌افزايي‌ها به سمت به کمال رساندن حرکت کند.
همچنين همايون اميرزاده، مشاور معاون امور فرهنگي نيز در اين جلسه گفت: جشنواره امام رضا(ع) حلقه وصل همه هنرمندان و خالقان آثار فرهنگي و هنري است. به همين دليل اين جشنواره عمق، گسترش و نفوذ خوبي رادر اين چند دوره داشته است.
وي افزود: ضرورت دارد که با يک نگاه آينده پژوهي در راستاي اهداف تبيين شده جشنواره اقدام کنيم. پس از 11 دور برگزاري اقتضا مي‌کند که در اين زمينه اقدامات پژوهشي مناسبي در دستور کار قرار بگيرد. در تفاهم‌نامه فرهنگي که سال آينده با ادارت کل ارشاد منعقد خواهد شد، معاونت امور فرهنگي با حمايت از 14 فعاليت مرتبط با معاونت امور فرهنگي در استان‌هاي کشور تدابير کارسازي را در نظر دارد.
اميرزاده گفت: همچنين در حوزه نظارت‌هاي کيفي و تخصصي جشنواره امام رضا(ع) که مرتبط با فعاليت‌هاي معاونت امور فرهنگي است، بازنگري صورت مي‌گيرد و تلاش مي‌شود از ظرفيت‌هاي ناظران خبره و متخصص استفاده لازم به عمل آيد.
مشاور معاون امور فرهنگي درباره زمان دومين نشست اين کارگروه گفت: جلسه آينده کارگروه نيز در ايام برگزاري نمايشگاه کتاب تهران به منظور پي‌گيري مصوبات برگزار خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن