تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804913869




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سند دانشگاه اسلامي عملياتي مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ اسفند ۱۳۹۲ (۱۱:۱۴ق.ظ)
وزير علوم، تحقيقات و فناوري: سند دانشگاه اسلامي عملياتي مي شود وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: چهار کارگروه مشغول بررسي عملياتي شدن و تعاريف عملياتي مفاهيم سند دانشگاه اسلامي در شوراي اسلامي شدن دانشگاهها هستند.
به گزارش خبرگزاري موج، رضا فرجي دانا در جمع معاونان فرهنگي و اجتماعي دانشگاههاي سراسر کشور در دانشگاه علامه طباطبايي با اشاره به اينکه اجرايي شدن سند دانشگاه اسلامي فعاليتهاي فرهنگي اصولي و زير بنايي را جايگزين فعاليت هاي کوتاه مدت مي کند گفت: در شوراي اسلامي شدن دانشگاهها، مسووليت کارگروه آموزشي بر عهده وزارت علوم، کارگروه پژوهشي برعهده وزارت بهداشت ودرمان، کارگروه تربيتي و فرهنگي برعهده نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاهها و کارگروه مديريتي بر عهده دانشگاه آزاد اسلامي است.
وي با تاکيد بر اينکه تعاريف عملياتي سند دانشگاه اسلامي و ابلاغ آن مي تواند جلوي تفسير هاي سليقه اي را در اجرا گرفته و موجب وحدت رويه شود گفت: براي مثال بايد تعريف عملياتي مفهوم نشاط اجتماعي مشخص شود تا مجريان فرهنگي دانشگاهها انتظار ما را از به کار بردن اين مفهوم بدانند.
دکتر فرجي دانا "استاد محوري " را محوري ترين عنصر نهادينه کردن ارزش ها در دانشگاهها دانست و گفت: منش و رفتار استادان دانشگاه موثرترين عامل در شکل گيري شخصيت دانشجويان است لذا تمام اعضاي هيات علمي درکنار وظيفه آموزش و پژوهش بهتر است به فعاليت فرهنگي نيز بپردازند.
وي مشاوره دادن به دانشجويان، گوش کردن به دردلهاي آنان و برقراري تعامل نزديک با آنان را از محورهاي مرتبط با استاد محوري نام برد و گفت: بايد بستر مشارکت حداکثري اعضاي هيات علمي در فعاليت هاي فرهنگي فراهم شود.
وزير علوم اظهار داشت: فضايي که در گذشته موجب انزوا و کناره گيري اساتيد دانشگاهها از مشارکت در فعاليتهاي فرهنگي و اجتماعي شده بود هم اکنون وجود ندارد؛ لذا ديگر نبايد شاهد بي تفاوتي استادان به محيط دانشگاه باشيم، بلکه بايد از سرمايه آنان براي حفظ جوانان مان که بزرگترين سرمايه کشور هستند استفاده کنيم.
وي گفت: دانشگاهها بايد نسبت به جامعه پاک ترين و سالم ترين محيط را داشته باشند و کوچکترين ابتذالي در آن نباشد زيرا محيط دانشگاه مقدس است و ارزش هاي علم و دانش با ابتذال سنخيت ندارد.
فرجي دانا افزود: مکتب اسلام که ارزش بالايي براي علم و دانش قائل است بيشترين سنخيت را براي فعاليت علمي و فرهنگي دارد؛ به همين دليل، دانشگاههاي ما بايد نسبت به جوامع ديگر در دوري از ابتذال موفق تر باشند.
وزير علوم با اعلام اينکه دغدغه هم نسلان ما انتقال ارزش هاي انقلاب اسلامي به نسل جوان است، تاکيد کرد :بايد طوري فعاليت کنيم که ارزش هاي مثبت در دانشگاهها فراگير و زنجير وار شود و ارزش هاي منفي و ابتذال ايزوله شود که اين مهم از راه نفوذ به قلب و دل دانشجويان و پرهيز از برخوردهاي سطحي و بخشنامه اي ممکن است.
بنابه گزارش روابط عمومي وزارت علوم، وي با اشاره به اينکه عضويت در شبکه هاي اجتماعي دانشجويان را از تعاملات رودرو دور مي کند گفت: بايد گونه اي فعاليت شود که تعاملات انساني رو درو فراگيرشده و ارتباطات مجازي در حاشيه قرار گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن