تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه هر كس را حق سود ندهد، باطل زيانش رساند و هر كس به راه هدايت نرود، به كجر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804290871




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درد قفسه سینه / هشدار برای بیماران قلبی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

درد قفسه سینه / هشدار برای بیماران قلبی شیراز - ایرنا ، مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی فارس درد قفسه سینه را هشداری برای بیماران قلبی دانست و گفت با مشاهده درد قفسه سینه و یا تنگی نفس در بیماران قلبی باید اقدامات فوری و انتقال بیمار به مرکز درمانی انجام شود .


به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر کامران فیروزی با بیان اینکه در صورت مواجهه با فردی که درد قفسه سینه دارد ، انجام اقدامات اولیه برای درمان ضروری است ادامه داد : قلب ارگانی است که مسئولیت ارسال خون به ارگان های گوناگون بدن را به عهده دارد اما مانند تمامی اعضای بدن برای زنده ماندن و فعالیت مستمر نیازمند خون در رگ هایش می باشد ، خون باید از طریق عروق منشعب شونده از رگ اصلی بدن یا همان آئورت به عضلات قلب برسد .
وی اظهار داشت : اگر قلب توانایی پمپ خون را نداشته باشد و یا عروق خون رساننده آن دچار تنگی یا انسداد شده باشند، نشانه هایی همچون درد قفسه سینه بروز میکند.
دکتر فیروزی ادامه داد : یکی از شایع ترین و رایج ترین علائم بیماری قلبی ، درد قفسه سینه می باشد اما درد در قفسه سینه همیشه به معنای مشکل قلبی نیست .
وی اضافه کرد : آسیب در دستگاه های گوارش و تنفس ، عضلات و حتی مشکلات اعصاب و روان نیز می تواند ایجاد درد در قفسه سینه نماید، از طرف دیگر نارسایی در خون رسانی به قلب ، گاهی خود را با درد در جایی غیر از قفسه سینه نشان می دهد نمونه آن درد در شکم ، بازو و حتی فک بیمار می باشد .
دکتر فیروزی گفت : بدلیل شیوع درد قفسه سینه به عنوان نشانه آسیب در ارگان های متعدد ، تشخیص قطعی نیاز به انجام نوار قلب ، آزمایش ها ، عکس قفسه سینه و حتی تست های تکمیلی مانند تست ورزش دارد .
وی علائم درد قفسه سینه را شامل دردی که از بالا به گردن و از پایین به دست چپ انتشار دارد ، تنگی نفس ، پوست رنگ پریده ،سرد و مرطوب ، احساس ضعف و غش مصدوم و نشانه های شوک ذکر کرد .
مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی فارس اذعان داشت : در صورتی که درد قفسه سینه به سمت حمله قلبی پیش رود علائم شامل درد فشارنده ناگهانی که از قفسه سینه به دست ها ،گردن و فک کشیده می شود ، تنگی نفس ، تهوع و سرگیجه ، پوست رنگ پریده سرد و مرطوب به همراه تعریق شدید ، نبض سریع ضعیف یا نامنظم و امکان ایست قلب می باشد .
دکتر فیروزی گفت : اگر علائم بیمار دال بر مشکل قلبی است مواردی باید رعایت شود از جمله سریعأ با اورژانس پیش بیمارستانی (115) تماس بگیرید و شرایط بیمار را کاملأ توضیح بدهید ، به بیمار کمک کنید وضعیت راحتی به خود بگیرد چیزی پشت وی قرار دهید ، وضعیت نیمه نشسته اغلب بهترین حالت است ، اگر اکسیژن در محل بروز حمله وجود دارد برای بیمار قرار دهید ، به بیمار اطمینان خاطر و آرامش دهید ، به بیمار کمک کنید تا داروهای لازم را مصرف کند ، هر قسمتی از لباس را که حالت فشارنده دارد شل کنید . ک/3
677
انتهای پیام /*




14/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن