محبوبترینها
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
سه برند برتر کلید و پریز خارجی، لگراند، ویکو و اشنایدر
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1826012285
وقتی که مخاطب نمی خندد
واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: وقتی که مخاطب نمی خندد
مردم سالهاست از کنار هم قرار گرفتن یک غربزده و یک خلافکار و یا تقابل دیدگاههای سنتی و مدرن خندهشان نمیگیرد.
یک سریال طنز قرار است، کل بار «کار آفرینی» را به دوش بکشد و به مخاطب بقبولاند که کار کردن و اشتغال آفرینی «مثل خوردن همین شام» است. پونه نوازنی در قدس آنلاین نوشت :مجموعه روتین «عصرپاییزی» که مجموعه ای مشارکتی و با سرمایه وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی، هر شب روی آنتن صدا و سیما قرار میگیرد، وظیفه دارد در کنار اینکه مردم را میخنداند و به آنها روحیه میدهد، پیامهایی ویژه در خصوص بحث اشتغال و کارآفرینی منتقل کند. اینکه چقدر این مجموعه موفق بوده و چقدر توانسته هم مردم را بخنداند و هم به آنها انگیزه ایجاد شغل و کارآفرینی بدهد، بحثی است که شاید پرداختن به آنها بتواند حداقل مشکل سیاستگذاری را رفع و رجوع کند. عصر پاییزی شاید بتواند لحظه ای لبخند را بر لب مخاطب بنشاند، ولی قادر به خنداندن نیست. روایت خانواده ای که از حداقل اطلاعات مفید روزانه هم غافل هستند و تعمیم آن به جامعهای که به راحتی گول تبلیغات دم دستی را میخورد و در کنار آن اعتراضهایی که مبنایی ندارند و قهرمانهایی که عملاً قهرمان نیستند، از این سریال یک مجموعه تخیلی ساخته است. داستان از یک اعتراض در کارخانه شروع میشود، یک آدم ساده که اتفاقاً تحصیل کرده هم است، ناخواسته و نادانسته رهبر یک جریان اعتراضی میشود، یعنی درگیر شدن با اعتراض جامعه کارگری، بخش سرمایه دار را علیه او میشوراند، این جوان ساده اخراج میشود. در پی یافتن کار، وارد مجموعهای میشود که کالاهای ماهوارهای میفروشند. آن کار را هم از دست میدهد و حال قصد دارد کارآفرینی کند و ...! این داستان دو خطی ماجراست که شاید در نگاه اول صاحب جذابیتهایی هم باشد، حتی همین داستان دو خطی شاید بتواند لبخند هم بر لب بنشاند، ولی ماجرا از آنجا خراب میشود که این دو خطی تبدیل به یک سناریویی میشود که در آن یک نفر غرب گرا، یک نفر خلافکار، یک نفر شاعر پیشه، دو نفر کلاهبردار، دو دختر عاشق، یک مادر شوهر، یک زنی که به استقلال مالی فکر میکند و ... جمع میشوند تا قصهای را روایت کنند. این قصه سروته ندارد، در حالیکه اصولاً باید روی اشتغال زایی زوم کند، وارد روابط خانوادگی و زن و شوهر میشود. انحراف داستان از هدف، بیشتر به نظر میرسد برای افزایش بار طنز قضیه باشد که البته چندان هم موفق نبوده است. مردم سالهاست از کنار هم قرار گرفتن یک غربزده و یک خلافکار و یا تقابل دیدگاههای سنتی و مدرن خندهشان نمیگیرد.اما هدف دوم مجموعه عصر پاییزی انتقال پیامهای اخلاقی و اقتصادی در جهت بحث کارآفرینی و اشتغال زایی است. از صفر تا صد قصه باید چنان باشد که مخاطب بداند، کارآفرینی اولاً چندان هم سخت نیست و تنها با استفاده از فکر و تولید ایده میتواند این کار را انجام دهد. ثانیاً ترغیب شود که دنبال کارآفرینی برود و اقتصاد مولد را رونق بخشد. بد نیست یک نظرسنجی انجام شود تا سازندگان و سرمایهگذاران مجموعه بدانند که نه تنها اصلاً مردم متوجه این پیام نشده اند، بلکه صدای «نچ نچ» آنها از مشکلات اقتصادی و بازار بیکاری به هوا بلند شده است. مشخص نیست چه کسی این ایده را در ذهن سرمایه گذار مجموعه گذاشته که هر پیامی را میتوان با زبان طنز منتقل کرد، ولی آنچه مسلم است قطعاً مردم پیام سیاستگذاران را نشنیده اند و اصلاً متوجه آن نشده اند. اینکه قرار است «رفیع» یا «رفی» کارآفرینی کند و بیکاران دورو اطراف خود را گرد آورد و با هم به کسب رزق و روزی بپردازند و سیه روی شود آن دامادی که دایم به فکر کلاهبرداری است و از اقتصاد مولد و کارآفرینی سررشتهای ندارد. آنقدر در داستان گم شده است که اصلاً به چشم نمیآید. اگر قرار است قهرمان داستان «رفیع» باشد که آنقدر کمرنگ است، دیده نمی شود و اگر قرار است کارآفرینی ملاک باشد که درگیر و دار داستانهای خانوادگی گم شده است. کاش این فکر از ذهن مسوولان خارج شود که هر فرهنگی را با خنداندن مردم میتوان جا انداخت و کاش بدانند موضوعات مهمی مثل کار آفرینی که باید با دقت و وسواس به آن پرداخته شود با یک داستان «دم دستی» قابلیت انتقال پیام را نخواهد داشت. بودجهای که سال قبل به این مجموعه اختصاص یافت و از جیب دولت خارج شد، میتوانست بهتر هزینه شود، ولی این بودجه را هم بگذارید در کنار همه آن بودجه هایی که در چند سال گذشته به نام فرهنگ سازی حیف و میل شده است. فرهنگ سازی از طریق برنامه های نمایشی اقدامی خوب و مفید است، ولی وقتی درست به آن پرداخته نشود، نتیجه ای که میدهد دقیقاً عکس آن انتظاری است که وجود دارد.
تاریخ انتشار: 13 اسفند 1392 - 20:11
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]
صفحات پیشنهادی
خط كشي مخاطب عام و خاص را قبول ندارم/ به تماشاگر دروغ نمی گویم
نويسنده و كارگردان دوساعت بعد مهرآباد خط كشي مخاطب عام و خاص را قبول ندارم به تماشاگر دروغ نمی گویم علیرضا فرید گفت سينماي ايران به هيچ وجه گيشه ندارد و با بی معنی بودن فيلم پر مخاطب و پر فروش سعی می کنم به تماشاگر دروغ نگویم به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگارانوقتی ترجمههای قاضی مجوز نمیگیرند، کدام بزرگداشت؟!
دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲ ۵۰ مؤلف کتاب رسالت مترجم گفتوگوی مبسوط با محمد قاضی درباره اصول و روش ترجمه میگوید نه ترجمههای قاضی مجوز میگیرد نه گفتوگو با او آن وقت کدام بزرگداشت عرفان قانعیفرد در یادداشت ارسالیاش به بخش ادبیات خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا نوشته ااین فیلم از دغدغه انسانِ پیچیده و تنهای معاصر میگوید/ دیگر نمیتوان با مشت باز سراغ مخاطب رفت
فرهنگ و هنر سینمای ایران نشست فیلم دو ساعت بعد مهرآباد -1 این فیلم از دغدغه انسانِ پیچیده و تنهای معاصر میگوید دیگر نمیتوان با مشت باز سراغ مخاطب رفت علیرضا فرید نویسنده و کارگردان دو ساعت بعد مهرآباد با همراهی اندیشه فولادوند بازیگر نقش اصلی این فیلم در حال اکران به اراعصمتیآزاد در نشست «شیفتگی»: مخاطب عام با فیلمام ارتباط برقرار نمیکند/ بهخاطر شرایط چند سال اخیر،
عصمتیآزاد در نشست شیفتگی مخاطب عام با فیلمام ارتباط برقرار نمیکند بهخاطر شرایط چند سال اخیر آگاهانه کار نکردم علی عصمتی آزاد گفت به خاطر شرایطی که در چند سال اخیر وجود داشت آگاهانه کار نکردم به گزارش نامه نیوز کارگردان تهیهکننده مدیر فیلمبرداری و نویسنده فیلم شیفتگیوقتی نماینده مجلس نمیتواند سه ماه هم پای رأی خود بایستد!
وقتی نماینده مجلس نمیتواند سه ماه هم پای رأی خود بایستد کمی بیش از سه ماه از حضور محمود گودرزی در پست وزارت ورزش و جوانان میگذرد و به رغم کارهای قابل توجه وزارت ورزش و جوانان در این مدت ـ که دوری از جنجال و حاشیهسازی و پیگیری معقول و منطقی مسائل ورزش کشور را در دستور کار قراوقتی یکی میرود کیروش دیگر به او فکر نمیکند/ یک مربی اضافه میشود
ورزشی فوتبال - فوتسال مهدی محمدنبی وقتی یکی میرود کیروش دیگر به او فکر نمیکند یک مربی اضافه میشود دبیرکل فدراسیون فوتبال اعلام کرد در جریان مکالمات کارلوس کیروش و امید نمازی نیست و مربی تیم ملی بدون اطلاع کیروش تصمیمگیری کرد وی همچنین گفت وقتی یک نفر از جمع ما جدا میگناه زمین چیست وقتی از ۳۰هزار کشته عبرت نمیگیریم؟
گناه زمین چیست وقتی از ۳۰هزار کشته عبرت نمیگیریم تاریخ انتشار شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶ ۳۲ دانشیار پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با هشدار نسبت به مخاطرات هر نوع توسعه شهر بم در محدوده حریم گسل بم از ساخت و سازهای جدید در بخش شرقی شهر و در نزدیکی افتگاه گسل بمسالهای جنگ علیه ایران قدرتهای جهانی حقوق بشر نمیشناختند/ بسیاری کلمات در جنگ معنا و ارزش یافت
فرهنگ و ادب ادیبات ایران محسن رضایی در رونمایی کتاب زندان الرشید سالهای جنگ علیه ایران قدرتهای جهانی حقوق بشر نمیشناختند بسیاری کلمات در جنگ معنا و ارزش یافت دبیر مجمع تشخص مصلحت نظام درمراسم رونمایی کتاب زندان الرشید گفت اگر همه به خوبی و به زیبایی علی اصغر گرجی زاده بهدایت بلد بود چگونه بنویسد اما نمیدانست چه بنویسد/بسیاری از عشقهای مثلثی و خیانتها، شرح حال صاحبان اثر هستن
فرهنگ و ادب ادیبات ایران رحیم پور ازغذی در اختتامیه جایزه ادبی یوسف هدایت بلد بود چگونه بنویسد اما نمیدانست چه بنویسد بسیاری از عشقهای مثلثی و خیانتها شرح حال صاحبان اثر هستند حسن رحیمپور ازغدی در مراسم اختتامیه جایزه ادبی یوسف گفت نویسندهای مانند صادق هدایت از نظر فرموقتی ارزش ابزار کار از آثار هنری بیشتر میشود
وقتی ارزش ابزار کار از آثار هنری بیشتر میشود وقتی ه کارگاهم مراجعه کردم با در شکسته کارگاه مواجه و متوجه شدم که کارگاه مورد حمله سارقین قرار گرفته است کد خبر ۳۸۲۶۶۱ تاریخ انتشار ۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹ ۲۴ - 27 February 2014 جمشید مرادیان از به سرقت رفتن ابزار کار مجسمهسازی خود درتلاش«لحظهها جا میمانند» برای به قلاب انداختن مخاطبانش
فرهنگ و ادب ادیبات ایران در نشست نقد تازهترین رمان یوسف قوجق عنوان شد تلاش لحظهها جا میمانند برای به قلاب انداختن مخاطبانش محمد کاظم مزینانی در نشست نقد رمان لحظهها جا میمانند نوشته یوسف قوجق گفت این رمان با فضایی مرده و کلماتی سخت آغاز میشود که برخلاف رمانهای بزرگحاتميكيا: حرف نمیزنم؛ فیلمم باید مجوز اکران بگیرد
حاتميكيا حرف نمیزنم فیلمم باید مجوز اکران بگیرد کارگردان فیلم چ گفت در بعضی مطبوعات سیاهی لشگرهای قلمی دست به قلم شدند و نمی دانم که اینها را چه خطاب کردم که این قدر جری شدند بخشی را به گزارش خبرگزاری دانشجو دوشنبه فیلم عصر امروز به اکران فیلم چ و تقدیر از عوامل آالیور استون: درباره اوباما فیلم نمیسازم/اسپیلبرگ به درد اینکار میخورد
الیور استون درباره اوباما فیلم نمیسازم اسپیلبرگ به درد اینکار میخوردالیور استون فیلمساز جنجالبرانگیز آمریکا با آنکه همواره علاقمند به ساخت فیلم درباره شخصیتهای سیاسی جهان است گفت به هیچ عنوان قصد ندارم درباره اوباما فیلم بسازم زندگی او هیچ جذابیتی ندارد به گزارش خبرگزاعرضه«اینجا همهچیز موقتی است» در کتابفروشیها
فرهنگ و ادب بازار نشر عرضه اینجا همهچیز موقتی است در کتابفروشیها کتاب اینجا همهچیز موقتی است نوشته تکتم توسلی توسط انتشارات هیلا منتشر و راهی بازار نشر شد به گزارش خبرنگار مهر رمان «تارك» و مجموعه داستانهای « تو باشی و من» و «وقتی تیراژ کتاب 500 نسخه است، نیازی به سیستم توزیع نیست
فرهنگ و ادب بازار نشر نشست صبح ناشر وقتی تیراژ کتاب 500 نسخه است نیازی به سیستم توزیع نیست مدیر انتشارات حوا در نشست صبح ناشر گفت به نظرم در شرایط فعلی نشر که رقم تیراژ کتاب 500 نسخه است احتیاجی به سیستم پخش و توزیع نیست و ما نیازمان را با اتکا به باشگاه مشتریانمان مرتفع محاجعلیاکبری در شرح تفسیر صحیفه سجادیه: فعال سیاسی که نمیتواند روی مرز تقوا راه برود، بهتر است خانهنشین شود
حاجعلیاکبری در شرح تفسیر صحیفه سجادیه فعال سیاسی که نمیتواند روی مرز تقوا راه برود بهتر است خانهنشین شودرئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت اگر یک فعال سیاسی اجتماعی و اقتصادی نمیتواند مرزها را رعایت کند نمیتواند روی مرز تقوا راه برود چنین کسی خوب است که خانهنشین شود تدر داوریهای مسجد جناج بازی و سیاسی کاری نمیشود روایت «رضا امیرخانی» از نپذیرفتن جایزه از جشنواره ش
در داوریهای مسجد جناج بازی و سیاسی کاری نمیشودروایت رضا امیرخانی از نپذیرفتن جایزه از جشنواره شهید غنیپوررضا امیرخانی پیرامون نپذیرفتن هدیهاش از جشنواره غنیپور گفت در دورهای که رمان بیوتن برنده جایزه شهید غنیپور شد یکی از عزیزترین بچههای مسجد به من زنگ زد که یکی از حامیا-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها