تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802404587




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی گلستان:مساجد مهمترین دانشگاه عمومی هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی گلستان:مساجد مهمترین دانشگاه عمومی هستند گرگان - ایرنا - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: امروز مساجد به عنوان مهمترین دانشگاه عمومی در کشور مطرح هستند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر ˈغلامرضا منتظریˈ روز سه شنبه در نشستی خبری در آستانه 18 اسفند سالروز تاسیس کانون مساجد کشور افزود: وقتی در تمدن اسلامی سخن از دانشگاه های عمومی به میان می آید مهمترین دانشگاه عمومی مسجد قلمداد می شود و در مساجد هم از معارف، اخلاق و مباحث نظام مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد.
به گفته وی، با پیروزی انقلاب دوباره مسجد به عنوان دومین پایگاه و سنگر برای شکل گیری حلقه های مبارزه و مکانی برای طرح و گفتگو در مقابل نظام ستمشاهی بود و اعلامیه های امام (ره) در مسجد به گوش مردم می رسید.
وی تصریح کرد: با پیروزی انقلاب باز هم مسجد جایگاه بالایی یافت و امروز برای افزایش جایگاه مسجد باید جاذبه ها را در مسجد افزایش داد.
وی ادامه داد: با تدبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 71، کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان رکن تاثیرگذار در دل مسجد جای گرفتند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف شد این جایگاه را شکل دهند.
منتظری با اشاره به نقش تحول آفرین کانون های مساجد در برنامه های فرهنگی و هنری گفت: خوشبختانه با شکل گیری کانون های فرهنگی و هنری مساجد در کنار مساجد شاهد تحولات فرهنگی و هنری خوبی در مساجد کشور بودیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: در سفر سال گذشته مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی، معظم له بسیار جدی توصیه کردند که کانون های فرهنگی و هنری مساجد فراموش نشوند.
به گفته وی، این پیام بسیار معنادار می باشد و باید بدانیم، هر زمان رهبر معظم انقلاب به این مسئاله تاکید می کنند باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار کرد: معظم له برای دستیابی به نقطه اوج کانون ها چند مساله را مطرح کردند، که افزایش میزان کارآمدی و تاثیرگذاری کانون های مساجد، افزایش جاذبه های فرهنگی و معنوی کانون ها، نشان دادن روی خوش به جوانان، ضرورت مدارا و بلندنظری در تعامل با مخاطبین و افرادی که وارد کانون می شوند و ضرورت تعامل از مسائل مطرح شده می باشد.
وی یادآور شد: کانون های فرهنگی هنری مساجد ملجا نسل نوجوان و جوان ما هستند و روی خوش نشان دادن یک اصل در نظام تربیتی ما است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: هر سال در آستانه 18 اسفند، کانون های فرهنگی و هنری مساجد برنامه هایی را طراحی می کنند، که معرفی ظرفیت ها و قابلیت های کانون، تجلیل و تکریم از نقش آفرینان موثر در مساجد استان با محوریت کانون و ترویج فرهنگ مسجد محوری از برنامه های کانون ها است.
منتظری افزود: اعتقاد ما بر این است که برای رسیدن به اهداف عالی انقلاب باید نگاه ما به مساجد معطوف شود.
وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با صدا و سیما در طول یک هفته تا 10 روز قابلیت ها و توانمندی های کانون های موفق به مردم معرفی می شود.
وی از ائمه جمعه و جماعات، فرمانداران، هیئت امنای مساجد شهرهایی که احساس می کنند ظرفیت تاسیس کانون مساجد را دارند خواست نسبت به تشکیل پرونده و تاسیس کانون اقدام کنند تا سال 93 شاهد تشکیل کانون های جدید باشیم.
به گفته منتظری، باید در مدیریت کانون های مساجد تجدید نظر شود، هیات امنا باید این واقعیت را بپذیرد که فرد انتخابی باید مدیریت فرهنگی داشته باشد تا مدیریت هیات امنائی و هیات امناها موظف شوند به جای یک نفر سه نفر را معرفی کنند و یک تیم متخصص مدیر را محک بزند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: مخاطبان کانون های فرهنگی و هنری عمدتا جوانانی با جاذبه و علاقمند هستند و باید برای حضور فعال جوانان برنامه ریزی کرد.
وی با بیان این که امروز عوامل بازدارنده جوانان در حوزه بین المللی فراوان است، افزود: دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی ایران با قوی ترین امکانات و تجهیزات و جذاب ترین روش ها تلاش می کنند تا جوانان ما را دور از نظام و انقلاب و دستاوردهای آن نمایند.
منتظری تاکید کرد: خانواده، مدارس و رسانه ها در بازدارندگی این عوامل نقش بسیاری دارند و باید به این مساله به طور جد توجه شود.
وی در ادامه سخنان یادآور شد: پیامبر عظیم الشان اسلام در نخستین روزهای آغازین امامت خویش اولین نهادی را که در گستره جهانی به وجود آورد، مسجد بود.
وی با بیان اینکه این اقدام پیامبر (ص) نشان از یک حرکت بزرگ فرهنگی است، افزود: در حقیقت پیامبر (ص) به همگان نشان داد که هر گونه تحول فکری و فرهنگی باید از پایگاهی به نام مسجد آغاز شود.
منتظری در پایان تصریح کرد: با شکل گیری مسجد ماموریت مساجد گوناگون شده و از مراسم صرفا عبادی به یک دانشگاه عمومی مبدل شده است.
7467/579
انتهای پیام /*




13/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن