تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رمضان ماه خدا و شعبان ماه رسول خدا و رجب ماه من است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819487004




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتقای خدمات رفاهی به زائران حج در اولویت برنامه های سازمان حج و زیارت است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین اوحدی:
ارتقای خدمات رفاهی به زائران حج در اولویت برنامه های سازمان حج و زیارت است
قزوین- خبرگزاری مهر: رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ارتقای خدمات رفاهی به زائران خانه خدا و عتبات عالیات و ایجاد آرامش برای تامین منابع مالی از اولویت های این سازمان است.



به گزارش خبرنگار مهر، سعید اوحدی روز سه شنبه در نشست با مدیران کاروانهای حج و زیارت استان قزوین که در سالن اجتماعات اداره حج و زیارت برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد مرحوم سید علی اکبر ابوترابی اظهارداشت: مدیران کاروانها دنیایی از تجربه عملی هستند و می توانند با انتقال آن به مسئولان زمینه ارائه خدمات بهتری به زائران را فراهم کنند.

وی افزود: اینکه در زمره افرادی هستیم که به زائران خدمت می کنیم نعمت بزرگی است و حرکت در این مسیر رضایت الهی را نیز در بر دارد.

دریافت قسطی هزینه حج تمتع

اوحدی بیان کرد: با دریافت قسطی هزینه حج تمتع در دو مرحله ضمن ایجاد آرامش در زائران برای تامین مالی هزینه ها زمینه جلب رضایت افراد هم فراهم شده است.

وی ثبت نام از زائران سه ماه زودتر از موعد مقرر را از کارهای خوب انجام شده دانست و افزود: برای اولین بار پس از 35 سال با اعزام زائران در ایام اربعین به حج کار ارزشمندی محقق شد.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: به منظور کاهش هزینه و مدیریت اسکان حجاج در آینده طرح سرمایه گذاری احداث هتل در کشور عربستان و عراق را اجرا می کنیم که با این کار خدمات رفاهی مطلوبتری به زائران ارائه می شود.

این مسئول افزود: در حال حاضر خدمات اسکان و رفاهی ارائه شده در عتبات عالیات در شان و منزلت زائران ایرانی نیست لذا با اقدامات انجام شده دو قطعه زمین در کربلا، یک قطعه در نجف و یک قطعه در کاظمین برای احداث هتل تعیین شده که با مشارکت شبکه بانکی کشور بزودی پس از امضاء تفاهم نامه وارد فاز اجرایی خواهیم شد.

توسعه خدمات رفاهی زائران در اولویت است     

اوحدی یادآورشد: توسعه خدمات رفاهی زائران ایرانی در اولویت برنامه های حج و زیارت قرار دارد و با توجیه اقتصادی که با اعزام روزافزون زوار به عتبات عالیات داریم ساخت هتل در این کشور توجیه اقتصادی بالایی دارد و در مدت 2.5 سال سرمایه گذاری انجام شده بازمی گردد که بانکهای گردشگری، ملی و ملت از این طرح استقبال کرده اند.

این مسئول بیان کرد: در مجموعه دانشگاهای علمی کاربردی یک شورای آموزشی تشکیل شده و بعد از سالها موسسه آموزشی به صورت مستقل مجوز گرفته که از تک رشته ای خارج شده و می توانیم در سایر رشته ها هم فعال شویم که این کار از نظر اقتصادی هم توجیه دارد.

وی گفت: برای راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی در قزوین و سایر استانها در کارگروه تخصصی موضوع را بررسی می کنیم.

اوحدی گفت: اداره حج یک مدیریت در مواقع بحرانی است که به تدبیر نیاز دارد تا با برنامه ریزی مناسب حجم زیادی از کارها در کشوری بیگانه به خیل زائران بخوبی ارائه شود.

در این نشست که حجت الاسلام محمد حسن باریک بین امام جمعه موقت قزوین، حجت الاسلام مرتضی حسینی و داود محمدی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی هم حضور داشتند مدیران کاروانها دیدگاههای خود را ارائه و سوالات خود را مطرح کردند که رئیس سازمان حج و زیارت به آنها پاسخ داد.

 


۱۳۹۲/۱۲/۱۳ - ۱۸:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن