تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821298801




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تراکم جمعیت فشارهائی را بر منابع طبیعی ایجاد کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تراکم جمعیت فشارهائی را بر منابع طبیعی ایجاد کرده است تهران بزرگ- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: تراکم جمعیت و ارزش افزوده زمین باعث ایجاد فشارهایی بر عرصه های منابع طبیعی شده است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، در آستانه فرا رسیدن هفته منابع طبیعی، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران میزبان گردهمایی مسئولین ستادی و استانی برنامه ریزی و بودجه منطقه 3 کشور بود.
در این گردهمایی ˈغلام عباس عبدی نژادˈ افزود: استان تهران با مساحت محدودی که دارا می باشد، 18 درصد جمعیت کل کشوررا در خود جای داده است.
وی با اشاره به این که در حال حاضر بیش از 10 هزار پرونده تخلف به اراضی ملی در زمینه های مختلف در مراجع قضائی مطرح می باشد، افزود: در زمینه حفاظت از اراضی ملی و عرصه های منابع طبیعی پیشگیری از تخلفات و تصرفات به این اراضی براساس تبصره 1 ماده 55 قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع یکی از برنامه های محوری ما می باشد که علاوه بر این اقدامات پیشگیرانه توسعه فضای سبز و جنگل کاری به عنوان اقدامات دیگری در راستای پیشگیری مورد تاکید می باشد.
عبدی نژاد اضافه کرد: سرانه فضای سبز شهری و جنگل استان به ترتیب 19 و42متر مربع می باشد که درصدد هستیم با ایجاد بوستان های روستائی، تکمیل کمربند سبز شهری و توسعه جنگل کاری ها این میزان را افزایش دهیم .
وی تصریح کرد: تاکنون برای حدود 98 درصد از اراضی ملی استان سند مالکیت به نام دولت اخذ شده است و اجرای طرح کاداستر ( سند تک برگی ) نیز در دستور کار قرار دارد .
عبدی نژاد تاسیس صندوق توسعه منابع طبیعی را یکی دیگر از کارهای اولویت دار اداره کل تحت مدیریتش اعلام کرد و یادآور شد : یکی از سیاست های مورد نظر در زمینه حفاظت و احیای مراتع ، اجرای طرح های مرتع داری توسط بهره برداران و دامداران ذیحق مراتع است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران که در جمع مسئولین طرح و برنامه ادارات کل منابع طبیعی استان های منطقه 3 کشور سخن می گفت اظهار داشت: برنامه ریزی یکی از رکن های اساسی هر دستگاه و سازمانی به شمار می آید و شاغلین بخش های طرح و برنامه می توانند به عنوان اتاق فکر عمل کرده و راهکارهای مناسب برای پیشبرد امور مربوطه را ارائه کنند .
وی با تاکید بر این که در خصوص برنامه ریزی و بودجه نیازمند نگرشی درست در این زمینه می باشیم، خاطرنشان ساخت: لازم است برای حل مشکلات و برون رفت از تنگناهای مالی و جلوگیری از اجرای دیرهنگام طرح ها و پروژه ها ، موافقت نامه های اعتباری به موقع مبادله شوند و جهت برنامه هائی که فاقد ردیف اعتباری مشخص می باشند ردیفی در نظر گرفته شود.
تهرام/7243/ 699
انتهای پیام /*




13/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن