تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802950262




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمل و نقل جاده ای خوزستان در راه های نامطلوب - امیر خانزاده


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حمل و نقل جاده ای خوزستان در راه های نامطلوب - امیر خانزاده اهواز - ایرنا - خوزستان با برخورداری از 16هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل جاده ای اعم از بار و مسافر به عنوان استان نخست و قطب حمل و نقل کشور با چالشی به نام راه مطلوب و توسعه این راه ها دست و پنجه نرم می کند.


صنعت حمل و نقل خوزستان با وجود کارهای بسیار انجام شده با نیاز روز جلو نرفته و علی رغم ضرورتی که برای رشد در این بخش احساس می شد آهنگ این رشد بسیار کند بوده است.

رشدی که در صنعت حمل و نقل خوزستان ایجاد شده با توجه به نخست بودن آن در صنعت حمل و نقل کشور مطلوب و در حد و قامت این استان نیست.

اگر چه زیرساخت هایی ایجاد و یا به عنوان نمونه پایانه های مرزی در خوزستان فعال شد اما با مقایسه آنچه هست و آنچه ایده آل این استان است با در نظر گرفتن امتیازها و تفاوت های آن با دیگر نقاط کشور برای ارتقای شاخص های موجود در بخش حمل و نقل با رفع عقب ماندگی ها و پر کردن خلاء های موجود باید به صورت مدون برنامه ریزی کرد.

بین آنچه هست و آنچه که می توانست باشد تا دستیابی به شاخصی مطلوب فاصله بسیار است و این فاصله در خور خوزستان به عنوان قطب حمل و نقل کشور نیست.

تمام بخش های حمل و نقلی اعم از زمینی، دریایی، هوایی و ریلی در خوزستان وجود داشته و استانی کامل از این لحاظ اما جای کار بسیار دارد و می طلبد که در حوزه های مختلف این بخش کارهای بسیاری صورت گیرد.

با وجود فعالیت 17اسکله در بندرهای خوزستان با ظرفیت پذیرش سالانه 58میلیون تن کالا و ظرفیت سالانه جابجایی 18میلیون تن بار در شبکه ریلی جنوب به دلیل توسعه نیافتگی راه های ترانزیتی در خورستان از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده نشده است.

به دلیل همین توسعه نیافتگی، هم اینک با وجود این که بندرهای خوزستان اقتصادی ترین مسیر ترانزیتی به شمال و شمال غرب کشور محسوب می شود از مجموع ظرفیت پذیرش 58میلیون تنی این بندرها از 42میلیون تن بهره برداری می شود.

و با وجود 618کیلومتر خطوط اصلی و 240کیلومتر خطوط فرعی در محور ریلی جنوب که شش درصد شبکه ریلی کشور را در خود دارد حداکثر جابجایی کالا در این محورها پنج میلیون تن بوده در حالی که ظرفیت 18میلیون تنی را دارد.

از نظر جابجایی مسافر هم حداکثر این جابجایی چهار میلیون نفر در سال است.

با توجه به وزن متوسط 17.7تن برای هر یک از ناوگان حمل و نقل خوزستان راه های ترانزیتی موجود پاسخگوی این حجم نبوده و نیازمند توسعه است.

از مجموع پنج هزار و 150کیلومتر راه اصلی و فرعی در خوزستان یک هزار و 595کیلومتر راه شریانی(از مجموع 20هزار کیلومتر راه شریانی کشور) است که نقش تاثیرگذاری در حمل و نقل جاده ای کشور ایفا می کند اما نسبت عرضه و تقاضا در بخش راه های خوزستان به هم خورده که این مساله تبعاتی را به دنبال داشته است.

بهره برداری از جاده ها در خوزستان به شدت بیش از دیگر نقاط کشور است و این به کمبود راه ها بر می گردد که باعث فرسودگی محورهای موجود شده است.

در کنار این مساله میزان تصادفات هم به فرسودگی جاده ها کمک می کند.

امسال 24میلیارد تن کیلومتر حجم کالای جابجا شده در طول محورهای ترانزیتی و شریانی خوزستان بوده که از نظر جابجایی کالا از مبدا در سطح کشور با 35میلیون تن رتبه دوم را از آن خود کرده و این در حالی است که جاده ها همان جاده های یک دهه گذشته بوده و برای بهبود آنها چاره ای اندیشیده نشده است.پ/
645
انتهای پیام /*




13/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن