تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803986247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خبرنگاران موج خوش درخشيدند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ اسفند ۱۳۹۲ (۰:۱۰ق.ظ)
در جشنواره مطبوعات و خبرگزاري ها استان کرمانشاه: خبرنگاران موج خوش درخشيدند در نخستين جشنواره ي فصلي مطبوعات و خبرگزاري ها استان کرمانشاه، سروش زنگنه با گزارش «گذشته تاريخي کرمانشاه درخطر نابودي» حائز رتبه ي دوم و عکس « پيرمرد» خانم منا اشرفي، رتبه ي اول عکس را کسب کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج کرمانشاه؛ در اين مراسم که در تالار انتظار کرمانشاه و با حضور معاون استاندار، سرپرست اداره ي فرهنگ و ارشاد اسلامي استان، رئيس شوراي اسلامي شهر، پيشکسوتان جامعه ي هنري و مطبوعات کرمانشاه و خبرنگاران و نويسندگان آن اجرا شد، ابتدا ابراهيم رحيمي زنگنه، سرپرست اداره ي فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ضمن ابراز خرسندي از حضور درجمع جامعه فرهنگي و رسانه اي استان، گفت: مطبوعات و خبرگزاري ها به عنوان رکن چهارم دموکراسي نه تنها قادر به آگاهي رساني به عموم مردم هستند بلکه اين اقشار فرهيخته مي توانند در سايه کسب تخصص لازم به عنوان بازويي محرک و راهبردي در رشد و تعالي کشور مثمر ثمر واقع گردند.
وي ضمن قدرداني از حضور پيشکسوتان جامعه ي مطبوعاتي استان، افزود: جاي بسي افتخار است که استان کرمانشاهي با چنين پيشينه فرهنگي و تمدني بيش از يک قرن پيش تاکنون داراي نشريه بوده است و اين مهم بيانگر قدمت روزنامه و مطبوعات در اين مرز و بوم مي باشد و مي طلبد که جامعه خبري مطبوعات و خبرگزاري هاي استان نيز با بروز کردن اطلاعات و سواد خبري خود تداوم بخش افتخارات گذشته باشند.
در ادامه رئيس سراي روزنامه نگاران استان کرمانشاه نيز با بيان اين مطلب که جشنواره هاي فصلي ضمن ايجاد روحيه رقابتي در بين فعالان نشريه و خبرگزاري در استان، مي تواند گامي موثر در پيشرفت هرچه بيشتر اين حرفه ي خطير فرهنگي باشد، افزود: در نزديک به يک سال فعاليتي که از سراي روزنامه نگاران استان گذشته است، توانسته با گردهم آوردن خبرنگاران، نويسندگان و اصحاب قلم و نشريه در بخش هاي مختلف نشريات، خبرگزاري ها، باشگاه خبرنگاران، علاقه مندان به عرصه و ... در کنار يکديگر، ضمن بالا بردن سطح علمي آنان در رشته ها و حوضه هاي مختلف و تخصصي از طريق برگزاري کلاس هاي مختلف خبرنگاري، گزارش نويسي، صفحه آرايي و ... شرايط مساعدي را براي رشد و گسترش فضاي علمي اين عزيزان مهيا سازد.
خسرو پورکاظمي تعداد آثار شرکت داده شده در نخستين جشنواره ي فصلي مطبوعات و خبرگزاري هاي استان 387 اثر عنوان کرد و گفت: سراي روزنامه نگاران استان سعي دارد با حمايت و توجه ويژه استانداري، شهرداري، اداره ي کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان و همچنين جامعه نويسنده و خبرنگار استان نسبت به برگزاري اين جشنواره در سال آينده اقدام نمايد تا بتوان با تکيه بر توان علمي پيشکسوتان اين عرصه، رسانه خبري موفق و کارآمدي را براي استان و کشور تربيت کنيم.
در ادامه رئيس سراي روزنامه نگاران ايران نيز در اين مراسم با معرفي بيش 1118 عضو از نويسندگان، خبرنگاران و جامعه مطبوعاتي کشور در اين سرا، ابراز داشت: مولفه هاي شاخصي همچون شرافت، اخلاق گرايي، پيشينه تمدني بالا و ... را مي توان براي جامعه مطبوعات کرمانشاه برشمرد و قطعا اين خصوصيات اخلاقي ناب وظيفه ي رسانه هاي فعال در اين استان را صد چندان کرده که در جهت رشد و تعالي هر چه بيشتر رسانه هاي نوشتاري و خبرگزاري ها پويا و فعال تر حرکت کنند.
امرايي درخصوص کليت فعاليت هاي انجام شده در سراي روزنامه نگاران ايران گفت: آموزش گرايي بهمراه ارج نهادن و استفاده بهينه از پيشکسوتان اين عرصه جزء مولفه هاي راهبردي است که بتوان با تکيه بر اين دو مهم خبرنگاران و نويسندگان متبحر و فرهيخته اي را به جامعه ارائه داد.
گفتني است؛ حشمت سلطاني به عنوان نماينده هيئت داوران نخستين جشنواره فصلي استان کرمانشاه درخصوص کيفيت کلي آثار ارائه شده در اين جشنواره گفت: آنچه در آثار ارائه شده به اولين دوره جشنواره فصلي استان مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفت، متاسفانه بيان اين مسئله مي باشد که تعداد نويسندگان فعال در نشريات استان بسيار محدود و انگشت شمار بوده و از طرفي ميزان آثار توليدي و نويسندگان در جامعه رسانه در سطح استان نيز بسيار محدود مي باشد و مابقي به کپي برداري از خبرگزاري ها بسنده مي نمايند و اين معضل تا جايي حادتر مي گردد که حتي برخي از هفته نامه ها از ذکر مبنع و نام عکس و نويسنده خبرگزاري ممانعت مي ورزند و اين عمل نام زشتي جز سرقت ادبي ندارد.
وي افزود: حاصل تمام ناکارآمدي ها، کپي برداري ها، اشتباهات و غلط هاي فاحش املايي و دستوري در نشريات استان فاجعه ي بزرگي است که متاسفانه کرمانشاهي که داراي قدمت بلند بالايي در چاپ و انتشا روزنامه مي باشد، در حال حاضرحتي داراي يک روزنامه يوميه کرمانشاهي نيست و اين مسئله مهم قطعا مي طلبد که خبرنگاران و جامعه ي نويسندگي امروز کرمانشاه با ديد علمي و جدي تري به اين رسالت مهم فرهنگي توجه داشته باشند.
در ادامه مراسم ضمن تجليلي از پيشکسوتان عرصه ي ادب و هنر کرمانشاهي، به صورت ويژه از سال ها خدمت و هنر معيني کرمانشاهي نويسنده هنرمند فرهيخته اين استان تجليل به عمل آمد و از نفرات برتر تجليل به عمل آمد.
شيما فتحي













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن