تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه پرهيز از حرامها است همچنانكه شخص از خوردنى و نوشيدنى پرهيز مى‏كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819438737




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز : فارس با کمبود پرستار مرد مواجه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز : فارس با کمبود پرستار مرد مواجه است شیراز - ایرنا ، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت : مراکز بهداشتی درمانی استان فارس با کمبود نیروی پرستاری به ویژه پرستار مرد مواجه است.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر محمد هادی ایمانیه امروز در آئین گرامیداشت روز پرستار، و تجلیل از پرستاران نمونه افزود: بنا بر این میتوان اذعان داشت که بزرگترین مشکل کنونی پرستاران، کمبود نیروی پرستار در بیمارستان ها است.
ایمانیه در جمع پرستاران نمونه استان فارس، گفت:از فشارهای حاکم بر جامعه پرستاری کاملا آگاه هستم و همه مسئولان دانشگاه، نیز قدردان زحمات شبانه روزی پرستاران هستند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز،نیز اثربخشی پرستاری در عرصه سلامت را در ردیف طبابت عنوان کرد و گفت: پرستاری و پزشکی هیچ وقت از هم جدا نبوده اند و خدمات هر دو در کنار هم معنا می یابد.
دکتر بهادر به بیش از 20 سال خدمت خود در عرصه پزشکی اشاره نمود و افزود: در این سال ها همواره پرستارانی را مشاهده کرده ام که در تشخیص درد بیماران بسیار توانمند بوده اند.
وی با تاکید بر مشقت و ارزشمندی حرفه پرستاری، اظهار کرد:ارزشی که خداوند برای حفظ نفس انسان ها قایل است، مهر تاییدی بر این مساله است و باید بتوانیم جایگاه این حرفه را به جایگاه پزشکی نزدیک کینم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد:آموزش پرستاری نیز باید جزو اولویت های شاغلان این حرفه با جدیت پیگیری شود و همواره قرب به خداوند، سرلوحه عمل پرستاران باشد.
مدیر اداره پرستاری و مامایی استان فارس نیز با اشاره به خدمت شش هزار و 500 پرستار در بیمارستان های دولتی این استان، گفت: تعداد پرستاران تمامی بیمارستان های استان اعم از دولتی، خصوصی و مربوط به سایر سازمان ها، شامل 10هزار نفر است.
محبوبه ظریفکارفرد در خصوص برخی از مشکلات جامعه پرستاری، تصریح کرد:بالا بودن ساعت کار پرستاران، از جمله گلایه های به حق پرستاران است که امیدواریم به تدریج مرتفع شود.
وی ابراز داشت:از جمله تاکیدهای همیشگی دفاتر پرستاری، انجام مراقبت های پرستاری بر اساس استانداردها بوده و با برگزاری کارگاه های اخلاق حرفه ای نیز این اولویت در استان فارس مورد پیگیری قرار گرفته است.
مدیر اداره پرستاری و مامایی استان فارس اضافه کرد:پرستاران برگزیده بر اساس معیارهایی مانند مسئولیت پذیری، تلاش و ارتباط مناسب با بیماران انتخاب شده اند.
رییس هیات مدیره نظام پرستاری استان فارس با اشاره به ایجاد معاونت پرستاری در وزارت بهداشت، اظهار کرد:این اقدام گام موثری در عجین شدن دو گروه سردمداران پرستاری نظام سلامت کشور و شکوفایی هرچه بیشتر این عرصه است.
نگهبان به دیگر دستاورد اخیر عرصه پرستاری کشور اشاره کرد و گفت:با پیوستن جامعه پرستاری کشور ما به عرصه بین المللی، هم اکنون پرستاران ایرانی در جامعه جهانی پذیرفته شده هستند.
وی اضافه کرد: برپایی کارگاه های اخلاق حرفه ای در تمام بیمارستان های استان فارس در سال 92اقدام مهم دیگری بود که سبب آشنایی بیشتر پرستاران استان با حقوق بیماران و خود شد، هم چنین کسب رتبه نخست پرستاران استان فارس در رشته والیبال در کشور را نیز می توان در ردیف دیگر موفقیت های جامعه پرستاری فارس در سال جاری برشمرد.
مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این آئین، پرستاری را از حرفه های دشوار جامعه برشمرد و تصریح کرد: حرفه پرستاری مانند معلمی، نیازمند عاطفه و احساس بالایی بوده و حضور بیشتر بانوان نسبت به آقایان در این دو حرفه، همسو با این مقتضیات است.
حجت الاسلام حمید مقامی خطاب به پرستاران توصیه کرد:برای کاهش دشواری های کار خود، قصد قربت و رضای خداوند را بیش از هر چیز در نظر بگیرید و هر روز کار خود را با این نیت آغاز کنید که این امر موجب حس آرامش بیشتر در زندگی می شود.
وی خاطرنشان کرد: خدمت به خلق جامعه، موجب تسری ثمرات نیک آن در زندگی روزمره ما خواهد شد.
در آئین جشنی که امروز در سالن اجتماعات سینا و صدرای دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، از 86 پرستار نمونه استان تجلیل شده و شش پرستار نمونه استان نیز در مرحله کشوری مورد تجلیل قرار می گیرند.ک/2
677
انتهای پیام /*




12/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن