تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802943069




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران:اعتماد مردم به پزشکان باید حفظ شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران:اعتماد مردم به پزشکان باید حفظ شود تهران - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بیشترین کمک به جامعه پزشکی این است که تلاش شود اعتماد مردم به پزشکان حفظ شود.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «علی جعفریان» روز شنبه در اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشورکه با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، افزود: اگرارتباط مردم با پزشکان مخدوش شود بیشترین آسیب متوجه مردم خواهد بود.
جعفریان در ادامه با اشاره به اخلاق و رفتار حرفه ای پزشکان گفت: در دانشگاه علوم پزشکی تهران، راهنمایی برای توسعه آموزش اخلاق حرفه ای پزشکان تهیه شده است.
وی، توجه دولت به سلامت، کلان نگری وزیر بهداشت و مطالبات مردمی را فرصت های نظام سلامت و تصمیم گیری های غیرکارشناسی و فشارهای خارجی را تهدیدهای نظام سلامت عنوان کرد و گفت: ضریب اشغال بیمارستان های کشور کمتر از 50 درصد است به آن معنا که سرمایه های کشور بدون استفاده مانده و در کنار آن نیز فضای منفی رسانه ای برای پزشکان وجود دارد که معلوم نیست از کجا نشات می گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با انتقاد از اینکه گفته می شود کارانه برخی پزشکان تا 30میلیون تومان است، افزود: متوسط پرداخت کارانه در 47 رشته تخصصی و فوق تخصصی سه میلیون و 560 هزار تومان (حداکثر 12 میلیون و حداقل 460 هزار تومان) است.
جعفریان ادامه داد: رفتارغلط برخی پزشکان به همه جامعه پزشکی تعمیم داده می شود.
وی تاکید کرد:واقعی نبودن تعرفه های درمانی، عوارض قابل توجهی در سطح اخلاق حرفه ای پزشکان ایجاد می کند.منشاء مشکلات اعتبارات نظام سلامت و وزارت بهداشت، واقعی نبودن تعرفه های درمانی است.
وی ادامه داد: امسال تعرفه هتلینگ بیمارستان ها برای یک شب اقامت بیمار، 48 هزار تومان بود درحالیکه طبق توافق وزارت بهداشت با بیمه ها باید 118 هزار تومان باشد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین سهم متخصص از یک ویزیت در بخش دولتی، دو هزار و 800 تومان و حق العمل جراحی معمولی او 12 هزار تومان است که با چند ماه تاخیر پرداخت می شود؛ این مسائل موجب می شود که نتوانیم برای مناطق محروم، متخصص اعزام کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: تعرفه های درمانی برای بخش خصوصی نیز دیده نشده است؛ این مشکلات عوارض قابل توجهی درسطح اخلاق حرفه ای ایجاد می کند؛ با وجود گسترش بی رویه در نظام آموزش پزشکی و واقعی نبودن تعرفه های درمانی و همچنین ضعیف بودن اخلاق عمومی نمی توان انتظار داشت که پزشکان ، اخلاق حرفه ای را رعایت کنند.
جعفریان گفت: نظام سلامت با مشکل جدی اعتبارات روبرو است؛ وزارت بهداشت شش هزار و 700 میلیارد تومان در سال 91 و 92 ، کسری اعتبار دارد و چهار هزار و 500 میلیون تومان از اعتبارات خود را از درآمدهای اختصاصی تامین کرده که فشار آن به مردم تحمیل شده است.
وی افزود: یک هزار میلیارد تومان نیز از هزینه های اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به وزارت بهداشت تحمیل شده است و بودجه برای آن دیده نشده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: رشد اعتبارات نظام سلامت کمتر از رشد تورم در جامعه بوده است؛ سال گذشته درآمدهای اختصاصی وزارت بهداشت 15 درصد افزایش داشته که نشان دهنده فشار وارده به مردم است.
جعفریان یادآور شد: دانشگاه های علوم پزشکی برای افزایش درآمدهای اختصاصی سعی خود را کرده اند اما بیمه ها و مردم نیز باید بخشی از هزینه ها را بپردازند.
وی درادامه به مشکلات بیمارستان ها با بیمه ها اشاره کرد و گفت: مطالبات بیمه ها به بیمارستان ها تا تیرماه یا نهایتا شهریورماه امسال پرداخت شده و این مساله موجب شده که طراز برخی بیمارستان ها مثبت باشد اما نقدینگی نداشته باشند.

**ایران در مقام دوم پیوند سلول های بنیادی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: تمام روش های درمانی پیشرفته از جمله روش های درمانی سرطان و دیابت در کشور ارائه می شود.
جعفریان افزود: ایران با داشتن چهار هزار پیوند سلول بنیادی در سال دارای رتبه دوم جهان است.
وی ادامه داد: بسیاری از اعزام های بیماران به خارج کشور طی 10 سال گذشته صفر شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه دانشگاه های علوم پزشکی کشور دارای 421 هزار نفر پرسنل و 150 هزار نفر دانشجو است، گفت: سالانه پنج هزار دانشجوی پزشکی و دو هزار دانشجوی پزشکی تخصصی و فوق تخصصی در کشور دانش آموخته می شوند و تقریبا تمام رشته پزشکی دنیا در کشور وجود دارد.
جعفریان افزود: همچنین 40 درصد تولیدات علمی کشور مربوط به دانشگاه های علوم پزشکی کشور است درحالیکه کمتر از 10 درصد بودجه تحقیقاتی کشور به آنها اختصاص می یابد.
وی در ادامه به افزایش بی رویه ظرفیت رشته های پزشکی اشاره کرد و اظهار داشت: این افزایش ظرفیت ها بدون توجه به زیرساخت ها ایجاد می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: ابزارهای مدیریتی داخل سیستم پزشکی نیز کافی نیست بطورمثال اختیارات دانشگاه های علوم پزشکی کشور در زمینه های مختلف از جمله جذب هیات علمی محدود شده است.
جعفریان ادامه داد: معیشت دانشجویی نیز از مسائل جدی است که نتوانسته ایم حل کنیم.
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اگر قرار است نظام سلامت پاسخگو باشد باید یک تولیت (یعنی وزارت بهداشت) داشته باشد.
اجتمام(3)**9185
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن