تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804615805




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغذیه نامناسب از مهم ترین علل ریزش مو در ایران می باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

عضو انجمن پزشکی لیزری : تغذیه نامناسب از مهم ترین علل ریزش مو در ایران می باشد مشهد- ایرنا- عضو انجمن پزشکی لیزری ایران گفت: در حال حاضر تغذیه نامناسب و استفاده از مواد نگهدارنده در مواد غذایی یکی از مهم ترین علل ریزش مو در کشورمان می باشد.


دکتر حسین نوروزی روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: مصرف بی رویه فست فودها، استفاده از مواد نگهدارنده در مواد غذایی مانند شیر و کنسرو ، بی توجهی به مصرف سبزیجات و میوه ها از جمله عوامل تغذیه ای هستند که نقش بسزایی در ریزش مو دارند.
وی بیان کرد: چون بدن انسان برای متابولیزم صحیح، تولید آنزیم ها ، هورمون ها و عملکرد صحیح بخش های مختلف خود نیازمند ویتامین ها و مواد معدنی مانند آهن، روی،منیزیم و سلنیوم است، کاهش و یا افزایش این مواد در بدن می تواند منجر به ریزش مو شود.
وی با اشاره به دیگر عوامل ریزش مو گفت: عوامل ارثی و ژنتیکی، عوامل محیطی مانند آلودگی هوا و وجود سرب،استرس و تنش های عصبی، بیماریهای قارچی، اختلالات هورمونی مانند کم کاری و یا پرکاری تیروئید، کمبود آهن، روی و ریز مغذی ها، استفاده از برخی از داروها مانند داروهای شیمی درمانی،مصرف سیگار و الکل، سوء تغذیه و بیماریهای مزمن مهم ترین عوامل ریزش مو می باشند.
عضو انجمن جامعه جراحان عمومی ایران افزود:برخی بیماریهای پوستی ناحیه سر،بارداری،شیردادن نوزاد، بیهوشی عمومی، آسیب رسانی به موها از طریق رنگ،مش، فر و سشوار، رژیم های لاغری، پوست و موی چرب،استفاده از هورمون های مردانه جهت پرورش اندام یا افزایش وزن ممکن است باعث ریزش مو در فرد شوند.
نوروزی با بیان اینکه ریزش مو در مردان بیشتر از زنان است، تاکید کرد: با کمال تاسف در سالهای گذشته علل ریزش مو به دلیل گسترش عوامل گفته شده رو به افزایش است.
او شایع ترین علل ریزش مو در مردان را اختلالات هورمونی جنسی مردانه(آندروژن) عنوان کرد که به دلایل ارثی رخ می دهد.
وی شروع عارضه ریزش مو براثر اختلالات هورمونی در مردان را سنین 15تا 17 سالگی ذکر کرد و افزود: در این سنین هورمون ها شروع به ترشح و فعالیت می کنند و ریزش مو به آهستگی گسترش پیدا می کند.
وی با بیان اینکه نحوه گسترش ریزش مو در مردان و زنان متفاوت است، افزود: در مردان ریزش مو از جلوی سر آغاز می شود،موها بتدریج نازک و کم پشت شده و حالت طبیعی خود را از دست می دهند و به مرور زمان تعداد موها کمتر و کمتر شده و پوست سر نمایان می گردد.
به گفته وی، این تغییرات موجب عقب رفتن تدریجی خط رویش مو در پیشانی شده و کاهش مو کم و بیش در قله سر هم رخ داده و با بهم پیوستن مناطق خالی از مو بتدریج کل سر طاس شده و در نهایتا فقط مو در مناطق گیجگاهی و پشت سر باقی می ماند.
نوروزی اضافه کرد: موهای این بخش از سر به دلیل نداشتن گیرنده هورمون های مردانه به اثرات ریزش موی ناشی از این هورمون ها مقاوم بوده و خیلی بندرت دچار طاسی می گردند.
وی انواع ریزش مو را به صورت طاسی، سکه ای و منطقه ای تقسیم بندی کرد و افزود: در زنان هیچگاه شدت طاسی مانند مردان به طور کامل نیست و بیشتر به صورت کم پشتی و نازک شدن موها در کل سر ظاهر می شود.
رییس مرکز تخصصی پوست و موی شهیر در ادامه گفت: برای درمان ریزش مو باید ابتدا علت آن تشخیص داده شود،به طور مثال کسی که در آزمایشهایش کم خونی و قارچ سر مشاهده می شود باید ابتدا کم خونی و یا قارچ سر او درمان گردد.
نوروزی گفت: با از بین بردن عاملی که باعث ریزش مو شده است ، خود بدن با درمان های کمکی و درمان های جلوگیری از ریزش بیشتر مو، توانایی ترمیم مو را دارد.
عضو انجمن پزشکی لیزری ایران افزود : درمان های ریزش مو مرحله به مرحله است به طوری که ابتدا درمان های دارویی مانند محلول ماینوکسیدیل و یا تزریق آمپول بیوتین تجویز می شود و اگر نتیجه نداد، درمان های دیگر توصیه می گردد.
وی پی.آر.پی (پلاکت درمانی) و مزوتراپی(وارد کردن دارو به داخل پوست) را که روش های درمانی جدید هستند را از دیگر مراحل درمان ریزش مو ذکر کرد و افزود: اگر این روش های درمانی نیز باعث رشد مجدد موها نشد، در نهایت کاشت مو انجام می شود.
به گفته وی، در پلاکت درمانی بر حسب نوع کیت مصرفی با گرفتن بین 8 تا 40 سی سی خون از فرد گرفته شده و طی فرآیندی پلاکت جدا شده از خون فرد به پوست فرد تزریق می شود که این اقدام باعث افزایش رشد فولیکول های مو می شود.
وی افزود: در روش مزوتراپی داروهای آماده شده یا داروهای ترکیب شده توسط پزشک به پوست سر تزریق می شود و این اقدام به رشد فولیکول مو و روند ترمیم مو کمک می کند.
وی در پایان گفت: امروزه برای درمان ریزش مو در کلینیک های تخصصی از درمان های ترکیبی استتفاده می شود.
7487/659
انتهای پیام /*




12/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن