تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803231076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شیار 143: یک نیمه ملودرام احساسی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
"شیار 143": یک نیمه ملودرام احساسی
نمی‌دانم که دربارۀ این نیمه ملودرام احساساتی بر پس زمینۀ جنگ و دربارۀ یک مادر شهید، چه می‌توان گفت؟


نمی‌دانم که دربارۀ این نیمه ملودرام احساساتی بر پس زمینۀ جنگ و دربارۀ یک مادر شهید، چه می‌توان گفت؟

ظاهراً "نرگس آبیار" تلاش داشته بانگاهی زنانه به زندگی تاریک یک زن روستایی در روستای "پاریز" کرمان و رابطۀ شدید احساسی با تنها پسرش- که به جنگ می رود- به شکل تازه‌ای به این مضمون طویل و تیره و تار و ازیک زندگی یکنواخت ( قالی بافتن،‌کشک سابیدن، خمیرکردن و رخت شستن) سخت ملال‌انگیز می شود و زن نا نیمۀ داستان هیچ حس و اشتیاقی از لحاظ روحی و فکری درمخاطب به وجود نمی‌آورد.

از نیمۀ دوم که پسر جوان به جبهه می‌رود، کماکان همان سکون و بی حسی بر فیلم قالب می‌شود طوری که جست وجوی مادر برای یافتن فرزند مفقود یا اسیر، و نیز پرداخت در پیش برد یک مسیر واحد منطقی را درکل داشتان حفظ کند.

هنگامی که خبر رهایی و یافته شدن پسر می رسد،‌ جز انتهای داستان که زن بر بالای تابوت جوان می‌نشیند و می‌خواهد استعاره‌ای میان تولد و مرگ باشد، شاهد هیچ تأثیری ازمصایب و رنج‌های جنگ نیستیم و فیلم ما را در موقعیتی نامفهوم و نا مشخص بر جا می‌نهد.
 

منبع : مجله سینمایی بیست و چهار/

انتهای پیام/ اس







تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن