تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802789265




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گرایش های حزبی وجناحی در گزینش اعضا هیات عملی دانشگاهها لحاظ نمی شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

گرایش های حزبی وجناحی در گزینش اعضا هیات عملی دانشگاهها لحاظ نمی شود چابهار– ایرنا- مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش کارکنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: به هیچ عنوان گرایش های حزبی، جناحی و سیاسی در گزینش اعضا هیات علمی دانشگاه های کشور لحاظ نمی شود.


به گزارش روز یکشنبه دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار ˈمحسن ضرغام ˈ در بازدید از دانشگاه های چابهار با تاکید بر اینکه مبنای گزینش، صلاحیت های سیاسی، اخلاقی و اعتقادی است، افزود: اگر فردی به گروه های مورد تابید نظام گرایش دارد، برای ما هیچ مانعی در جذب و بکارگیری وی وجود ندارد.
وی در خصوص نحوه بررسی صلاحیت افراد و قبولی آنان در گزینش بیان کرد: هر فردی اگر در چهار چوب نظام اسلامی حرکت کند مورد تائید ما است، که البته ما شرایط خاصی برای وزارت علوم داریم زیرا اعضای هیات علمی از وظیفه سنگین تری برخوردار هستند و تمامی امور کاری آنان با دانشجویان است.
مدیرکل دبیر خانه هیات مرکزی گزینش کارکنان وزارت علوم خاطر نشان کرد: این گزینش برای نیروها و کارکنان دانشگاه ها و مراکز علمی پژوهشی سراسر کشور که شامل دانشگاه ها، پژوهشکده ها و پژوهشگاه ها و سازمان های وابسته به وزارت علوم است، صورت می گیرد.
ضرغام در خصوص گزینش نیروهای دانشگاهی و مراکز علمی پژوهشی اظهار داشت: برای اینکه نیروهای اصلح را برای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی انتخاب کنیم باید صلاحیت های آنان در مباحث اخلاقی، اعتقادی و سیاسی محرز شود.
وی با اشاره به اینکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مخالف فعالیت تشکل های سیاسی در دانشگاههای نیست ادامه داد: هدف اصلی دانشجویان ما باید تحصیل و تمرکز بر پژوهش های کاربردی در علوم روز دنیا باشد.
این مسوول وزارتخانه علوم همچنین گفت: بیش از 35 دانشگاه و مرکز آموزش عالی در استان جوان و بااستعداد سیستان و بلوچستان فعالیت می کنند که این رشد هدفمند یکی دیگر از برکات انقلاب اسلامی است و این استان امروز یکی از پیشتازان عرصه آموزش عالی در ایران اسلامی است.
وی آمـوزش عالی را به عنوان بستر اصلی و پایه اساسی بخش های اقتصادی، صنعتی و فرهنگی برشمرد و تـاکید کرد: توسعه شتاب دار ایران اسلامی در منطقه و جهان مرهون دانشگاهها بوده و حمایت از این بستر اصلی می تواند بسیاری از تهدیدات و تحریم ها را به فرصت های طلایی در راستای سازندگی و خودکفایی تبدیل کند.
وی معتقد است: وجود بیش از چهار و نیم میلیون دانشجو در کشور بدین معناست که ایران با سرعت شتاب دار فعلی بطور حتم و براساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا سال 1404 در ابعاد مختلف به توانمندیهایی چشمگیر و راهبردی دست خواهد یافت.
مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش کارکنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار دارای ویژگی های خاص بوده و باید به سمت توسعه کیفی و آنچه مورد نیاز کشور است گام بردارد و با تربیت نیروهای متعهد خلاهای موجود را در تامین نیروی متخصص حوزه دریا برطرف کند.
ضرغام مدرک گرایی و مقاله های غیر کاربردی در دانشگاهها را یکی از معضلات جدی در عرصه آموزش عالی کشور برشمرد و افزود: باید مراکز علمی و دانشگاهی ما بصورت هدفمند به سمت آموزش مبتنی بر عملگرایی گام بردارند و هدف افراد از ورود به دانشگاهها تنها کسب مدرک نباشد زیرا این موضوع نخواهد گذاشت بسیاری از استعدادها از نهفتگی خارج شوند. ک/1
1744 / 653
انتهای پیام /*




11/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن