تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819266328




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس مجمع عالی واردات: شورای راهبردی مجمع واردات راه اندازی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس مجمع عالی واردات: شورای راهبردی مجمع واردات راه اندازی شد تهران - ایرنا - رییس مجمع عالی واردات کشور با تاکید بر ساماندهی واردات به کشور، از راه اندازی شورای راهبردی مجمع واردات خبر داد.


محمدحسین برخوردار روز یکشنبه در نشستی خبری با تشریح سیاست های آتی مجمع واردات گفت: شورای راهبردی مجمع واردات به منظور بهره برداری از گشایش های اقتصادی اخیر، تمرین دمکراسی اقتصادی در این شورا با حضور تشکل های مختلف و ظرفیت سازی برای فراهم شدن زمینه های اولیه برای توسعه سرمایه گذاری های مشترک راه اندازی شده است.
وی سپس گسترش فعالیت های مجمع واردات در مناطق آزاد و تجاری کشور را از دیگر برنامه های مجمع برشمرد و افزود: گسترش فعالیت های مجمع در مناطق آزاد با توجه به رویکرد دولت یازدهم به این مناطق، حجم گسترده فعالیت های تجاری ایران در این مناطق و ضرورت تمرکز بر قوام فعالیت های اقتصادی در مناطق آزاد صورت می گیرد.
برخوردار همچنین ارایه گزارش و شفاف سازی در خصوص عملکرد مجمع در سالروز تاسیس مجمع را از دیگر برنامه های این تشکل اقتصادی دانست و اظهار داشت: دولت یازدهم شفاف سازی را به طور جدی آغاز کرده و مجمع نیز در این راستا شفاف سازی را در دستور کار خود قرار داده است.
رییس مجمع واردات در ادامه این نشست در خصوص تغییرات تعرفه واردات کالاها نیز گفت: هرگاه تعرفه ها را تغییر دادیم، قاچاق کالا انجام گرفته ضمن اینکه چنانچه زیرساخت های دولت الکترونیک به طور صحیح ایجاد شود، اقتصاد زیرزمینی به اقتصادی شفاف تبدیل خواهد شد.
برخوردار افزود: متاسفانه به علل مختلف فرهنگ مالیاتی ما بسیار ضعیف است که این موضوع سبب شده بحث تعرفه ها ابتر واقع شود و به سمت قاچاق حرکت کنیم.
این فعال اقتصادی همچنین با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص کالاهای قاچاق و فعالیت های زیرزمینی گفت: بر این اساس بود که مقام معظم رهبری ابلاغیه اخیر خود را در خصوص اقتصاد مقاومتی و کاهش واردات بی رویه و غیرضرور ابلاغ کردند.
وی تاکید کرد در این خصوص باید نقشه راهی تهیه و تدوین شود تا براساس آن اهداف ملی را پیگیری کرد.
رییس مجمع واردات کشور همچنین با بیان اینکه با واردات بی رویه مخالف هستیم، اظهار داشت: این مجمع تشکیل شده تا ضمن مدیریت واردات کالا به کشور، از واردات بی رویه جلوگیری شود.
برخوردار افزود: واردات برخی کالاها از چین نه تنها مفهومی ندارد بلکه باید با آن مخالفت کرد چرا که باعث شده تولید برخی کالاها در ایران متوقف و خط تولید آن به چین منتقل شود.
وی همچنین در خصوص تولید تمام کالاهای مورد نیاز در کشور تصریح کرد: هر کالایی که تولید آن در کشور ارزش افزوده ایجاد نمی کند، نباید تولید شود بنابراین امیدواریم آزادسازی تجارت صورت گیرد تا با مشکلات پیش روی واردات مواجه نباشیم.
رییس مجمع واردات کشور سپس در خصوص افزایش مدت اعتبار کارت بازرگانی به پنج سال نیز گفت: در ابتدا باید کارت های بازرگانی موجود مورد پایش و بررسی مجدد قرار گیرد و سپس نسبت به افزایش مدت اعتبار آنها اقدام کرد.
اقتصام (3) ** 1574 **1561
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن