تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805375358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دامپينگ گسترده برندهاي چيني در بازار تاير ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ اسفند ۱۳۹۲ (۱۴:۳۴ب.ظ)
رئيس هيات مديره انجمن صنعت تاير ايران مطرح کرد: دامپينگ گسترده برندهاي چيني در بازار تاير ايران رئيس هيات مديره انجمن صنفي صنعت تاير اعلام کرد: دامينگ گسترده تايرهاي چيني در بازار ايران امکان رقابت را از شرکت هاي تاير ساز داخلي سلب کرده و به همين دليل سهم واردات از توليد داخل پيشي گرفته است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، عباس عباسي ابيانه با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر 10واحد توليدي در صنعت تاير کشور فعال است که با حجم توليد حدود 240هزار تن حدود 70درصد از نياز داخلي را تامين مي کنند.
وي با بيان اينکه صنعت تاير به واسطه اشتغالزايي بالا يک صنعت استراتژيک بوده و دولت ها در کشورهاي مختلف همواره از آن حمايت مي کنند، افزود: در حال حاضر حدود 70 درصد از فعاليت هاي صنعت حمل و نقل در بخش جاده اي متمرکز بوده و در اين ميان صنعت تاير نقش مهمي را در تامين نياز هاي اين صنعت ايفا مي کند.
عباسي حجم سرمايه گذاري ها در صنعت تاير را مطلوب ارزيابي کرد و افزود: در حال حاضر تنها 30درصد از نياز تاير کشور از طريق واردات تامين مي شود و از مجموع تاير هاي سنگين وارداتي به کشور بيش از 64درصد از مبدا کشور چين، 27درصد کره جنوبي و مابقي نيز از ساير کشورها همچون تايلند، هند و ژاپن وارد کشور مي شود.
وي ادامه داد: در اين ميان برندهاي وارداتي از کشور چين بسيار متنوع بوده و با حضور حدود 30 برند همواره تلاش مي کنند با کاهش قيمت ها سهم بيشتري از بازار را به دست آورند و اين در حالي است که به لحاظ قيمت به هيچ وجه قابل رقابت با برندهاي داخلي نيستند.
اين مقام مسئول خاطر نشان کرد: طي 10ماهه سال جاري مجموع توليد تاير هاي سبک به لحاظ حلقه اي 10درصد، تايرهاي سنگين 4درصد، کشاورزي و راهسازي 17 درصد و در مجموع نيز توليد کل تاير کشور 10درصد رشد توليد نسبت به سال قبل را شاهد بوده است.
رئيس هيات مديره انجمن صنفي صنعت تاير با بيان اينکه توليدات داخلي همواره با استانداردها اروپا و استانداردهاي ملي ايران انطباق دارند، افزود: مهمترين خواسته فعالان صنعت تاير کنترل دقيق و بيشتر تايرها وارداتي در مبادي ورودي است و براي تحقق اين هدف بايد امکانات بيشتري براي نظارت و کنترل استاندارد اقلام وارداتي فراهم شود.
وي با اشاره به اينکه تاير يک قطعه ايمني در خودرو محسوب مي شود، تصريح کرد: پيشنهاد ما به موسسه استاندارد اين است که برندهاي وارداتي حداقل يک استانداردجهاني را داشته باشند و سپس با استقرار امکانات تست و تجزيه و تحليل کيفيت آنها مورد ارزيابي قرار گرفته و سپس اجازه ورود پيدا کنند.
عباسي گفت: در حال حاضر سهم برندهاي چيني از بازار تاير سبک کشور حدود 30درصد و تاير هاي سنگين نيز حدود 60درصد بوده و برندهاي چيني همواره تلاش مي کنند تا با تکيه بر مزيت قيمت سهم خود را از بازار داخلي افزايش داده و سپس افزايش تدريجي قيمت ها را محقق کند.
وي ادامه داد: عمده برندهاي چيني به دليل قيمت پايين براي مصرف کنندگان داخلي وسوسه انگيز بوده و اين در حالي است از نظر کيفيت به هيچ عنوان قابل رقابت با برندهاي ايراني نيستند، به همين دليل توليدکنندگان داخلي مشکلي با واردات برندهاي اروپايي و کره اي ندارند.
عباسي با بيان اينکه ادامه اين روند سرمايه گذاري ها براي توسعه صنعت تاير کشور را متوقف خواهد کرد، افزود: موضوع قيمت شکني و دامپينگ برندهاي چيني در بازار ايران را مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح و در خواست کرديم تعرفه واردات تايرهاي سنگين در جهت رقابت پذيري توليدکنندگان داخلي مقداري افزايش يابد.
رئيس هيات مديره انجمن صنفي صنعت تاير ادامه داد: تعرفه هاي فعلي متناسب با نوع تايرها بين 6 تا 15 درصد است و پيشنهاد ما رسانده تعرفه به سطح 30درصد بود که وزارت صنعت ، معدن و تجارت با 22درصد موافقت کرد اما در کميسيون ماده يک با آن موافقت نشد.
وي با اشاره به اينکه انجمن صنفي صنعت تاير براي مقابله با روند دامپينگ تايرهاي چيني راه حل هايي را ارائه کرده است، افزود: پيشنهاد انجمن تعيين تعرفه هاي خاص براي تايرهاي چيني است، زيرا با تعرفه هاي فعلي به هيچ وجه امکان رقابت با اين برندها را نداريم.
وي با بيان اينکه تايرهاي چيني به لحاظ وزن و تعداد لايه ها با مشکلاتي مواجه هستند، گفت: مطالعه وضع تعرفه ها براي برندهاي تاير چيني در ديگر کشورها نشان مي دهد در بنگلادش،مصر، اردن و نيجريه 20درصد، برزيل، پاکستان و ويتنام 25درصد، آفريقاي جنوبي 30درصدو ونزوئلا 16 درصد تعرفه گمرکي وضع شده و اين در حالي است که اکثر اين کشور ها توليدکننده تاير نيستند.
وي ادامه داد: با توجه به موقعيت استراتژيک صنعت تاير ايران در منطقه خاور ميانه اين انجمن يک برنامه بلند مدت به دولت ارائه کرده که بر اساس آن در افق سند چشم انداز 1404 مي توانيم توليد تاير کشور را به دو برابر افزايش دهيم.
عباسي با بيان اينکه منطقه خاورميانه از يک بازار 1.5 ميليون تني برخوردار است، افزود: صنعت تاير ايران با دارا بودن مزيت هايي همچون دسترسي به مواد اوليه، انرژي و نيروي انساني توانمند از مزيت هاي بسيار بالايي براي کسب سهم قابل توجهي از اين بازار برخوردار بوده و در عين حال با توجه به اينکه عمده توليدات داخلي استاندارد اروپايي CE را پاس مي کنند امکان صادرات به ديگر نقاط جهان را نيز دارا هستيم.
رئيس هيات مديره انجمن صنفي صنعت تاير اظهار داشت: با حمايت دولت که مهمترين آن حفظ وضع موجود و در ادامه مسير ايجاد زمينه سرمايه گذاري هاي جديد و مراقبت هاي تعرفه اي در اين صنعت است مي توانيم زمينه رشد صنعت تاير و افزايش صادرات را فراهم کنيم.
وي در رابطه با قيمت تاير در بازار داخلي گفت: همه توليدکنندگان داخلي توليدات خود را بر اساس قيمت مصوب سازمان حمايت از مصرف کنندگان و توليدکنندگان در بازار عرضه مي کنند و به هيچ وجه تخلفي در قيمت گذاري ها وجود ندارد و در شرايط فعلي نيز شاهد ثبات قيمت ها در بازار هستيم.
وي با بيان اينکه از حدود 15ميليون حلقه تاير مورد نياز کشور 11ميليون حلقه در داخل توليد مي شود تصريح کرد: خودروسازان داخلي نيز 70درصد از نياز خود را از توليدات داخلي تامين مي کنند و در عين حال طي سالهاي اخير اعتماد مصرف کنندگان به تاير هاي داخلي افزايش يافته است.
عباسي در پايان خاطرنشان کرد: در شرايط فعلي با توجه به مزيت هاي موجود در بازار ايران و فرصت هاي پيش رو در منطقه خاورميانه پتانسيل بسيار بالايي براي جذب سرمايه گذاري خارجي در صنعت تاير ايران وجود دارد و توليدکنندگان داخلي آمادگي دارند تا با دارندگان تکنولوژي پيشرفته توليد تاير در دنيا مشارکت کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن