تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819984207




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

میزان کم کاری تیروئید در دختران دو برابر پسران است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

میزان کم کاری تیروئید در دختران دو برابر پسران است تهران - ایرنا - مدیر گروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه میزان بروز کم کاری تیروئید بین گروه های جنسی مختلف در کشورهای متعدد، متفاوت است، گفت: در ایران، میزان کم کاری تیروئید در دختران، دو برابر پسران است.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «علی گل محمدی» روز یکشنبه در کنفرانس یک روزه کم کاری تیروئید افزود: همچنین مبتلایان به سندروم داون بیش از دیگران در معرض ابتلا به کم کاری تیروئید قرار دارند.
وی با بیان اینکه آسیایی ها بیش از اقوام دیگر جهان به کم کاری تیروئید مبتلا می شوند، گفت: قبل از اجرای برنامه غربالگری، تصور می کردیم که میزان بروز کم کاری تیروئید بین هر هفت تا 10 هزار تولد زنده یک مورد باشد، اما نتایج غربالگری مشخص کرد که بین هر 450 تا 500 تولد، یک نوزاد مبتلا به این بیماری است.
مدیر گروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی ایران یادآور شد: بهترین زمان برای درمان کم کاری تیروئید قبل از 14 روزگی است.
گل محمدی با بیان اینکه کم کاری تیروئید در نوزادان موجب عقب ماندگی ذهنی می شود، افزود: نتایج غربالگری این بیماری در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران در تهران نشان داد، آمار نوزادان مبتلا به این بیماری در برخی نقاط مانند رباط کریم و شهریار بیش از سایر نقاط است که این تفاوت آماری نیاز به بررسی دارد.
اجتمام(3) ** 9185 ** 1071
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن