تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802361312




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکیدمدیرعامل منطقه آزاد انزلی براجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تاکیدمدیرعامل منطقه آزاد انزلی براجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی انزلی - ایرنا - رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی روز شنبه در کنفرانس خبری گفت: سیاست های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در زمینه اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را با جدیت دنبال می کنیم.


به گزارش ایرنا، ˈ رضا مسرور ˈ افزود: در یکی از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی، توسعه حوزه عمل منطقه ویژه و آزاد به منظور اشتغال فناوری پیشرفته گسترش و تسهیل تولید، صادرات و خدمات و تامین منابع ملی از خارج دیده شده است .
وی خاطرنشان کرد: این مهم از سوی رییس جمهوری نیز به دستگاه ها ابلاغ شده و در این خصوص برنامه های خاصی در حال طراحی است.
*کسب درامد ارزی هدف نهایی مناطق آزاد
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی یادآور شد: هدف نهایی از ایجاد مناطق آزاد کسب درآمد ارزی برای توسعه کشور و نه تنها برای توسعه یک منطقه است.
وی با اشاره به حمل و نقل و ترانزیت کالا بعنوان یکی از راههای کسب درآمد و اشتغالزایی تصریح کرد : ایجاد کریدور تجاری بین چین و ایران از مسیر بندرانزلی را به این منظور در حال پی گیری داریم .
مسرور خاطرنشان کرد: مسیر حمل و نقل کالا بین چین و ایران از طریق بندرگاه انزلی در مقایسه با بندر شهید رجایی نزدیک تر و در نتیجه با صرفه تر است .
وی تصریح کرد: اگر کالا از چین از مسیر بندر اکتائوو از آنجا توسط کشتیرانی به انزلی و سپس تهران انتقال داده شود از نظر هزینه و زمان کوتاه تر است.
رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی گفت : با فعال کردن این کریدور سرمایه گذاری و اشتغال پایدار محقق خواهد شد.
وی یادآور شد: برای عملی شدن این منظور نقشه راهی طراحی کردیم و در دیدار سفیر چین از منطقه بهره گیری از این کریدور را پیشنهاد دادیم و در دیدار سفیر قزاقستان طی هفته آینده این مساله را پی گیری می کنیم .
مسرور در ادامه از گردهمایی و مذاکراتی برای گسترش همکاری ها با حضور سفرای پنج کشور حاشیه دریای خزر و سفیران ایران در این کشورها در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین با تشکل های صادراتی ، وارداتی کشور جلساتی برای استفاده از این مسیر داشتیم که امیدوار به حصول نتیجه از آن هستیم.
*فراوری مجدد کالا و صنایع نوین و پاک
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی یادآور شد: با توجه به طبیعت حساس گیلان و به منظور پیشگیری از آسیب و آلودگی های زیست محیطی از فناوری نوین و پاک، فناوری نانو و فراوری مجدد محصول و کالا حمایت می کنیم .
وی تاکید کرد: با استفاده از راهکارهایی نظیر کاهش تعرفه ها و ایجاد تسهیلات و زیرساخت ها به دنبال خلق مزیت برای تجار به ویژه در بخش صادرات هستیم.
مسرور یادآور شد: با مدیر جهاد کشاورزی گیلان و کشور جلساتی به منظور جهت دهی به بسته بندی نوین و استاندارد محصولات تولیدی استان در منطقه آزاد انزلی و صادرات آن از این منطقه داشتیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد: به فعالان بخش بسته بندی صادراتی تسهیلات ویژه ارائه می دهیم .
*تجارت چمدانی فرصتی برای تحول منطقه آزاد انزلی
وی تجارت چمدانی را فرصتی برای ایجاد تحول در منطقه آزاد انزلی خواند و افزود: تنها منطقه آزاد از چهار منطقه آزاد هستیم که توانستیم تائیده گمرک را بگیریم .
مسرور تصریح کرد: برای بهره مندی از فرصت ورود کالای همراه مسافر مجبور شدیم محدوده مناطق تجاری خود را محصور کنیم .
وی یادآور شد: این تائیده صادر شده و الان حدود 10 روز است که این قانون در محدوده مراکز تجاری منطقه در حال انجام است و این مسلما در خلق مزیت و فرصتهای رونق اقتصادی برای استان موثر است.
رییس هیات مدیره منطقه آزاد انزلی افزود: بر اساس این قانون مسافران از این منطقه می توانند با عوارض بسیار پایین تر از سرزمین اصلی تا سقف 80 دلار کالای خارجی خریداری کنند .
وی افزود: به منظور بهره مندی از این فرصت محدوده باید به طور کامل محصور شود که اکنون در یک محدوده این کار انجام شده است .
به گفته وی بر این اساس شرکت های وارد کننده می توانند کالاهایشان را با هماهنگی سازمان منطقه آزاد و غرفه ها وارد کنند .
مسرور خاطرنشان کرد: به منظور رونق هرچه بیشتر اقتصاد منطقه از اول فروردین عوارض ورود کالا به منطقه آزاد انزلی کاهش می یابد.
وی با اشاره به این که تا قبل از این بیش از 50 تا 60 درصد غرفه های محدوده تجاری خالی بود افزود: امیدواریم طی 9 ماه آینده این ظرفیت تکمیل شود.
به گفته وی با توجه به وجود دو هزار غرفه اگر دو نفر در هر غرفه کار کنند برای چهار هزار نفر در محدوده تجاری این منطقه اشتغال مستقیم ایجاد می شود .
*حمایت از تولیدات محلی
وی یادآور شد: برای جلوگیری از بروز مشکل برای تولیدکنندگان و صنعتگران محلی کالاهایی مثل چای، برنج، بادام زمینی، زیتون صنایع دستی منطقه همان عوارض سرزمین اصلی گرفته می شود .
*436 میلیون دلار صادرات از منطقه
رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی ، میزان صادرات صورت گرفته طی 11 ماه امسال از این منطقه را 436 میلیون دلار و حجم واردات را یک میلیارد و 125 میلیون دلار عنوان کرد .
وی اذعان کرد: حجم سرمایه گذاری مناطق آزاد نسل اول مثل کیش با نسل دوم مثل انزلی قابل مقایسه نیست و باید روی حل مسائلی که موجب عقب افتادگی شده است کار کرد.
وی به معافیت مالیاتی صنایع فعال در منطقه بعنوان یکی از مزیت ها اشاره و خاطرنشان کرد: بحث معافیت مالیاتی در محدوده سه هزار و 200 هکتار خشکی برقرار نبود که با تعامل مسئولان این امر در کل منطقه آزاد اجرایی شد.
به گفته وی پس از گذشت هشت سال از ایجاد منطقه آزاد انزلی این معافیت اعمال شد و بر این اساس فعالان اقتصادی که از سازمان منطقه آزاد مجوز داشته باشند از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند بود.
*اعمال مدیریت یکپارچه در منطقه آزاد
مسرور با بیان این که منطقه آزاد یک مدل مدیریتی و توسعه اقتصادی است، یادآور شد: تسهیل امور یعنی سرمایه گذار از یک سازمان واحد کلیه مجوزهای لازم را کسب کند .
وی با اشاره به انعقاد 9 تفاهمنامه همکاری با سازمان ها و دستگاه های مختلف، تفویض اختیارات وزیر صنعت ، معدن ، تجارت به مدیرعامل در این منطقه را از جمله دستاوردهای مهم برای تسهیل و تسریع امور عنوان کرد.
رییس هیات مدیره منطقه آزاد انزلی با اشاره به وجود مشکلاتی در بخش زیرساختی افزود: رفع تمامی مشکلات زیرساختی را با جدیت دنبال می کنیم .
وی با اشاره به وجود مشکل اراضی و تعارضات از سوی برخی افراد گفت: به منظور حفاظت از اراضی ، یگان حفاظت منطقه آزاد انزلی ایجاد شد.
مسرور تصریح کرد: بر اساس تفاهمنامه با نیروی انتظامی و راهنمایی رانندگی خرید و فروش خودروهای خارجی با پلاک منطقه آزاد انزلی در تعدادی از نمایشگاه ها امکان پذیر شد.
وی، محدودیت زمین را از جمله مشکلات موجود در منطقه عنوان و اضافه کرد: در سایر مناطق آزاد زمین در اختیار سازمان متبوع است و سرمایه گذار درخواست خود را به سازمان ارائه و اراضی در اختیار سازمان منطقه آزاد به طرح مزبور تخصیص داده می شود .
به گفته وی در منطقه آزاد انزلی اراضی چندانی در دست این سازمان نیست که دنبال افزایش محدوده هستیم امیدواریم با تحویل اراضی ملی به منطقه امکان واگذاری زمین به سرمایه گذاران محقق شود.
وی یادآور شد: با توجه به کمبود زمین سرمایه گذاران را به شهر انزلی و سایر شهرهای استان سوق می دهیم و اکنون دو گروه از سرمایه گذاران را به شهرداری انزلی معرفی کرده ایم و امیدواریم ظرف شش ماه آینده سرمایه گذاری در این شهر صورت بگیرد.
وی با اشاره به این که در گذشته به بحث تقدم و تاخر زیر ساخت ها توجه نشده یادآور شد: زیرساخت ها باید به نحوی ایجاد شود که منتج به درآمد گردد و بازنگری در زیر ساخت ها را در حال انجام داریم .
رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی وجود انبار را برای رونق فعالیت های صنعتی و صادرات و واردات لازم دانست و افزود: سال آینده اعتبارات خوبی برای احداث انبار در منطقه در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مزیت های منطقه آزاد انزلی برگزاری نمایشگاه ها است که به منظور ایجاد زیرساخت و سالن نمایشگاهی اعتباراتی گذاشته شد.
مسرور یادآور شد: از سال 84 تاکنون اولین واگذاری زمین در پهنه صنعتی را یک ماه پیش انجام دادیم .
مدیرعامل منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: سه طرح ساخت هتل ، مرکز تجاری و اسکله مارینا را به تصویب رساندیم و با سرمایه گذار صحبت کرده و طرح ها مورد تائید قرار گرفته و از سال اینده این پروژه ها آغاز خواهد شد.
وی استفاده از مواهب دریایی را یکی از ظرفیت های بسیار مناسب برای منطقه آزاد عنوان و تصریح کرد: محلی برای پهلوگیری کشتی ها و قایق های تفریحی در منطقه نیاز داریم .
وی در ادامه با اشاره به این که گیلان به لحاظ وجود پزشکان متخصص به نسبت جمعیت ، رتبه دوم کشور را دارد افزود : بحث گردشگری سلامت از دیگر ظرفیت های مناسب موجود در منطقه است .
مسرور تاکید کرد: باید زیرساخت های گردشگری را تامین کنیم و سرمایه گذاری در این بخش را ارتقاء دهیم.
وی با بیان این که ما به اندازه کافی از ظرفیت های دریا استفاده نمی کنیم، افزود: برای ایجاد زیرساخت های دریایی و احداث مارینا با سرمایه گذاران به توافق رسیده ایم.
وی تصریح کرد: برای مهندسی ارزش و یافتن راهکارهای افزایش ارزش افزوده مشاور گرفته ایم .
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: برای تکمیل بندر کاسپین نیز با سازمان بنادر صحبت کرده ایم تا در این پروژه مشارکت داشته باشند.
*لزوم همکاری همه دستگاههای گیلان
وی خاطرنشان کرد : همه مناطق آزاد دنیا دارای زیرساخت های بی نظیری نظیر بندر ، انبار ، بخش اداری ، نرم افزار هستند و ما نیز باید در این بخش فعال باشیم.
مسرور یاداور شد: افزوده شدن فرودگاه رشت به محدوده منطقه به صورت یک نقطه را پیشنهاد کرده ایم تا ترانزیت خارجی مسافران بدون ویزا به منطقه آزاد انزلی امکان پذیر شود.
وی گفت: زیرساخت های حمل ونقل مانند راه آهن را باید تسریع و به بندر کاسپین متصل کنیم .
رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی در خاتمه با قدردانی از همراهی و همکاری مسئولان استان تاکید کرد : رونق منطقه آزاد انزلی و اقتصاد منطقه و استان جز با تعامل تمامی دستگاه ها با این منطقه میسر نخواهد شد.ک/3
620/ 603
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن