تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):پرخورى و سستى اراده و مستى سيرى و غفلت حاصل از قدرت، از عوامل بازدارنده و كند كننده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819205212




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند راه حل ساده برای رفع خُرخُر!


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: چند راه حل ساده برای رفع خُرخُر!
اگر از آن دسته افرادي هستيد که خروپف مي کنند، احتمالاً شما تنها کسي هستيد که در خانه به خوبي مي‌خوابد!
به گزارش آخرین، اگر از آن دسته افرادي هستيد که خروپف مي کنند، احتمالاً شما تنها کسي هستيد که در خانه به خوبي مي‌خوابد!در اينجا راه‌هايي براي درمان خرناس پيشنهاد شده که با رعايت آنها هم شما راحت مي شويد، هم خانواده‌تان!• از چيزهايي که خروپف را تشديد مي کنند، دوري کنيد. مثل قرص‌هاي خواب‌آور، قهوه و خوردن غذاهاي سنگين قبل از خواب.
• اگر دارويي مصرف مي‌کنيد، از پزشک خود درمورد اينکه آيا جايگزين داروي ديگري مي‌شوند سوال کنيد. شايد همين داروها عامل خروپف هستند. قرص‌هاي خواب‌آور و ساير مسکن‌ها باعث سست‌شدن ماهيچه‌هاي گلو و حنجره شده و مجراي هوا را تنگ مي‌کنند که نتيجه آن خر و پف شبانه است.
• سعي کنيد گرفتگي بيني را برطرف کنيد. اگر گرفتگي بيني باعث خرناس شماست، مي‌توانيد از ضد احتقان ها يا آنتي‌هيستامين استفاده کنيد. در صورتي که سرما خورده‌ايد يا آلرژي دارد، مصرف اين داروها را محدود کنيد. چرا که مصرف طولاني مدت آنها مضر است.
• غرغره کردن دهانشويه نعنايي در کاهش مخاط بيني و گلو موثر است. بخصوص اگر سرما خورده باشيد يا دچار آلرژي باشيد.
• به بيني خود چسب بيني بزنيد تا مجرا را باز کند. اين چسب ها در اکثر داروخانه‌ها وجود دارند. آنها را خريداري کرده، دستور عمل روي بسته را بخوانيد و چسب را به بيني خود بزنيد.
• ورزش‌هاي مخصوص خروپف انجام دهيد. زبان خود را تا جايي که مي توانيد بيرون بياوريد و بعد رها کنيد. اين کار را ۱۰ بار تکرار کنيد. سعي کنيد زبان خود را به چانه بزنيد. نگه داريد و رها کنيد. اين کار را تکرار کنيد، حداقل براي ۱۰ بار.
- تا جايي که مي‌توانيد دهان را باز کرده و لبخند بزنيد. ۱۰ ثانيه اين حالت را نگه داشته و رها کنيد. در طول روز هرچقدر که مي توانيد اين حرکت را تکرار کنيد.
- با صداي بلند لا لا لا لا بگوييد. هر لا را ۳ ثانيه نگه داريد. ۵ بار اين کار را تکرار کنيد. بعد کا کا کا کا بگوييد. بعد از آن ما ما ما ما. اين کار باعث تقويت حنجره و گلو شده و جلوي سست شدن را مي گيرد.
• اگر به پشت مي‌خوابيد، چندتا بالش زير سر خود بگذاريد تا کمي بالاتر باشيد و روي تخت صاف نخوابيد. يا اينکه سر تخت را بلند کنيد. براي اين کار مي‌توانيد چند عدد تخته زير تخت گذاشته يا زير هر پايه تخت چندتا دفترچه تلفن قديمي بگذاريد. اينگونه مي‌توانيد سر تخت را بالاتر بياوريد.
• به پهلو بخوابيد. وقتي که به پشت مي خوابيد، زبان شما به گلو چسبيده و مانع جريان هوا مي‌شود. يکي از راه‌هايي که مي‌توانيد خود را مجبور به اين کار کنيد اين است که يک توپ تنيس را به پشت لباس بدوزيد تا هر بار که خواستيد به پشت برگرديد شما را ناراحت کند و مجبور شويد به پهلو بخوابيد.
توصيه‌هاي بالا را جدي بگيريد. رهايي از خرناس‌هاي شبانه بر اطرافيان شما موثر است، اما تحقيقاتي نيز نشان داده که ريسک بروز بيماري‌هاي قلبي در افرادي که دچار خرناس‌هاي شبانه هستند بيش از سايرين است. پس رعايت تکنيک‌هاي فوق مي‌تواند براي خودتان نيز مفيد باشد.



شنبه, 10 اسفند 1392 ساعت 15:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن