تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 5 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيبايى مرد به شيوايى زبان اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802043142




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رعایت مقررات ملی ساختمان ایمنی و آسایش شهروندان را تامین می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رعایت مقررات ملی ساختمان ایمنی و آسایش شهروندان را تامین می کند رشت - ایرنا - دبیر همایش مقررات ملی ساختمان گیلان گفت : مقررات ملی ساختمان مجموعه قوانین لازم الاجرایی است که رعایت آنها در ساخت و ساز، به تامین ایمنی و آسایش شهروندان منجر می شود .


به گزارش خبرنگار ایرنا ، ˈ شعبانعلی خاوری ˈ روز شنبه در همایش مقررات ملی ساختمان گیلان اظهار کرد : مقررات ملی که با توجه به سطح فناوری کشور تدوین شده ،امروز میثاق جامعه مهندسی کشور است و توانسته قابلیت های خود را در عرصه های مرتبط نشان دهد .
وی افزود : مقررات ملی هرچند در کشور ما سابقه طولانی ندارد اما امروز باتوجه به حجم بالای ساخت و ساز ها ، نیاز روز افزون به روش های طرح و اجرای مصالح و فرآورده های ساختمانی بیش از پیش مورد توجه جامعه مهندسی وصنایع کشور قرار گرفته است .
دبیر همایش مقررات ملی ساختمان گیلان خاطر نشان کرد : حاکم شدن مقررات ملی ساختمان در تمام وجوه و ارکان ساخت وسازها ، وظیفه بزرگ جامعه مهندسی کشور است .
خاوری مسکن و داشتن سرپناه را از بدیهی ترین حقوق و ابتدایی ترین نیازهای انسان ها دانست و تصریح کرد : این نیاز درهر جامعه ای به بهترین شکل ممکن باید در دسترس تمامی افراد قرار گیرد .
وی تولید مسکن در ایران را در مقایسه با کشورهای دیگر دارای تفاوت اساسی دانست و گفت : در کشورهای آمریکا و اروپا و حتی کشورهای خاورمیانه مالکین فقط سرمایه گذار هستند ومدیریت منابع مالی را به عهده دارنددر حالیکه در ایران اینگونه نیست .
دبیر همایش مقررات ملی ساختمان گیلان با بیان اینکه در کشورهای یادشده هرشغل تعریف خاص خود را داشته و کسب گواهی ومهارت کاری الزامی است ، ادامه داد : دراین کشورها ، ساختمان سازی ها بدون مشاور انجام نمی شود و شخصیت های حقوقی مهندسی، پیمانکار یا مدیر پیمانکار مسوولیت ساختمان را باید برعهده می گیرند .
خاوری خاطر نشان کرد : در کشورهای دیگر تخلف هریک از شخصیت های حقوقی وحقیقی ذکر شده از اعتبار کاری آنها می کاهد وهویت شغلی آنها را تهدید می کند ، بنابراین ملزم به رعایت الزام ها و آیین نامه های طراحی واجرایی هستند.
وی افزود : این در حالیست که تولید مسکن در کشورما با چالش های زیادی روبروست که اگر بطور اساسی با آن برخورد نشود آثار سوء جدی بدنبال داشته و در صورت ادامه منجر به بحران می شود .
دبیر همایش مقررات ملی ساختمان گیلان با بیان اینکه تصمیم گیرندگان و سازندگان مسکن در کشور اغلب کسانی هستند که تخصصی در امور ساختمان ندارند و به میل خود حکم می کنند افزود : در حال حاضر مالک راسا به عنوان مجری و تصمیم گیر اجرایی هر چه بخواهد انجام می دهد وسازمان های ذیربط نیز در زمان کافی برای کنترل ونظارت نداشته و هزینه های انجام تخلف هم نمی تواند اثر بازدارندگی داشته باشد و عملا راه فراری برای افراد سودجو شده است .
خاوری ارزان بودن و در دسترس بودن مصالح ساختمانی غیر استاندارد را از دیگر مشکلات ساخت وساز در کشور عنوان وخاطر نشان کرد : تازمانیکه تولید و مصرف مصالح استاندارد ساختمان در کشور اجباری و مقررات ملی ساحتمان اجرایی نشود ، نمی توان ساخت وسازهایی ایمن داشت .
وی ادامه داد : تجربه زلزله های گذشته ، پایین بودن عمر بهینه ساختمان ها ،نیاز به تعمیرات فراوان در طول دوره بهره برداری ساختمان و موضوعاتی از این قبیل بیانگر این است که ساخت و سازهای سنتی دیگر جوابگوی جامعه روبه رشد ایران اسلامی نیست و با توجه به افق چشم انداز بیست ساله کشور، اهمیت رعایت مقررات ملی ساختمان در ساخت وسازها بیش از گذشته آشکار می شود.
به گزارش ایرنا ، همایش یک روزه مقررات ملی ساختمان روز شنبه با حضوراساتید برجسته دانشگاه های کشور با رویکرد تضمین حقوق شهروندی در اداره کل راه وشهرسازی گیلان برگزار شد .ک/2
7292/695
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن