تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818860817




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرداری بیرجند درخت رایگان در منزل شهروندان غرس می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شهرداری بیرجند درخت رایگان در منزل شهروندان غرس می کند بیرجند - ایرنا - سرپرست سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری بیرجند گفت: برای نخستین بار در روز درختکاری، 10 هزار اصله درخت توسط این سازمان در منزل شهروندان به صورت رایگان کاشت می شود.


ˈمجتبی انصاریˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: اهدای نهال با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی صورت می گیرد.
وی گفت: برنامه درختکاری نیز به صورت نمادین روز 15 اسفند در بلوار پیامبر اعظم(ص) برگزار می شود و اهدای درخت به شهروندان طبق سنت گذشته، در پنج نقطه شهر صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه درختها به دو گونه مثمر و غیر مثمر اهدا خواهند شد، افزود: درخت غیر مثمر از نوع زیتون تلخ است، اما در خصوص درختان مثمر هنوز نمی توان به طور دقیق نوع آنها را اعلام کرد.
وی گفت: در راستای فرهنگ سازی و توسعه درختکاری، برنامه ای ترتیب داده شده که از وجود نونهالان در کاشت درخت استفاده شود و در حاشیه آن نیز جشنواره نقاشی و کاردستی با موضوع درختکاری برای این گروه سنی درنظر گرفته ایم.
سرپرست سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری بیرجند به وضعیت فضاهای سبز موجود شهر پرداخت و گفت: در سطح شهر بیرجند 78 بوستان با 250 هکتار فضای سبز وجود دارد.
انصاری گفت: در حالی که متوسط سرانه فضای سبز کشور بیشتر از 10 مترمربع می باشد، اما در بیرجند این رقم 7/13 مترمربع یعنی تقریبا 5/2 مترمربع از سرانه کشوری بیشتر است، اما هنوز تا رسیدن به رقم استاندارد یعنی 5/16 مترمربع فاصله داریم.
وی تعداد درخت های موجود در بیرجند را بالغ بر 450 هزار اصله عنوان کرد و گفت: این رقم با احتساب درختهای موجود در اماکن تاریخی، پادگانها و باغهای قدیمی است و 350 هزار اصله درخت از این تعداد در بوستانها و فضاهای سبز ایجاد شده توسط شهرداری موجود هستند.
وی در خصوص ترکیب درختهای موجود بیرجند گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و شور بودن آب در این خطه از کشور، بیشتردرختهایی کاشت می شوند در مقابل خشکسالی دوام بیاورند و با کیفیت آب موجود بیرجند نیز بتوان آنها را آبیاری کرد.
به گفته انصاری: بر این اساس درختان برگ سوزنی که غالبا در فصل خزان برگهای آنها خوراک دام می شوند و درختان برگ پهن که در پاییز در زمین دفن می شوند تا به شکل کود برگ به طبیعت بازگردند و موجب تقویت ریشه درختان شوند کاشته می شوند.
وی افزود: این درختها شامل، اقاقیا، زبان گنجشک، سرو نقره ای، سرو شیرازی، انواع کاج، بید، بید مجنون، خرزهره، اوکالیبتوس، چنار و گونه های میوه ای نظیر توت مجنون و بادام می باشند.
انصاری ادامه داد: در حال حاضر با کمک شش حلقه چاه و سیستم آب شرب درختان بوستانهای بیرجند آبیاری می شوند که سه حلقه از این تعداد، کاملا شور بوده و برای آبیاری درختانی مصرف می شوند که از مقاومت زیادی برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه سه حلقه دیگر شور نیستند اما کفاف آبیاری درختان بیرجند را نمی دهند گفت: برای جبران این کمبود انشعاباتی از شرکت آب و فاضلاب شهری خریداری شده است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر 87 درصد فضاهای سبز بیرجند از طریق شش حلقه چاه یاد شده و بقیه از طریق شبکه آب شرب شهری، آبیاری می شوند.
سرپرست سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری بیرجند در خصوص سیستم روشنایی بوستانهای بیرجند گفت: هر چند از وضعیت روشنایی مطلوب کمی فاصله داریم، اما در حال حاضر هیچ نقطه ای از بوستانها در تاریکی مطلق بسر نمی برند.
وی افزود: برای کاهش هزینه های روشنایی، نصب تجهیزات روشنایی خورشیدی مد نظر است که در حال حاضر تنها در بوستان الهیه از این سیستم بهره برداری شده است.
انصاری با بیان اینکه به ازای نصب هر یک پایه چراغ خورشیدی، 30 میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است، گفت: به طور متوسط برای تجهیز هر هکتار بوستان یک میلیارد ریال اعتبار البته با شرایط تورمی کنونی مورد نیاز است.666/110
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن