پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان
پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
تعداد کل بازدیدها :
1851854833
فارس بررسی میکند نگاهی به دو اجرای متفاوت از نمایشنامه "یرما" لورکا در هرمزگان
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس بررسی میکند
نگاهی به دو اجرای متفاوت از نمایشنامه "یرما" لورکا در هرمزگان
مجید جمشیدی و مهران محمودزاده دهبارزی دو کارگردان تئاتر هرمزگانی طی ماههای اخیر نمایشنامه «یرما» اثر «فدریکو گارسیا لورکا» را با دو شیوه کاملا متفاوت به روی صحنه بردهاند.
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، هرمزگان یکی از مناطقی است که هنر تئاتر و نمایش طی دهههای اخیر به واسطه تلاش هنرمندان جوان این عرصه توانسته در حوزه ملی و حتی بینالمللی نیز خود را مطرح کند، به نحوی که گروههای مختلف تئاتر از این استان هر ساله در کشورهای مختلف برای اجرا دعوت شده و حضور مییابند. در سالهای گذشته نیز نمایشهایی برگرفته از نمایشنامههای مطرح و معروف بین المللی توسط هرمزگانیها به روی صحنه رفته است که در نوع خود از ارزش بالایی در حوزه تئاتر برخوردار شده است. یکی از این نمایشنامهها "یرمای لورکاست" که توسط مجید جمشیدی و مهران محمودزاده دهبارزی در اسفند و بهمن سال جاری به دو شیوه و ساختار متفاوت به روی صحنه رسیده است. علیرضا داوری کارشناس هنرهای نمایشی در مطلب پیش رو نگاهی به این دو نمایش و کارگردان هرمزگانی دارد: اتفاق اول: فرصتی پیش آمده است، تا مخاطبان تئاتر استان هرمزگان از دو زاویه متمایز به تماشای اثر «یرما» نوشته «فدریکو گارسیا لورکا» شاعر و نمایشنامهنویس اسپانیایی بنشینند. اجرای اول متعلق است به «یرما با تشت خالی» مهران محمودزاده از گروه تئاتر تیگار رودان که در تالار حافظ، بخش بینالملل سی و دومین جشنواره تئاتر فجر اجرا شد. و دومین اجرای عموم نمایش «خانواده لورنزو» در پلاتو آفتاب به دراماتورژی «مجید سرنی زاده» و کارگردانی «مجید جمشیدی» از گروه تئاتر حرکت و کارگاه بندرعباس است. اگر بپذیریم که تئاتر برای مردم است و مردم مهمترین عامل توسعه تئاتر این استان هستند با اجرای عموم «یرما با تشت خالی» روی دیگر این اتفاق تکمیل میگردد و مخاطب میتواند از دو زاویه دید و با توجه به نوع سلیقهاش، شیوه اجرایی مورد پسندش را به تماشا بنشیند. نگاه گروه تئاتر تیگار، نمایش بدون کلام و تعبیر خودشان فیزیکال با تلفیقی از خرده نمایشهای آیینی و فولکلور هرمزگان است. گروه تئاتر حرکت و کارگاه با وجود دراماتورژی نگاهی وفادارانه به متن داشته و قصه مطابق با رویدادها و سیر اتفاقات نمایشنامه اصلی پیش میروند. اتفاق دوم: «یرما اثر لورکا»، نمایشنامهای در سه پرده که در سال 1934 نوشته شده است و در قالب یک شعر تراژیک بیان میشود. داستان زنی بیفرزند است که در حاشیه یکی از شهرهای اسپانیا زندگی میکند. انگیزه و آرزوی مادر شدن تمام ذهنش را گرفته و در نهایت انتظار داشتن فرزند باعث میشود که دست به کاری فاجعهآمیز بزند. داستان «یرما» به ظاهر داستان سترون بودن یک زن عقیم است، در حقیقت بیانگر اندوه لورکا برای اسپانیای عقیم است. امسال از سه گروه شاخص تئاتر استان شاهد انتخاب نمایشنامههایی با موضوع تلاش شخصیتهای اصلی عقیم نمایش، برای سترون شدن بود. این انتخابها با توجه به اینکه هنرمندان چشم بیدار یک جامعهاند، بیارتباط با شرایط فعلی استان هرمزگان نمیتواند باشد. تلاش بسیار زیاد مردم بومی این منطقه برای رسیدن به گوشهای از منابع سرشار اقتصادی این پایتخت اقتصادی ایران که نتیجهاش چیزی جز پایان اندوهناک عقیم ماندن از این تلاش نیست. در هر کشوری هنرمندانش زودتر از خطر آگاه میشوند و این شاید زنگ خطری باشد که اهالی فرهنگ و هنر این استان به صدا در آوردهاند. رویداد اول: بدفهمی اجرای مدرن نمایشهایی که در این چند سال اخیر در استان هرمزگان روی صحنه رفتهاند با دو عیب اساسی روبهرو بوده اند. برخی به کلی متن کلامی و نوشتاری را نادیده گرفته و با تاکید بر «اجرا»ی صرف میکوشند سلفی باشند برای ادعای قرن بیستمی حذف متن نوشتاری و کلامی از عرصه تئاتر. این نمایشها تنها نظریه کنش فیزیکی را مدنظر قرار دادهاند. گروه دیگری نیز هستند که تنها به کلام اندیشیده و هرگونه کنش فیزیکی را حذف میکنند که آنگاه با متنهایی خواندنی روبهرو هستیم که پیشروی مخاطب قرار میگیرد. اما هنوز که هنوز است پدیدههای اجرای دنیا را در جامعه خود نمیشناسیم، به تمایز بین پرفورمنس، بیومکانیک، اجرای مدرن و اجرای تجربی آگاه نیستیم. هر کسی، میتواند هر اجرایی را تحت عنوان پرفورمنس یا مدرن ارائه کند، هر کسی هم میتواند آن را رد کند. هیچ مولفه یا مشخصهای وجود ندارد که بگوئیم مولفههای مشخص این است و این باید مورد مطالعه قرار بگیرد. تئاتر غربی قرن بیستمی که پیشنهاد حذف متن نوشتاری را میدهد، سالها رمزگانهای تصویری را در برقراری ارتباط با مخاطب خود نهادینه کرده و میداند که برای اجرای یک اثر صرفا متکی بر فیزیک باید از نشانههایی استفاده کند که برای تماشاگر کد شود. در غیر اینصورت چرخه ارتباط با گسست روبهرو شده و پارازیت ایجاد میشود. همانند اتفاقی که در تئاتر ما در حال رخ دادن است. چیزی که در تئاتر ما کمبودش احساس میشود تکنیک نیست، نیاندیشیدن است. فقر تئاتر امروز ما بن مایههای فکری و اندیشه است. هر اندازه کارگردان بتواند از رمزگانهای بیشتری برای انتقال اطلاعات در صحنه سود جوید بازی ارتباط با مخاطب را به نفع خود برده است. «لورکا» محیط روستایی را به این خاطر انتخاب میکند که محیط محدودتری است و بیشتر زیر ذرهبین میرود. نه اینکه اتفاقی که میافتد الزاما خاص روستا باشد. به این خاطر که سیطره خرافات تا مغز استخوان، روستایی نشین اسپانیایی را تسخیر کرده است. کارگردان یرما با تشت خالی عقیده دارد که «نمایشنامه «یرما» اثر لورکا، قابلیت اقتباس در مراسم آئینی خطههای دیگر را دارد». در این تجربه سعی شده نشان داده شود که بین آیینهای استان هرمزگان با تئاتر فیزیکال رابطه ساختاری و معنایی بر اساس اشارهها، نه کلمهها وجود دارد. «یرما» قابلهای است نازا در جنوب کشور ایران، استان هرمزگان در حصر خوان و خواهرانش. یرما» روزها بچه میدزدد یا زنهای باردار را فارغ میکند و شبها به چشمه میرود تا دردش را با آب تسکین دهد. این وضعیت ناراحتی اهالی را به دنبال دارد و موجب میشود خوان توسط خواهرانش یرما را در خانه حبس کند. یرما به هر عمل یا آیینی که به باردار شدن ارتباط دارد، چنگ میزند و تا جایی پیش میرود که موجبات نابودی خوان را رقم میزند. این خوانش محمودزاده از یرما یک وجه سیاه و سفید به شخصیتها، به خصوص خوان بخشیده است که در همان ابتدا مفاهیم بنیادی اثر اصلی را زیر سئوال میبرد. در تئاتر فیزیکال تمام احساسات و روابط درون اثر باید توسط فیزیک بدنی بازیگر به معرض تماشا گذاشته شود، این نوع آثار نیاز به بازیگرانی تعلیم یافته و توانا در حوزه بدن دارد که به خوبی بتوانند از پس بیان موضوع بر بیایند، در حالی که در این اجرا ما شاهدیم که بازیگران حتی در حفظ تعادل ایستهای صحنهای دچار ضعف و کاستیاند. خردهنمایشهای جنوب کشور از قبیل آئین بارداری در قشم (درگور کردن زن نازا)، آئین بارداری در درتوجان (از روی گور پریدن زن نازا) خرده نمایش اوپینا (خاله رورو) آئین نان پوش، آئین زار، مراسم کمرگیری سینه زنی (بازی محلی رماضا) فرض میگیریم همگی استفادهشان برای القای فضا نمایش بودهاند، جذاباند، تصویریاند، بکرند، اما کجای درام یرما قرار دارند!؟ چقدر همسو با کنشهای درام پیش رفتهاند!؟ چگونه برای مخاطب رمزگذاری گشته و طبق تعریف چه نمادهایی مخاطب با آنها همذات پنداری کند؟... در نهایت اینکه چه تاثیری در پیشبرد درام داشتهاند، اینان و امثالهم سئوالاتی است که برای مخاطب بی جواب میماند. طراحی لباس این اثر به همراه موسیقی، ناهمگون و همچون لحافی چهل تکه در هر گوشه از نمایش ساز خود را میزنند. یکی از نقاط قوت کار تلاش یکدست، مثال زدنی و ستودنی تیم بازیگری است که سعی شان برای یک اجرای بی نقص از آنچه که کارگردان میخواهد مشهود است. اما این تلاش با توجه به عدم طراحی یکدست از جانب کارگردان و تیم طراحی از لباس و موسیقی گرفته تا نور و صحنه به بار ننشسته است. رویداد دوم: انسداد مجرای ارتباطی اجرای کلامی کلام گرایی اثر نمایشی را از حوزه تقلید به حوزه صرف داستانگویی کلامی یا خودگویی سوق میدهد که جز مواردی خاص در تئاتر پذیرفته شده نیست. یک متن را یک کارگردان با چه رویکردی دست میگیرد؟ طراح صحنه با چه رویکردی؟ دراماتورژ با چه رویکردی؟... الان زمانی نیست که شما فقط قصه بخوانید، اصلاً قصه در این موقعیت اهمیت ندارد، قصهها همه تکراریاند. چگونگی بیان، شیوه اجرایی، رویکرد گروه اجرایی به متن است که دارای اهمیت است. با توجه به اینکه امروز نظریه دریافت برای مخاطب تغییر کرده است، یعنی نظریه دریافت و واکنش مخاطب به هندسه اجرایی کارگردان بستگی دارد. اینکه یک کارگردان چگونه از یک بن مایه فکری، از یک ایده، یک طرح، بتواند به یک فرم برسد که این فرم قابلیت اجرا را داشته باشد. جامعه امروز فرمهای مورد نظر خود را میخواهد. رسیدن به این فرمهاست که دارای اهمیت است. این نیست که ما یک نمایشنامه را صرفاً خلاصه بکنیم، رویکرد کارگردانی یعنی درک هندسه اجرا. گمان میرود گروه حرکت و کارگاه در برخورد با واژه دراماتورژی دچار یک بد فهمی شدهاند. زیرا با تغیر شروع نمایش به یک مجلس رقص و تنظیم چند قاب در دل اجرا و یک مونولگ پایان نمایش از زبان خوان، که شالوده دراماتیک متن را به هم میریزد که نمیشود اسم برخورد با اثر را دراماتورژی گذاشت. «محمودزاده» در این مقوله بسیار موفق و تاثیرگذار عمل کرده است و رنگ و بوی پژوهش و دراماتورژی را میتوان در لایهلایههای نمایش یرما با تشت خالی دید. طراح لباس هر دو اثر یکی است. هر اندازه در اجرای یرما با تشت خالی بهغیر از لباس یرما و خوان – سهل انگارانه عمل کرده است، در اجرای خانواده لورنزو به طراحی یکدست رسیده است که علاوه بر نمایان ساختن وجه تاریخی منطقیای اثر، رنگها دارای هارمونیاند. که این هارمونی تا حدودی به چشمنوازی اجرا کمک کرده است. دو اتفاق خوب اجرای دو اثر بازی بازیگران زن آنها در نقش یرما است. یکی با تکیه بر فیزیک بدنی و دیگری با قدرت دیالوگ گویی و حفظ ریتم تا حدود زیادی به یکدست بودن اجراها کمک کردهاند و از نقاط قوت اجراها محسوب میشوند. اما به لحاظ قدرت بازیگر در ارتباط با تماشاگر بازی «فریبا امیری» به نقش «پیرزن» در خانواده لورنزو مثالزدنی است. حضورش برای مخاطب یک شعف درونی را به ارمغان دارد که به هنگام تماشا مخاطب را به وجد میآورد. جای همچین لحظاتی متاسفانه در طول اجرای دو اثر خالی است. در یک جمعبندی نهایی چند سالی است که بازیگران در عرصه تئاتر هرمزگان از کارگردانان جلوتر به پیش میتازند. و متاسفانه سال به سال خلاء هدایت صحیح کارگردانان بیشتر به چشم میخورد. اگر رویه به همین منوال پیش برود آینده پر مخاطرهای پیش روی جامعه بازیگری استان خواهد بود. کلام آخر اینکه چگونه میتوان با شناخت مخاطب در شرایط امروزی، در این نظام جهانی پر از عصبیت و شتابزدگی یک فرم را دگرگون کرد و تماشاگر را به چالش کشید. تماشاگر امروزی برای لذت از تماشای «یرما» و «خوان» نمیآید. تماشاگر میخواهد که در یک چالش متفاوت در یک تعامل پیگیر بتواند به نتیجه برسد، شاید راهنما بودن وظیفه یک هنرمند نباشد اما اندیشه و وادار به اندیشیدن وظیفه هنرمند و ذات یک اثر هنری است. انتهای پیام/88001/ط40
92/12/07 - 14:33
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
فارس بررسی میکند کاروانهای غیرمجاز و اثرات آن بر صنعت گردشگری در ایلام
فارس بررسی میکندکاروانهای غیرمجاز و اثرات آن بر صنعت گردشگری در ایلامکاروانهای غیرمجاز ترمز توسعه صنعت گردشگری در ایلام بوده که باید در نخستین فرصت این معضل برطرف شود به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام دیرزمانی است که دفاتر گردشگری استان با معضلی به نام کاروانهای غیرمجاز روبهرئیس جمهور از طریق شبکه خلیج فارس با مردم هرمزگان گفتوگو میکند
سهشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱ ۱۶ رئیس جمهور در سفر به استان هرمزگان از طریق رسانه ملی با مردم گفت وگو می کند به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه خلیج فارس قائم مقام معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به برنامه های سفر دکتر روحانی به استان هرمزگان گفت بدلیل محدودیت زمانیعالی در گفتگو با فارس: فراکسیون زنان فردا اظهارات فائزه هاشمی را بررسی میکند
عالی در گفتگو با فارس فراکسیون زنان فردا اظهارات فائزه هاشمی را بررسی میکندعضو فراکسیون زنان مجلس گفت فراکسیون زنان فردا اظهارات فائزه هاشمی را بررسی میکند اما معتقدیم که اظهارات خانم هاشمی بیپایه است حلیمه عالی عضو فراکسیون زنان مجلس در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاریرضا یزدانی و اجرایی که متفاوت نبود/ وصف عشق پستمدرن و باز «خلیج فارس»
فرهنگ و هنر موسیقی و هنرهای تجسمی موسیقی فجر در شب دوم رضا یزدانی و اجرایی که متفاوت نبود وصف عشق پستمدرن و باز خلیج فارس رضا یزدانی خواننده موسیقی پاپ کشورمان بعد از چند هفته از انتشار تازه ترین آلبوم موسیقیاش جمعه شب 25 بهمن در چارچوب برگزاری بیست و نهمین جشنواره بین المرئیسجمهور از منطقه ویژه خلیجفارس و فولاد هرمزگان بازدید میکند
رئیسجمهور از منطقه ویژه خلیجفارس و فولاد هرمزگان بازدید میکند رئیس جمهور بعدازظهر امروز از مجتمع فولاد هرمزگان منطقه ویژه اقتصادی خلیجفارس و بندر شهید رجایی بازدید میکند آفتاب به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام حسن روحانی تا ساعتی دیگر از منطقه ویژه اقتصادیس خلیج فارس مجتنایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتوگو با فارس: نرخ ۱۳ سنتی خوراک واحدهای پتروشیمی اثرات متفاوتی دارد/ دول
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتوگو با فارس نرخ ۱۳ سنتی خوراک واحدهای پتروشیمی اثرات متفاوتی دارد دولت حمایت میکندعضو شورای عالی بورس با تاکید بر اینکه نرخ ۱۳ سنتی خوراک واحدهای پتروشیمی اثرات متفاوتی دارد گفت قطعا دولت برای حمایت از این سرمایه مشوقهای لازم را اعمالکنسرت و اجرای متفاوت "علی عبدالمالکی" در برج میلاد
کنسرت و اجرای متفاوت علی عبدالمالکی در برج میلاد چند رسانهای > فیلم - علی عبدالمالکی در ششمین روز از جشنواره موسیقی فجر کنسرتی پرشور و هیجان را به روی صحنه برد لطفا منتظر بمانید 2424 دانلود لینک را کپی کنید دانلود پنجشنبه 1 اسفندفارس بررسی میکند تداوم مشکلات بهداشتی درمانی قشم در میدان دوگانگیهای مدیریتی
فارس بررسی میکندتداوم مشکلات بهداشتی درمانی قشم در میدان دوگانگیهای مدیریتیقشم در حالی طی دهههای اخیر از مشکلات و نارساییهای حوزه بهداشت و درمان رنج میبرد که بسیاری از صاحبنظران بر این عقیدهاند که دوگانگی مدیریتی حاصل از فعالیت سازمان منطقه آزاد بر این حوزه نیز تاثیر گذافارس بررسی میکند سهم اسدآباد از میزان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی
فارس بررسی میکندسهم اسدآباد از میزان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزیاسدآباد با 43 درصد جمعیت شاغل قطب اصلی کشاورزی محسوب میشود و این در حالی است که تنها 7 6 درصد از میزان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به این شهرستان اختصاص یافته است به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد در زمانهای دودر گفت وگو با فارس عنوان شد روایت معنای نوین بشردوستی ایران در پروژه بیدرزمانی/ سازهای چوبی که روی بوم نقاشی
در گفت وگو با فارس عنوان شدروایت معنای نوین بشردوستی ایران در پروژه بیدرزمانی سازهای چوبی که روی بوم نقاشی میکندپاشایی هنرمند نقاش پروژه انسیفیلم بیدرزمانی را روایتی از معنای نوین بشردوستی در ایران عنوان کرد و از ساخت سازهای برای این فیلم خبر داد که در طول ۷ سال ساخته شدحسینینسب در گفتوگو با فارس: اینکه آذری به ذوبآهن رسیدگی نمیکند شک برانگیز است/ به نظر میرسد او برای تیم ت
حسینینسب در گفتوگو با فارس اینکه آذری به ذوبآهن رسیدگی نمیکند شک برانگیز است به نظر میرسد او برای تیم تصمیم نمیگیردپیشکسوت تیم فوتبال ذوبآهن گفت اینکه آذری به مسائل ذوبآهن رسیدگی نمیکند کمی شک برانگیز است به نظر میرسد او برای این تیم تصمیم نمیگیرد سیدمهدی حسینینسبررسی آموزش نیروهای انسانی در دانشگاههای هرمزگان
استانها جنوب هرمزگان زارعی مطرح کرد بررسی آموزش نیروهای انسانی در دانشگاههای هرمزگان بندرعباس - خبرگزرای مهر دبیر اجرایی سمپوزیوم فولاد 92 گفت تربیت نیروی انسانی متخصص و فنی یکی از نیازهای صنایع فولادی در استان است که دانشگاهها باید با یک نگاه منطقی به فکر ایجاد رشته های مالحاق بخش هایی از هرمزگان به فارس مردم را عصبانی کرده است/ سوغاتی سفر دولت لغو جداسازی باشد
استانها جنوب هرمزگان آیت الله نعیم آبادی الحاق بخش هایی از هرمزگان به فارس مردم را عصبانی کرده است سوغاتی سفر دولت لغو جداسازی باشد بندرعباس- خبرگزاری مهر نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت مصوبه جداسازی بخش هایی از استان هرمزگان و الحاق آن به استان فارس تمامی مردم هرمکاظمی در گفتوگو با فارس: اقتصاد مقاومتی در تعامل با دنیا وابستگی متقابل را دنبال میکند
کاظمی در گفتوگو با فارس اقتصاد مقاومتی در تعامل با دنیا وابستگی متقابل را دنبال میکندوزیر کار و رفاه اجتماعی دولت نهم گفت اقتصاد مقاومتی در نوع تعامل با دنیا باید نوعی وابستگی متقابل باشد یعنی آنها نیز به ما احتیاج داشته باشند پرویز کاظمی وزیر کار و رفاه اجتماعی دولت احمدینرئیسجمهور به استان هرمزگان سفر میکند
رئیسجمهور به استان هرمزگان سفر میکند حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در دومین سفر استانی خود به همراه اعضای هیات دولت از 6 تا 8 اسفند به هرمزگان سفر می کند استاندار هرمزگان گفت آماده میزبانی از رئیس جمهور در هرمزگان هستیم و قطعا مردم با استقبال گرم خود پذیرای حضور دکتر رویک متخصص تغذیه در گفتوگو با فارس عنوان کرد: ۱۴ ماده غذایی که طول عمر را زیاد میکند
یک متخصص تغذیه در گفتوگو با فارس عنوان کرد ۱۴ ماده غذایی که طول عمر را زیاد میکندیک متخصص تغذیه گفت به جای آنکه به دنبال روشهای عجیب و غریب باشیم اگر ۱۴ ماده غذایی را در زنجیره غذایی روزانه بگنجانیم نه تنها بسیاری از بیماریها را از خود دور میکنیم بلکه طول عمر بیشتری خواهیمدر 6 ماه اجرای توافق ژنو سئول روزانه 125 هزار بشکه نفت از ایران وارد میکند
در 6 ماه اجرای توافق ژنوسئول روزانه 125 هزار بشکه نفت از ایران وارد میکندکره جنوبی در طول 6 ماه اجرایی شدن توافق موقتی ژنو روزانه حدود 125 هزار بشکه نفت در روز از ایران وارد خواهد کرد به گزارش گروه اقتصاد بینالملل فارس به نقل از رویترز واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه ژا-