تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياران مهدى جوان‏اند و ميان‏سالى در ميان آنان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819657818




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تازگی و غافلگیری از مشخصات شعرهای پنجمین جشنواره شعر ملی زاگرس است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تازگی و غافلگیری از مشخصات شعرهای پنجمین جشنواره شعر ملی زاگرس است یاسوج - ایرنا -شاعر و نظریه پرداز برجسته کشور از برگزاری پنجمین جشنواره شعر ملی زاگرس در یاسوج به عنوان یک رویداد فرهنگی و ادبی مهم یادکرد و گفت: تازه بودن اشعار و برخورداری از عنصر غافلگیری از مهمترین مشخصات اشعار این جشنواره است.


علی باباچاهی پنجشنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این دو عنصر در اشعار شاعران این جشنواره بارز بود و احساس می شود که یک نسل جدیدی از شاعران در راه هستند.
وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین جشنواره های شعری موجب گرامیداشت شاعران و طراوت بخشیدن روح خواهد شد، اظهار کرد:چنانچه شاعران شرکت کننده در این جشنواره کار خود را جدی بگیرند و به ادبیات کلاسیک اعم از شعر و نثر مسلط شود آینده روشنی دارند و به عنوان چهره های جدید شعر معاصر معرفی می شوند.
باباچاهی عنوان کرد:پنجمین جشنواره شعر ملی زاگرس برپایه عاطفه و دوستی برگزار شد که باید از مسوولان برگزاری آن تقدیر شود.
وی با بیان اینکه چنانچه جشنواره های ادبی و فرهنگی به صورت مستقل و غیردولتی برگزار شوند بازتاب مناسب تری در جامعه دارند،ابراز داشت: با این شرایط شائبه ای مبنی بر معزور بودن تشکل های شعری بوجود نخواهد آمد.
داور پنجمین جشنواره ملی شعر زاگرس افزود: شعر معاصر با گونه های مختلف روند طبیعی خود را طی می کند.
باباچاهی گفت:شعر رایج مستقر خواننده ها و مخاطبان خاص خود را دارد و جریان شعری است که می توان آن را اقلیتی در قلب اکثریت مستقر تلقی کرد.
وی بیان کرد: این وضع اقلیتی شعر در واقع در کار فرآوری و اعتراض به وجوهه تثبیت شده و در نهایت اشباح شده می انجامد.
باباچاهی اظهار کرد: به نظر می رسد این گونه در موقع نوشته شدن به نوع مصرف شعر در جامعه بی توجه است و سعی می کند شعر را از رکود و ایستایی باز دارد و کمتر به تشخیص مخاطبان متوسط با عامع مردم توجه می کند.
وی عنوان کرد:این نوع شعر خود را ملزم می داند که خواننده های جدید و پیشرویی را در جامعه فرهنگی کشور بپروراند و پدید آورد.
باباچاهی با اشاره به اینکه هر شاعر خلاقی محکوم است که حرف های منحصربفرد خود را بزند، ابراز داشت:این حرف های شاعر به این معنی نیست که معطوف به مسائل و دغدغه های بشری نباشد.
وی افزود: شاعر دستور پذیر نیست که به او گفته شود در جامعه فرهنگی راجع به فلان موضوع کم تر صحبت شده و این خلا را برطرف کند.
بابا چاهی بیان کرد: حضور هر شاعر در جامعه اعتراض به کاستی ها و بی عدالتی ها بوده هر چند کلمه ای در این زمینه عنوان نکند و معصومیت شاعر مبین این حرف است.
671/7533
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن