تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802766942




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش قوانین عبور و مرور از دوران ابتدایی، پایداری بیشتری دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آموزش قوانین عبور و مرور از دوران ابتدایی، پایداری بیشتری دارد گرگان - ایرنا - رییس پلیس راهور مرکز استان گلستان گفت: آموزش قوانین عبور و مرور و راهنمایی ورانندگی از دوران ابتدایی، پایداری بیشتری دارد و یک سرمایه گذاری است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ ˈمحمدرضا کابوسیˈ روز پنجشنبه در برنامه آموزش قوانین عبور و مرور که با حضور مدیران، معاونان و نمایندگان معلمان دبستان ها در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: آنچه دانش آموز در دوران ابتدایی فرا می گیرد همواره در یاد او خواهد ماند.
وی با بیان اینکه دانش آموزان این مقطع حرف معلمان و مربیان را حتی از والدین بیشتر قبول دارند، افزود: همچنین علاقمندی آنان به فراگیری قوانین عبور و مرور و استفاده بیشتر از سرویس مدارس در این مقطع از دیگر دلایل برگزاری این دوره آموزشی است.
سرهنگ کابوسی ادامه داد: در بحث ترافیک و قوانین راهنمایی و رانندگی، مهمترین موضوع آموزش و فرهنگ سازی است که انجام آن از طریق مدارس، رسانه ها و در مجموع حدود 20 سازمان و نهاد انجام می شود.
رییس پلیس راهور مرکز گلستان در ادامه به آمار حوادث و تصادفات در کشور واستان پرداخت و گفت: از سال 1380تا 1385 سالانه 20 درصد درکشور بر آمار کشته شدگان تصادفات افزده می شد و در سال 85 این رقم به حدود 28 هزار نفر کشته رسید.
سرهنگ کابوسی افزود: از این سال به بعد با برنامه ریزی انجام شده، تجهیز سازمان های امداد و نجات، اجرای طرح های مختلف همچون همیار پلیس و پلیس نامحسوس و نیز اجرای قانون جدید اخذ جرایم، این آمار رو به کاهش گذاشت.
وی با بیان اینکه بیشترین آمار کشته شدگان تصادفات در فصل تابستان با 31 درصد است، اظهار کرد: در سه ماه این فصل نیز شهریور با توجه به اینکه زمان اوج سفرها است، متاسفانه بیشترین آمار فوتی حوادث را نیز دارد.
سرهنگ کابوسی با بیان اینکه در دهه 1380 در مجموع 4/80درصد کشته شدگان تصادفات مردان و 6/19درصد زنان بودند، گفت: دراستان گلستان میانگین سنی کشته شدگان این حوادث 4/35سال است که سن جوانی می باشد.
به گفته وی، همچنین گروه سنی کودکان زیر 10سال و نوجوانان زیر 17سال 16درصد کشته ها را تشکیل می دهند.
سرهنگ کابوسی یاداور شد: در دهه 80 سالمندان نیز 24درصد افراد فوتی تصادفات را شامل می شدند.
وی در ادامه با اشاره به آمار حوادث در ده ماهه اول امسال گفت: دراین مدت گلستان شاهد کاهش میزان تلفات انسانی تصادفات بوده است، اما 6/34درصد کشته ها مربوط به سواری ها بوده اند و بعداز آن موتور سیکلت با 7/25درصد است.
سرهنگ کاوسی اضافه کرد: براساس آمار پزشکی قانونی استان در این مدت در شهرهای گرگان، گنبد و علی آبادکتول تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی کاهش یافته ، اما در شهرهای مینودست، رامیان و کردکوی متاسفانه افزایش داشته است.
وی همچنین به فعالیت 50 دوربین کنترل ترافیک در شهر گرگان اشاره کرد و گفت: در این مدت 14هزار برگ جریمه صادر شده است.
به گفته وی، توجه نکردن به چراغ قرمز، سبقت غیرمجاز، سرعت غیرمجاز، دور زدن در غیر محل اصلی آن، صحبت با تلفن همراه، نبستن کمریند ایمنی از مواردی است که از سوی این دوربین ها کنترل و اعمال قانون می شود.
رییس پلیس راهور مرکز گلستان با تاکید بر اینکه آموزش و فرهنگ سازی از نظر پلیس مهمتر از جریمه است، گفت: 20درصد تصادفات بدلیل عدم رعایت حق تقدم، 41درصد بدلیل توجه نکردن به جلو و نیز رعایت نکردن فاصله طولی، روی می دهد.
وی ادامه داد: 52درصد تصادفات استان گلستان در گرگان و 48درصد در 28شهر دیگر روی می دهد.
سرهنگ کابوسی در خصوص آمار کشته شدگان حوادث درون شهری نیز اظهار کرد: در 6ماهه اول امسال 49درصد این افراد عابرین پیاده و 30درصد نیز موتورسواران بوده اند.
وی با تاکید بر اینکه عدم استفاده از کلاه ایمنی از مهمترین دلایل بالا بودن آمار فوتی های موتورسیکلت سواران است، گفت: امسال در راستای تامین سلامت این قشر افزون بر دو هزار و 500کلاه ایمنی به موتورسواران اهدا شده است.
سرهنگ کابوسی بر فرهنگ سازی در خصوص مباحث مربوط به ترافیک در رسانه ها، مطبوعات و بخش های آموزشی تاکید کرد.
مدیرکل دفتر فنی استانداری گلستان نیز با بیان اینکه همواره خطر وجود دارد و نمی توانیم از آن فرار کنیم، گفت: باید در راستای کاهش آسیب خطرات تلاش کنیم.
ˈرسول حسامˈ اضافه کرد: وقتی خطر بوقوع می پیوندد و عده ای دچار آسیب می شوند که برخی از این آسیب ها جبران پذیر بوده و مالی هستند، اما متاسفانه برخی از آنها جبران پذیر نبوده و متوجه خود شخص، خانواده و محبط پیرامون و جامعه می شود.
وی با تاکید بر اینکه تلاش همه ما باید در جهت افزایش ضریب ایمنی و کاهش آسیب ها باشد، گفت: باید ابتدا خود مباحث ایمنی را رعایت کرده و در ادامه به سطح خانواده و محیط زندگی ارتقاء دهیم تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.
دبیر شورای ترافیک استان گلستان اظهار کرد: در بحث ترافیک باید تلاش کنیم که رفتارهای ناصحیح ترافیکی را اصلاح کرده و این با روش های ساده و کم هزینه قابل انجام بوده و بازخورد خوبی دارد.
به گفته وی، آموزش قوانین با وجود منابع اعتباری کمتر خروجی بهتری خواهد داشت و به نهادینه سازی قوانین منجر می شود.
مدیرکل دفتر فنی استانداری گلستان همچنین در خصوص بخش های مختلف در معرض آسیب بیشتر به هنگام حوادث به کودکان، سالمندان و جامعه زنان اشاره کرد و افزود: باید متناسب با اقشار مختلف آموزش در دستور کار بوده و ارائه شود.
حسام ادامه داد: آموزش هایی که برای جامعه هدف پیش بینی می شود نیز باید ساده و روان باشد و در قالب های مختلف همچون فیلم، کتاب، سی دی و هرچه ساده تر و روان تر باشد تا تاثیر بیشتری داشته باشد.
وی گفت: همچنین تعامل و هماهنگی بین بخش اجرایی و آموزش و پرورش برای ارائه این آموزش ها و فرهنگ سازی در بحث ایمنی همواره ضروری است.
حسام در پایان با اشاره به نزدیک بودن چهارشنبه آخر سال از مدیران مدارس خواست تا در این رعایت نکات ایمنی اطلاع رسانی شده و آموزش های لازم را ارائه، تا شاهد حوادث تلخ نباشیم.
رییس اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری گرگان نیز در سخنانی به آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی و انتظارات از بخش های مختلف در راستای فرهنگ سازی قوانین عبور و مرور پرداخت.
ˈمهدی بکائیانˈ اظهار کرد: از وزارت آموزش و پرورش نیز انتظار می رود که کتابی در زمینه قوانین عبور و مرور چاپ و در مدارس در حاشیه مطالب اصلی، آموزش داده شود.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش گرگان در این همایش با بیان اینکه آموزش قوانین عبور و مرور ضروری است، گفت: باید قوانین راهنمایی و رانندگی از خردسالی به فرزندان آموزش داده شود تا نهادینه گردد.
ˈاحمد کرد والش آبادیˈ اضافه کرد: انضباط اجتماعی، رعایت حقوق دیگران و تقدم جامعه بر فرد باید از دوران کودکی و از سوی خانواده، مدرسه و بخش های مختلف جامعه فرهنگ سازی شود.
این دوره با حضور معاونان، مدیران و نمایندگان معلمان مدارس ابتدایی گرگان، شهردار و جمعی از مسوولان شهرداری، آموزش و پرورش، فرمانده پلیس راهور مرکز گلستان و در راستای آموزش قوانین عبور و مرور و تاکید بر ارائه این آموزش ها به دانش آموزان از سوی اولیای مدارس با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی و اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری گرگان در محل تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.
601
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن