تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820531940




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیوند حدیث و قرآن مانند پیوند قرآن و عترت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس موسسه دارالحدیث پیوند حدیث و قرآن مانند پیوند قرآن و عترت است قم-ایرنا- رییس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث،با تاکید بر وجود رابطه تنگاتنگ بین حدیث و کلام وحی،گفت: پیوند حدیث و قرآن مانند پیوند قرآن وعترت است.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ˈمحمد محمدی ری شهریˈ چهارشنبه شب در سومین مجمع عمومی انجمن حدیث حوزه خاطر نشان کرد: کسانی که می خواهند در خدمت قرآن و حدیث باشند و در خدمت معارف اهل بیت(ع) قرار گیرند باید سنخیت با حدیث پیدا کنند.
تولیت آستانه مقدس حرم عبدالعظیم حسنی با اذعان به اینکه حدیث کلام نوراست، تصریح کرد: بدون شک کسی که بخواهد در خدمت این نور باشد اگر سنخیت با حدیث پیدا نکند آنگونه که شایسته است در محضر آن قرار نمی گیرد.
ری شهری با بیان اینکه قرآن و حدیث هر دو نورهستند،خاطرنشان کرد: کسانی که می خواهند خدمتگزار واقعی و حقیقی حدیث باشند باید این نورانیت و سنخیت را پیدا کنند که بدون شک طبق فرمایش قرآن افزایش ایمان و تقوا و همچنین عمل به فرمایشات الهی که نورانیت قلب انسان را بیشتر می کند، برای ایجاد این سنخیت لازم است.
رییس دانشگاه علوم حدیث با اشاره به وظایف و مسوولیت هایی که انجمن حدیث برعهده دارد،افزود: محوری ترین وظیفه آن گسترش فرهنگ اجتهاد در حدیث در زمینه های مختلف است چرا که اجتهاد تنها در فقه کافی نیست.
وی با بیان اینکه حدیث شناسی، فقه را نیز متحول می کند،تصریح کرد: مرحوم آیت الله بروجردی (ره)به سبب توجهی که به حدیث داشت این توجه زمینه ساز تحول در فقه و اجتهاد او نیز شد.
ری شهری با اذعان به اینکه اجتهاد در تمامی زمینه ها اعم از اعتقادی،اجتماعی و فرهنگی تا به حال اصلا مورد توجه نبوده است،افزود:انجمن حدیث حوزه با بهره گیری از کلام نورانی اهل بیت باید در زمینه های مختلف ورود پیدا کرده و کاستی های موجود را سر و سامان دهد.
وی با اشاره به ضرورت گسترش علوم انسانی اسلامی مطابق منویات رهبر معظم انقلاب،خاطرنشان کرد: ما در این زمینه حرف های زیادی برای گفتن داریم ولی متاسفانه آنها را تاکنون مورد استفاده قرار نداده ایم لذا باید مطالب مربوط به این بخش به صورت اجتهادی بررسی شود، تا در متون درسی دانشگاه ها مورد استفاده قرار گیرد.
ری شهری با تاکید برانجام پژوهش های حدیثی به وسیله محققان و پژوهشکده های مختلف در سراسر کشور تصریح کرد: یکی از خلاهای حدیثی، پژوهش در زمینه سیره اهل بیت است که باید به صورت اجتهادی مورد بررسی قرار گیرد.
وی ایجاد پژوهشکده های حدیثی در زمینه های مختلف را از جمله نیازهای جدی حوزه عنوان کرد، و افزود: گسترش درس های حدیثی درهمه حوزه های علمیه در داخل و خارج از کشور از نیازهای جدی روز است،که باید در دستور کار مسوولان و دست اندرکاران این نهاد قرار گیرد.ک/3
7403/ 550/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن