تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نصيحت را بپذيرد، از رسوايى به سلامت مى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819603620




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح احیاء زیستگاه های آبزیان خلیج فارس و دریای مکران اجرا می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیرعامل سازمان شیلات ایران : طرح احیاء زیستگاه های آبزیان خلیج فارس و دریای مکران اجرا می شود بندرعباس- ایرنا- مدیرعامل سازمان شیلات ایران گفت: برای حفظ ذخیرگاه آبزیان و افزایش سهم سبد مصرفی مردم از این منابع خدادادی به زودی طرح طرح احیاء زیستگاه های آبزیان خلیج فارس و دریای مکران اجرا می شود.


به گزارش ایرنا حسن صالحی عصرچهارشنبه در دومین همایش ملی شیلات افزود : هدف کلان صنعت شیلات کشور بر دو رکن حفظ ذخایر آبزیان به عنوان منبع بزرگ غذایی و دست یابی به توسعه پایدار صنعت شیلات در کشور استوار می باشد .
وی، با بیان اینکه ظرفیت برداشت از ذخایر آبی در خلیج فارس و دریای مکران از اندازه مجاز گذشته است هشدار داد : اگر بهره برداری از ذخایر آبی بی حد و مرز شود ، نابودی اکوسیستم آبی و ذخایر آبزی در این منطقه دور از انتظار نیست .
وی با اشاره به تولید 97 درصد ماهی سفید شمال کشور به صورت مصنوعی ، ابراز کرد : به دلیل حضور شناورهای نفتی ، حامل های انرژی در دریا ، بهره برداری بیش از اندازه مجاز از منابع آبی ، افزایش آلودگی ها و سایر تهدیدهای انسانی در مصب موجب رشد جمعیت آبزیان در شمال کشور می باشد که با تدابیر اندیشیده شده گونه های بومی و کمیاب به صورت مصنوعی تکثیر و در آب رها سازی می شوند .
مدیرعامل سازمان شیلات ایران ، جمع آوری اطلاعات و آنالیز داده ها را در راستای تحقیقات علمی ، کاری پر هزینه دانست.
صالحی ادامه داد: عقد قرار داد همکاری با دانشگاه ها در جهت استمداد طلبی از استاندان مجرب و متخصص در عرصه صنعت شیلاتی کاری مهم می باشد که باید به سرعت عملیاتی شود تا از هزینه تحقیقات علمی کاسته شود .
وی ،از کشور های آمریکایی ، اروپایی و آسیای شرقی به عنوان پیشتازان پرورش آبزیان در قفس نام برد و یاد آور شد: نروژ سالانه حدود یک میلیون تن تولید آبزی در قفس دارد که این رقم در ایران صفر است .
وی به ظرفیت جنوب کشور در پرورش میگو اشاره کرد و یادآور شد: اگرچه برای رسیدن به نقطه اوج این صنعت فاصله زیادی مانده است ولی این حرکت بشارت پیروزی در آینده را می دهد.
مدیرعامل سازمان شیلات ایران ، با تاکید بر اینکه صنایع شیلاتی باید همراه با پایش و ارزیابی صحیح از منطقه توسعه یابند خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه های دانش آموختگان رشته شیلات و صنایع دریایی نبود شغل می باشد.
صالحی تصریح کرد: با برنامه ریزی صحیح و دقیق در صدد ایجاد شرکت های خدمات مهندسی در کنار فعالیت های صنعت صید و صیادی برای اشتغال دانش آمختگان دانشگاهی رشته های شیلات و صنایع دریایی هستیم .
وی تولید مصنوعی آبزیان در کشور را 900 هزار تن در دو سال گذشته برآورد کرد و یادآور شد: این میزان تولید در مقابل تولید کشورهای توسعه یافته و حتی کشورهای آسیای جنوب شرقی به عنوان کشور های در حال توسعه ناچیزی می باشد .ک/2
8144/668
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن