تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819999645




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ˈعلی اکبر محمودی وثاقˈ از خادمان فرهنگ و ادب همدان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ˈعلی اکبر محمودی وثاقˈ از خادمان فرهنگ و ادب همدان است همدان-ایرنا- نخستین شب از هفته ادبی با عنوان ˈصحبت یارانˈدر همدان به نکوداشت ˈمیرزا علی اکبر محمودی وثاقˈ یکی از خادمان توانای فرهنگ و ادب همدان اختصاص داشت .


به گزارش ایرنا این برنامه شامگاه سه شنبه با حضور شمارزیادی از اهالی فرهنگ و متولیان فرهنگی استان برگزار شد و از خدمات چندین ساله میرزا علی اکبر محمودی وثاق در حق فرهنگ همدان تقدیر به عمل آمد.
از خصوصیات بارز محمودی وثاق که دست نوشته های زیادی در زمینه آداب و سنن بومی و قدیمی مردمان همدان دارد ، این است که در هر فرصت و نشست عام وخاص و حتی دیدار های چهره به چهره با مردم شهر ، امثال و حکم بزرگان وعلمای دین و ایران را با لهجه شیرین همدانی بازگو کرده و مخاطبان خود را بوجد می آورد.
یکی دیگر از خصوصیات این سند زنده و موی سپید کرده ادبیات کهن دیار همدان این است که هنگام ورود به هر محفل وانس
با صدای رسا ، ابیات شیرین و نکات آموزنده از گفتار شاعران و ادیبان را بر زبان می آورد و قبل از نشستن در جایگاه خود با حاضران از هرطبقه و سن وسال خوش و بش و مهرورزی می کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در این آیین نکو داشت خادم فرهنگی همدان گفت: ابتدا باید بپرسیم چرا یک انسان در اذهان مردم ماندگار می شود و برخی از افراد نیز بدون گذاشتن اثری از خود، عمرشان را سپری می کنند.
ˈعلیرضا ایزدیˈ افزود: آنچه باعث ماندگاری انسان ها می شود اخلاص در نیت آنها برای انجام کاری است که به عهده می گیرند و راز ماندگاری محمودی وثاق ها نیز در این نکته نهفته است.
وی افزود: امروز فرهنگ ایرانی در خطر قرار گرفته و جوانان به یک نوع بی هویتی دچار شدند و از فرهنگ اصیل خود دور شدند.
ایزدی تصریح کرد: برخی از افراد از گویش همدانی دوری می کنند و سعی دارند صحبت کردن خود را بدون لهجه بروز دهند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان نیز گفت:ˈعلی اکبر محمودی وثاقˈ الگوی دانشگاهیان است و دانشگاه آزاد اسلامی دو جلد کتاب در معرفی مفاخر همدان تدوین کرده است که در سال آینده منتشر خواهد شد.
ˈسعید جامه بزرگیˈ افزود: جای خالی گویش همدانی در صدا و سیمای مرکز همدان خالی است و سیمای استان می تواند در رواج گویش همدانی برنامه مثمر ثمری داشته باشد.
علی اکبر محمودی وثاق، خادم فرهنگ همدان نیز در این آیین خطاب به جوانان گفت: به پدر و مادر خود احترام بگذارید و بیشتر به آن ها توجه کنید.
وی ادامه داد: اصول تربیتی معمول در خانواده های همدانی بزرگان بسیاری را به جامعه تحویل داده است که باید نام وآثار این بزرگان به صورت کتاب جمع آوری و منتشر شود.
در این مراسم شاعران همدانی شعرهایی به گویش همدانی و در مدح ˈعلی اکبر محمودی وثاقˈ اجرا کردند و همچنین از کتاب ˈتعلیم و تربیت در ایران عصر مشروطیتˈ نوشته ˈسعید خرم روییˈ رونمایی شد.
علی اکبر محمودی وثاق متولد سال 1330 است که بیش از نیم قرن در عرصه قصه گویی بین المللی، گویندگی، نویسندگی، مجری گری، تئاتر و تحقیق در فرهنگ همدان فعالیت کرده است.
وی دارای پنج عنوان بین المللی، 40 عنوان کشوری و 600 عنوان استانی در مسابقات و همایش های گوناگون است.
7532/575
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن