تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802227582




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاددانشگاه:عرضه نیروی کاردراستان البرزبه 937هزارنفردرسال 94 می رسد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاددانشگاه:عرضه نیروی کاردراستان البرزبه 937هزارنفردرسال 94 می رسد تهران-ایرنا- عضو هیات علمی جهاددانشگاهی با بیان این که در طول برنامه پنجساله پنجم توسعه سالانه 30 هزار نفر نیروی کار به بازار کار استان البرز اضافه خواهد شد، گفت: عرضه نیروی کار در این استان از 792 هزار در سال 1389 به 937 هزار نفر در سال 1394 (پایان برنامه پنجم توسعه) می رسد.


اکبر نجاحی روز چهارشنبه در نشست علمی مدلهای بومی کسب و کارهای خانگی در ایران که با محوریت پژوهشی درباره استان البرز در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با اشاره به اینکه استان البرز دارای نرخ بیکاری 20.7 درصدی است، افزود: با توجه به رشد فزاینده نیروی کار در استان البرز باید الگوهای کسب و کار خانگی که منجر به ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در این استان می شود ، مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار داشت: کسب و کارهای خانگی در پنج گروه صنایع دستی، فرش دستباف، تولیدات دامی ،شیلات و صنایع تبدیلی ،تولیدی بخش صنعت و خدمات و فعالیتهای فرهنگی هنری تقسیم می شود.
عضو هیات علمی جهاددانشگاهی پژوهش یاد شده در استان البرز را پژوهشی اکتشافی عنوان کرد و گفت: به دنبال استراتژی مناسب برای توسعه کسب و کارهای خانگی در استان البرز هستیم که نتایج این پژوهش با همکاری موسسه کار و تامین اجتماعی در استان البرز قابلیت اجرا دارد.
وی درارایه بخش دیگری از پژوهش یاد شده به تجربه دیگر کشورها در ایجاد مشاغل خانگی پرداخت و گفت: در کشور امریکا 43.2میلیون نفر به شکل پاره وقت و 12.7میلیون نفر به شکل تمام وقت در خانه به کسب درآمد می پردازند که این رقم 20درصد کل شاغلان در این کشور است.
نجاحی در خصوص وضعیت کسب و کار خانگی در کشور ایتالیا گفت: در سال 2002 میلادی ارزش افزوده بخش تولیدات کفش و کیف و چرم ایتالیا به 11میلیارد دلار رسید .بیش از 79 درصد از مجموعه شرکتهای صنعتی این کشور واحدهای کوچک و متوسط هستند.
به گفته این کارشناس حوزه کار بیش از 80 درصد اقتصاد کشور تایوان برپایه کسب و کارهای خانگی است که علت آن به کارگیری سیاستهای تشویقی و حمایتی از صنایع کوچک به ویژه تولیدات خانگی و بهره گیری از آخرین پدیده های فناوری است.
وی یادآور شد: رویکرد اقتصادی در کشور تایوان بر مبنای صادرات است و به همین دلیل کسب و کارهای کوچک در این کشور به سرعت رونق یافته است.
نجاحی گفت: در کشور استرالیا 6 تا هفت درصد کل شاغلان این کشور در بخش کسب و کارهای خانگی مشغول به فعالیتند و به طور متوسط سالانه بیش از 80هزار دلار فروش دارند.
وی افزود: مطالعات نشان می دهد کشورهای موفق در ترویج و توسعه کسب و کارهای خانگی به طور معمول بر اساس سه استراتژی تشکیل شبکه، ایجاد خوشه های کسب و کار و ایجاد زنجیره ارزش فعالیت کرده اند.
به گفته وی با توجه به تجربه کشورهای ایتالیا و مکزیک این راهبرد توانسته از یک سو کسب و کارهای خانگی را در این کشورها توسعه دهد و همچنین نقش مهمی در کاهش نرخ بیکاری و افزایش سطح توسعه مناطق مورد نظر داشته باشد.
نجاحی گفت: با توجه به مطالعات و بررسی های انجام شده و با در نظر گرفتن مزیتهای نسبی و رقابتی و شرایط اقلیمی ،اجتماعی ،فرهنگی و اقتصادی استان البرز مدل توسعه کسب و کارها در این استان به شکل شبکه چند وجهی طراحی شده است.
وی در پایان تاکید کرد این مدل دارای شبکه های مختلفی است که هرکدام با سایر شبکه ها در ارتباط بوده و همچنین هر شبکه به شکل خوشه های کسب و کار از واحدهای مختلفی تشکیل شده است.
موسسه کار و تامین اجتماعی به طور هفتگی نشست های علمی در خصوص مسائل مختلف حوزه کار برگزار می کند.
اقتصام(3) ** 9123 **1561
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن