تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820409089




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بندرعباس به جزیره هرمز نزدیک تر می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بندرعباس به جزیره هرمز نزدیک تر می شود بندرعباس- ایرنا- هم اینک فاصله بندرعباس به جزیره هرمز 19 کیلومتر است اما با بهره برداری از بندرگاه چند منظوره نخل ناخدا در بندرعباس این فاصله به 13 کیلومتر کاهش می یابد یعنی شش کیلومتر کوتاه تر می شود.


به گزارش ایرنا ، این مطلب را سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ، سه شنبه در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور از بندرگاه نخل ناخدا بندرعباس، بیان کرد.
علی استیری افزود:بهره برداری از این طرح تاثیر بسزایی در رونق تجارت و گردشگری و توسعه چشمگیر جزیره زیبا و تاریخی هرمز خواهد داشت.
وی افزود: این بندرگاه چند منظوره که با هدف سهولت در رفت و آمد شناورها به جزیره هرمز و بندرعباس در مراحل پایانی ساخت قرار دارد در کاهش ترافیک دریایی بندر شهید حقانی نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.
استیری اضافه کرد:ساخت این بندرگاه چند منظوره از محل اعتبارات داخلی و با هزینه 180 میلیارد ریال از اردیبهشت سال 90 در شرقی ترین منطقه ساحلی شهربندرعباس آغاز شده است.
به گفته وی ، در مرحله اول این طرح که در در حال اتمام است، یک جاده دسترسی و موج شکن به طول چهار هزارو 400 متر در داخل دریا و حوضچه ای برای نصب اسکله های شناور برای شناورهای مسافری و قایق های تفریحی به انضمام امکانات روشنایی، آسفالت و سرویس های بهداشتی احداث می شود.
طرح بندرگاه نخل ناخدا بندرعباس در نوع خود بی نظیر و منحصر به فرد است زیرا اولین بندر تخصصی تفریحی مسافری است که به شکل نخل در کشور ساخته می شود و در مراحل مختلف احداث آن ملاحضات زیست محیطی نیز رعایت شده است.
جزیره هرمز از جمله جزایر زیبای هرمزگان است که به دلیل ویژگی گنبد نمکی بودن آن و برخورداری از بیش از 70 طیف رنگی خاک، به جزیره رنگین کمانی خلیج فارس مشهور شده و هرساله به ویژه در فصل زمستان و تعطیلات نوروزی، هزاران نفر از علاقه مندان به گردشگری دریایی و طبیعت بکر خلیج فارس را به سوی خود فرا می خواند.ک/2
7198/668 /679
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن