تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 18 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1827168093




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پروژه هالیوودی بابک زنجانی؛ تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



پروژه "هالیوودی" بابک زنجانی؛ تصاویر
زنجانی به دنبال این بود که یک شهرک سینمایی درجه یک را هم در یکی از جزایر خلیج فارس بسازد. مقدمات کار هم با حضور یکی از تهیه‌کنندگان کشور انجام شده بود. جالب اینجاست که این تهیه‌کننده طرحی را آورده بود برای ساخت شهرک سینمایی در دوبی اما زنجانی پیشنهاد داد این شهرک داخل کشور ساخته شود و آن هم در یکی از جزایر خلیج فارس!




به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، محمود دینی را بسیاری از مخاطبان به واسطه ایفای نقش «علی» در سریال «آینه عبرت» می‌شناسند.   این چهره یکی دو سال قبل به واسطه تاسیس اولین شبکه ماهواره‌ای مجاز ایرانی در کانون توجهات قرار گرفت و بعد هم خبری از او نبود تا اخیرا که به عنوان مشاور سینمایی بابک زنجانی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.  

  به گزارش تدبیر؛ دینی این روزها مدیریت شرکت یاسین فیلم را برعهده دارد که از جمله شرکت‌هایی است که سرمایه‌اش توسط بابک زنجانی تامین شده است. او در گفتگو با شبکه ایران، ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون این شرکت از فعالیت‌های سخت‌افزاری صورت‌گرفته در این شرکت و تاسیس استودیوهای مختلفی در حد و اندازه‌های هالیوود صحبت کرده است.   متن کامل گفته‌های دینی را بخوانید: * موسسه فرهنگی یاسین فیلم از جمله موسسات تحت نظر بابک زنجانی بوده است. این موسسه دو فیلم «نقش نگار» و «سیزده» را آماده اکران دارد. «سیزده» که در جشنواره هم به نمایش درآمد و مورد توجه قرار گرفت اما «نقش نگار» به دلیل صحبت‌های یکی از بازیگران درباره ستاره‌های سینمای قبل از انقلاب نتوانست به جشنواره راه پیدا کند.  

سیزده  

شیطان‌گرایی در گذر تاریخ/3
علل گرایش جوانان غربی به شیطان‌گرایی/ چرا رنگ سیاه در شیطان‌پرستی مقدس است
سران آیین شیطانی مدام به ناکامی‌های جوانان و محرومیت‌های آنان اشاره کرده و با زبان‌های مختلف، این درد را تکرار می‌کنند. انتخاب رنگ سیاه به عنوان رنگ شیطانی از طرف آنتوان لاوی در انجیل شیطانی با همین هدف صورت گرفته است.

خبرگزاری فارس: علل گرایش جوانان غربی به شیطان‌گرایی/ چرا رنگ سیاه در شیطان‌پرستی مقدس است


   
به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، امروزه شیطان‌گرایی فراتر از حرکتی زودگذر، با داعیه معنویت به میدان آمده است. این مرام برخلاف تصور رایج،‌ جذابیت‌هایی دارد که فهم و درک آن برای کسانی که تصور روشنی از آموزه‌های این آیین ندارند، بسیار دشوار است. برای بازخوانی مفهوم شیطان‌گرایی به تورق کتاب «کاوشی در معنویت‌های نوظهور» به قلم حجت‌الاسلام حمزه شریفی دوست پرداختیم که بخش سوم آن در ادامه می‌آید: *دو جریان اصلی در شیطان‌گرایی امروزه شیطان‌گرایی در قالب دو جریان و شاخه رواج دارد:  

  1- سیتنیسم(satenism) همان شیطان‌گرایی لاوایی است و با سرکردگی «آنتوان ساندور لاوی» شناخته می‌شود، او کلیسای شیطان را در 1966 تأسیس و خود را پاپ کلیسای شیطان معرفی کرد و در سال 1969 انجیل شیطان را منتشر کرد، این گروه معتقدند که موجودی به نام شیطان وجود خارجی و عینی ندارد و شیطان فقط نماد هوا و هوس، آرزوها و لذت‌طلبی است. 2- شاخه ستانیسم(setians) این شاخه از سوی مایکل اکینو، دوست آنوان لاوی، پایه‌ریزی شد، وی «معبد ست» را در سانفرانسیسکو با نگاهی متفاوت از لاوی نسبت به وجود شیطان بنا نهاد. مایکل آکینو بر خلاف لاوی قائل به وجود خارجی شیطان و قدرت شگرف شیطان در تدبیر جهان هستی بود، اکینو برای تسلط خارجی شیطان بر هستی و زمینه‌سازی برای این تسلط، مسیر خود را از لاوی جدا کرد و در مقابل «کلیسای شیطان» لاوی، «معبد ست» را تأسیس کرد. *روش‌های جذب و گسترش امروزه شیطان‌پرستی با به کارگیری شگردهای مختلف، سعی می‌کند خود را به صفحه دل و ذهن انسان امروزی نزدیک می‌کند. پاره‌ای از ترفند‌های تبلیغی در این مسلک، جهت اقناع فکری و ذهنی و دسته‌ای دیگر با هدف تغییر در رفتار و بعضی دیگر برای به خدمت گرفتن احساسات و هیجانات طراحی شده‌اند. مهم‌ترین روش‌های گسترش جریان شیطانی این شرح است: -وعده اقتدار شیطان پرستی امروزه در غرب برای گروهی از جوان جذابیت دارد. این جذابیت نه از آن جهت که ذاتاً مطلوب است، بلکه از آن روی که «نقش جایگزین» را در پر کردن خلاءها به دست گرفته، مورد توجه و اقبال جوانان و نوجوانان است. در کشورهای صنعتی، از یک سو افزایش پیچیدگی‌های اجتماعی و رشد تکنولوژی و از سوی دیگر، تغییرات سریع جسمی و جنسی باعث احساس نگرانی و ترس در میان جوانان شده است. جوانان معمولاً احساس ترس را با رفتارهای «ضد ترس» دفع می‌کنند، رفتارهای ضد ترس به طور غیر مستقیم و در قالب رفتارهای خطرناک و خطر‌ پذیر نمود می‌یابد. آنچه برای جوان حیاتی است، تسلط بر اضطراب ناشی از ترس و تردید است. در این شرایط برخی به مخدر و الکل پناه می‌برند و پاره‌ای دیگر به سراغ قدرت‌های ماورایی می‌روند. اینجاست که بزرگترین جذابیت شیطان‌پرستی خود را در قالب یک راه‌حل عملی نشان می‌دهد و آن هم «وعده قدرت» است. شیطان‌پرستی از آنجا که به نیرویی به نام شیطان دعوت می‌کند و این نیرو را دارای قدرت‌های بی‌پایان معرفی می‌کند، به پیروان خود وعده «قدرتمند بودن» می‌دهد. در آیین شیطان‌پرستی به دو شیوه، «زیست مقتدرانه» به عنوان هدف دنبال می‌شود؛ از یک سو احساس گناه و پشیمانی برداشته می‌شود (رفع مانع درونی) و از سوی دیگر روی آوردن به قدرت‌های شیطان (نشان دادن یک نقطه اتکای بیرونی) تأکید می‌شود.  

  نگاهی به وضیعت روانی افرادی که گرایش به شیطان‌پرستی داشته‌اند و دوره‌ای را با این جریان سپری کرده‌اند، نشان می‌دهد که برای این افراد، مفاهیمی چون گناه، خلاف و انحراف اساساً مطرح نیست؛ به همین دلیل احساس پشیمانی هم ایجاد نمی‌شود. کسانی که پیش از ورود به شیطان‌پرستی ترس‌های سرکوب شده داشته‌اند، با دو فرآیند، فوق احساس بهبود و تسکین پیدا می‌کنند. رفع مانع درونی از طریق دستکاری در تصورات دنبال می‌شود، چرا که از یک سو گناهان رایج در مسیحیت (حسد، زنا، ترس...) نه فقط عصیان و لغزش معرفی نمی‌شوند، بلکه پرداختن به آنها_ با این شعار که اقتضای وجود آدمی است_ «مطلوب» معرفی می‌شود. از سوی دیگر «وعده قدرت» به عنوان پادزهر تمام مشکلات ناشی از ترس‌های سرکوب شده، جذابیت ویژه‌ای خواهد داشت. راهکارهای عملی دیگر همچون استفاده از مواد مخدر و توهم‌زا نیز در شیطان‌پرستی تجویز می‌شود و حتی راهکاری چون خودکشی که نهایی‌ترین روش فرار از ترس‌ها و اوهام نجات از آشفتگی‌هاست، تأیید می‌شود. از مجموع مطالب یاد شده بر می‌آید که شیطان‌پرستی برای بسیاری از جوانان غربی، نوعی فرار از مشکلات روانی و گریز از تهدیدات اجتماعی در زندگی ماشینی است. لاوی از یک سو با این ادعا که دین نمی‌تواند به تمام نیازهای انسان پاسخ گوید، ادیان الهی را ناکارآمد دانسته، تلاش می‌کند مخاطب، هر چه بیشتر نسبت به ادیان توحیدی بدبین شود و تصویری کاملاً منفی از ادیان پیدا کند. از سوی دیگر وی به چیزی دعوت می‌کند که ضد ادیان است. ترفندی که لاوی برای ترویج شیطان‌پرستی به کار می‌برد، در روانشناسی «تقویت منفی» خوانده می‌شود؛ یعنی «از کار انداختن ضد». مثال معروف آن، ایجاد ترس نسبت به جهنم برای دعوت به بهشت است که مخاطب از ترس عذاب جهنم به بهشت توجه کنند. لاوی بدون آنکه تلاش کند کارآمدی شیطان‌پرستی را اثبات کند، با ساختن تصویری منفی از ادیان، مطلوب خود -کارآمدی شیطان‌پرستی- را به ذهن مخاطب القا می‌کند. لاوی برای اثبات «اقتدار شیطانی» از همین ترفند استفاده می‌کند؛ یعنی با این ادعا که مسیحیان افرادی ضعیف هستند و «وقتی به یک طرف صورتشان سیلی بزنند، طرف دیگر از جلو می‌آورند»، ادعا می‌کند که شیطان‌پرستی آیین اقتدار است و چون مسیحیت آیین ضد است، در آیین ضد مسیح، افرادی قوی و نیرومند پرورش می‌یابند. وی بدون آنکه به خود زحمت دهد و بگوید که کدام اقتدار و قدرت از سوی شیطان به هواداران او داده می‌شود، با پرداختن به ضعف مسیحیان، اقتدار شیطان‌گرایان را نتیجه می‌گیرد. جوانان غربی از امنیت روانی و لذت مهرورزی و عطوفت در خانواده بهره‌ای نبرده‌اند و از سوی دیگر احساس درماندگی، ناکامی و ضعف را در حاشیه زندگی ماشینی به خوبی لمس کرده‌اند و از همه مهم‌تر خود را از تغییر محیط ناتوان می‌بینند. طبیعی است که این وضعیت روانی، زمینه مساعدی برای دعوت به «امنیت» و قدرت» است. در چنین اوضاعی انسان‌ها حتی به «توهم اقتدار» و «خیال قدرت» هم راضی‌اند؛ چرا که خیال می‌تواند بدون اینکه حقیقتی در کار باشد، برای آدمی تکیه‌گاه موهوم دست و پا کند. نیاز فوری آن‌ها، احساس است و تصویری مطمئن از شخصیت خود است. نه اعتماد به نفس واقعی و نه اقتدار حقیقی. آنچه در شیطان‌پرستی برجسته می‌شود، پرداختن به این نیاز و انگشت نهادن بر درد جوانان است. شیطان‌پرستی تلاش می‌کند نشان دهد درک درستی از چنین کمبودی دارد؛ به همین علت سران آیین شیطانی مدام به مشکلات اجتماعی و ناکامی‌های جوانان و محرمیت‌های آنان اشاره کرده و با زبان‌های مختلف، این درد را تکرار می‌کنند.  

  انتخاب نشان مشکی به عنوان نماد ظلم و تجاوز در عالم و رنگ سیاه به عنوان رنگ شیطانی از طرف لاوی در کتاب انجیل شیطانی، با همین هدف صورت گرفته است. در فیلم گابریل که همان جبرائیل است، حتی فرشته‌ها هم درمانده و شکست‌خورده به تصویر کشیده می‌شوند، طوری که تمام صحنه‌های فیلم با تاریکی آمیخته است و نشانی از نور و عدالت به چشم نمی‌خورد. در این محصول هالیوودی، از آنجا که تمام قدرت و قوا از آن شیطان است، دست یافتن به این زندگی مقتدرانه در ارتباط گرفتن با شیطان معرفی می‌شود و در نهایت، خاتمه دادن آشفتگی‌ها و سامان دادن به نابسامانی‌ها هم فقط از شیطان انتظار می‌رود. در مرام شیطان‌پرستی، از آنجا که راهی برای اقتدار باطنی و قدرت حقیقی نشان داده نمی‌شود، در انتظار «اقتدار» نشستن هم می‌تواند رضایت‌بخش باشد. شیطان‌پرستی «باور به قدرتمند بودن» را به جای «قدرت حقیقی» می‌نشاند و صدالبته این فرآیند می‌تواند سرپوشی بر ضعف و ناکامی یاران شیطان باشد. لاوی از دیگران می‌خواهد با ایجاد رعب و وحشت در دل مخالفان، برای خود اقتدار کسب کنند و احساس گناه را که عامل رنجش درونی است کنار بگذارند و با پرداختن به گناه، هیجانات مثبت خود را تقویت کنند و با کنار گذاشتن دین، به عذاب وجدان خود خاتمه دهند. در شیطان‌پرستی حتی توان فریب والدین و دیگران نه تنها ارزش است که نشانی از اقتدار معرفی می‌شود. پیروان شیطان، مراسم سری و راز‌آلود در شیطان‌پرستی را نیز نوعی دانش اقتدار ارزیابی می‌کنند و بالاترین عامل اقتدار که استفاده از قدرت شیطان و تمسک به نیروهای شگرف شیطانی است، در صدر تمام نیروها و به عنوان سمبلی از «اقتدار کامل» معرفی و تبلیغ می‌شود. آنچه در شیطان‌پرستی به نام جادو و اعمال جادویی مطرح است، برای درک تجربه اقتدار است. پدر شیطان‌پرستی مدرن، یعنی «الیستر کرولی» کسی بود که جادوگری را به طور گسترده‌ای رواج داد. او انجمنی برای گسترش جادو تاسیس کرده و کتاب قانون خود را با همین هدف به رشته تحریر درآورد.   - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921204000667#sthash.bHiHVxRd.dpuf
مراسم فیلم نقش نگار   مساله اینجا بود که یکی از بازیگران قدیمی در افتتاحیه یک‌سری حرف‌هایی را زد که باعث شد هجمه‌ای علیه سینما شکل گیرد و این شائبه پیش آید که حالا که آقای ایکس هست و از آقای ایگرگ یاد می‌شود از خانم زد هم دعوت کنید که دیگر جمع تان کامل شود! برای غلبه بر این حواشی تصمیم بر این شد که فیلم در جشنواره نباشد اما خوشبختانه کار برای اکران عمومی مشکلی نخواهد داشت.   * رایت هر دو فیلم «نقش نگار» و «سیزده» در اختیار یاسین فیلم است و صاحب امتیار هم بابک زنجانی است. دوستانی که نامشان به عنوان تهیه‌کننده آمده هم صرفا تهیه‌کننده صوری کار هستند و دستمزدشان را به این واسطه گرفته‌اند و گرنه امتیاز پخش‌های داخل و خارج فیلم در اختیار یاسین فیلم است. به جرات به شما می‌گویم 80 درصد بودجه تولید «سیزده» را زنجانی داده و 90 درصد بودجه «نقش نگار» را هم زنجانی پرداخت کرده است، ضمن اینکه امکانات مورد نیاز برای تولید را نیز تماما ایشان پرداخت کرده بود.   * در فیلم «هیچ کجا هیچ کس» هم زنجانی سرمایه‌گذاری کرده بود که البته فیلم به سوددهی نرسید و در گیشه شکست خورد. البته در آن زمان من ایران نبودم و درگیر کارهای مربوط به شبکه ماهواره‌ای‌ام بودم. بعد هم که مجوز شبکه تمدید نشد مدتی را صرف تسویه‌حساب با عوامل کردم و در بازگشت به ایران بود که با زنجانی توافق کردیم که فعالیت‌های سینمایی ایشان را در دفتر یاسین فیلم پیگیری کنیم و اولین کاری که کردیم این بود که «هیچ کجا هیچ کس» و «سیزده» را آوردیم در دل موسسه خودمان و در مورد «نقش نگار» گذاشتیم عطشانی کارهایش را انجام دهد و بعد از نهایی شدن کارها، این فیلم هم در اختیار یاسین فیلم قرار گرفت.   * بعد از بازداشت بابک زنجانی گروهی از دوستان تهیه‌کننده اظهارنظرات جنجالی مطرح کرده و از این سخن گفتند که شرکت یاسین فیلم هم جزو اموال توقیف‌شده ایشان است؛ در صورتی که اصلا چنین مساله‌ای صحت ندارد. درست است که مقامات قضایی در حال پیگیری پرونده زنجانی هستند و حتی در شرکت ما هم حضور داشته‌اند اما هیچ شرکتی تعطیل نشده است. همه دارند تلاش می‌کنند مشکل حل شود.   * من شخصا امیدوارم که مشکلات پیش‌آمده حل شود چراکه زنجانی فقط در حیطه سینما 25 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده بود. از این سرمایه‌گذاری بخش عمده‌اش صرف تجهیز امکانات سخت‌افزاری شده است. در همین شرکت یک‌سری استودیوی درجه یک در زمینه‌های مختلف تولید از تدوین گرفته تا صدابرداری، موسیقی، دوبلاژ و نریشن، تدوین و اصلاح رنگ و حتی استودیوی کروماکی راه‌اندازی شده است و 6 دوربین الکسای درجه یک و شماری از ابزار تولید فیلم خریداری شده است.   * همان سینماگرانی که می‌گفتند چرا زنجانی پولش را در سینما خرج نکرده فیلم‌هایشان را با همین دوربین‌ها ساختند و یک حساب سرانگشتی ما را به این نتیجه می‌رساند که حداقل 8 فیلم با این امکانات ساخته شده است. یاسین فیلم در حال تبدیل به یک کمپانی درجه یک بود که از صفر تا 100 تولید فیلم در داخل آن انجام شود. همین حالا هم از مدیرانی مثل حجت‌الله ایوبی و مجید مسچی می‌خواهم که بیایند و شرایط استفاده سینمای ایران از امکانات این استودیوها را فراهم کنند.   * زنجانی به دنبال این بود که یک شهرک سینمایی درجه یک را هم در یکی از جزایر خلیج فارس بسازد. مقدمات کار هم با حضور یکی از تهیه‌کنندگان کشور انجام شده بود. جالب اینجاست که این تهیه‌کننده طرحی را آورده بود برای ساخت شهرک سینمایی در دوبی اما زنجانی پیشنهاد داد این شهرک داخل کشور ساخته شود و آن هم در یکی از جزایر خلیج فارس! به جز این برنامه‌هایی وجود داشت برای ساخت 50 سالن سینما در نقاط مختلف ایران و به‌خصوص مناطق محروم ضمن اینکه برنامه‌مان بر این مبنا بود که سالی 10 فیلم خوب هم تولید شود.   115




۱۳۹۲/۱۲/۶ - ۱۱:۰۲




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن