تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802553998




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتاب اقتصاد مقاومتی با 300 آیه و 350 روایت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کتاب اقتصاد مقاومتی با 300 آیه و 350 روایت تهران- ایرنا- نویسنده کتاب اقتصاد مقاومتی؛ زمینه ها - راهکارها می گوید که 18 ماه را صرف نگارش این اثر کرده است که بیش از 300 آیه و350 روایت را در آن آورده است .


آیت الله عباسعلی اختری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه ادبیات ایرنا عنوان کرد: ما باید شعار ما می توانیم را عملی کنیم و راه آن را پیدا کنیم. باید گرایش به علم داشته و اساس و توانایی علم و عمل را دراقتصاد بالا ببریم.
اختری با اشاره به موضوعات و بخش های مختلف کتاب اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: دراین کتاب پنج اصل از آیات قرآن را تبیین کرده ایم. ، قرآن کریم بیش از همه بر عمل تاکید می کند، تمام نکته های قرآنی و احادیث در همه مسائل بویژه در اقتصاد، زبده است.
مولف کتاب یادآورشد: در این چند سال اخیر که آمریکا و همگامان وی از سایر توطئه ها نتیجه ای نگرفته و ناامید شدند، به تنها ابزار مورد اطمینان خود یعنی تحریم و فشار اقتصادی، که تازگی هم ندارد پرداختند و در مقابل آنها هم مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) رهنمودها را آن گونه ارائه داشتند که به کارگیری آنها، امت انقلابی ایران، بلکه همه امت ها را مقاوم می سازد و می تواند براین توطئه استکباری نیز پیروز شده و راه اصلی به سوی استقلال و ایستادگی را در جو ظلم و ظلمت جهانی استثمار و استکبار ادامه دهند.
وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب برای مقابله با این حرکت دشمن، طرح اقتصاد مقاومتی را گوشزد فرمودند ،آن را تنها راه ادامه روند پیشرفت کشور دانسته و به ارکان ، شرایط و لوازمات آن به طور اجمال توجه دادند.
آیت الله اختری گفت: این کتاب در راستای همگامی با هدف مقدس معظم له، با ملاحظه گفته های متفکران و متخصصان، در پرتو بهره گیری از تعلیمات وحی و بیان خاندان عصمت و طهارت ( ع ) تاحدودی مبانی و بایدهای جریان صحیح اقتصادی جامعه، مخصوصا در شرایط تحریم و محاصره اقتصادی مدون شده است.
به گزارش ایرنا ، آیت الله اختری در مقدمه کتاب خود آورده است: اسلام در تبیین هیچ بخشی از مسائل مربوط به زندگی انسان کم نگذاشته است و بخش عمده ای از زندگی انسان را مسائل اقتصادی تشکیل می دهد.در حقیقت اساس زندگی در دنیا، مسائل اقتصادی است ، برترین نظریه در این مسائل نیز از اسلام است و با تنظیم صحیح مسائل اقتصادی است که می توان به مقاصد معنوی و فرهنگی دست یافت.
ˈتدبیر امور اقتصادی، تدبیر زندگی و تخریب امور اقتصادی، تخریب زندگی است و در منابع اصیل معرفتی اسلام عزیز، یعنی در منابع حدیثی دست اول، بعد از فصل های مربوط به نماز و روزه و زکات و حج و جهاد، محدثان بزرگ کتاب المعیشه، کتاب زندگی را تنظیم کرد ه اند.ˈ
مولف کتاب اقتصاد مقاومتی؛ زمینه ها– راهکارها در ادامه مقدمه خود به تعلیمات قرآن کریم اشاره می کند و اینکه این تعلیمات می آموزد ملتی که نتواند اموال خود را حفظ کرده و از دست بدهد، هستی و زندگی خود را به خطر انداخته اند. چنان که یک راهکار اصلی دشمنان، برای شکست یک کشور و یک ملت، ویران کردن اساس مال و ثروت و جریان اقتصادی آنهاست.
اقتصادمقاومتی از یک مقدمه و چهار بخش با عناوین اصلی پاره ای از نگاه های عمومی اسلام به مسائل اقتصادی، بایدهای منابع تولید و ثروت، بایدهای مربوط به توزیع و مصرف و همچنین بایدهای مدیریتی در اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است.
تعریف اقتصاد مقاومتی، توضیح اقتصاد مقاومتی، جریان اقتصاد تکاثری، مستکبران زیاده خواه، ضربه های اقتصادی و ضرورت بیداری، ضرورت توان اقتصادی برای دفاع، نقش مال در سازندگی آخرت، تشویق به تحصیل مال، زاهدان و بهره مندی از دنیا، اصالت اقتصاد در اسلام، ضرورت عدالت در زندگی اجتماعی، مبادی مساوات در اسلام، الله اکبر در عدالت علی ( ع )، به کارگیری شعار ما می توانیم از جمله موضوعات این کتاب است .
همچنین توانستن به خواستن است، توجه به فرصت استثنایی، سلاح علم را به کار گیرید، عقل در پیکره علم، حرکت جهشی و مجاهدانه، پیام سه کتاب آسمانی، نقش کار و تولید در اقتصاد مقاومتی، امامان ( ع ) و کار و تولید، کلام حضرت علی ( ع ) در صنعت و بازرگانی، مدیریت توزیع و مصرف، بزرگ ترین ضربه اقتصادی، ربا، راهکار فوری مبارزه با تحریم، تحریم های دشمنان یا میدان حماسه، تولید داخلی و مبارزه با تحریم، بزرگ ترین مشکل تولید، سوء مدیریت و تولید، احتکار؛ ننگی بر دامن مدیریت اقتصادی، ضرورت برخورد با مفسدان، مشکل اسراف و اقتصاد مقاومتی، اسرافگران و گناه بی سابقه، علی ( ع ) و طرح مدیریت عالم اساس مدیریت قدرتمند از دیگر محورهای این اثر را در بر می گیرند.
کتاب اقتصاد مقاومتی؛ زمینه ها – راهکارها با قیمت 14 هزار تومان توسط موسسه انتشارات امیرکبیر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی منتشر شده است.
فراهنگ(2)**1355**1601**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن