تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد ميهمانش را گرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798484816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیوه‌هایی که کابوس شب‌های آقای رئیس جمهور شدند؛ تصویر


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



بیوه‌هایی که کابوس شب‌های آقای رئیس جمهور شدند؛ تصویر
بیوه های سیاه در طول 15 سال گذشته صدها نفر از شهروندان غیر نظامی روسیه را به قتل رسانده اند.




به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز؛ آخرین حمله انجام شده در این راستا اقدام تروریستی ای بود که "نایدا آسیالووا" همسر یک شبه نظامی تحت تعقیب در اکتبر سال 2013 میلادی با انجام عملیاتی انتحاری در اتوبوس در شهر "ولگوگراد" باعث کشته شدن 6 شهروند غیر نظامی شد.  



   "هانا کوزولووسکا" تحلیلگر نشریه "فارین پالسی" با انتشار مقاله ای به رشد پدیده انگیزه "بیوه های سیاه" برای انجام عملیات انتقام جویانه تروریستی به تلافی کشته شدن نزدیکان شان توسط نیروهای امنیتی و پلیس روسیه می پردازد.
به گزارش تدبیر؛ مقام های روسیه هراس شدیدی از احتمال انجام عملیات تروریستی از جمله عملیات انتحاری در جریان برگزاری مسابقات المپیک "سوچی" توسط زنانی داشته اند که جذب گروه های تروریستی شده اند.   "روزانا ایبراگیمووا" مظنون اصلی آخرین حمله تروریستی علیه منافع روسیه مشهور به "بیوه سیاه" یکی از زنانی بود که با هدف گرفتن انتقام قتل همسرش قصد داشت خودش را بکشد.   همسر "ایبراگیمووا" سال گذشته در جریان برنامه ریزی برای انجام عملیاتی تروریستی کشته شد. مقام های امنیتی روسیه مدت ها به دنبال همسر این فرد بودند چرا که بیم آن وجود داشت او اهدافی را در جریان برگزاری مسابقات المپیک "سوچی" و سایر شهرهای روسیه مورد حمله قرار دهد.  

  ولادیمیر پوتین، مقام های امنیتی، سربازان و کارکنان پلیس روسیه دلیلی منطقی برای نگرانی داشتند چرا که بیوه های سیاه در طول 15 سال گذشته صدها نفر از شهروندان غیر نظامی روسیه را به قتل رسانده اند.   آخرین حمله انجام شده در این راستا اقدام تروریستی ای بود که "نایدا آسیالووا" همسر یک شبه نظامی تحت تعقیب در اکتبر سال 2013 میلادی با انجام عملیاتی انتحاری در اتوبوس در شهر "ولگاگراد" باعث کشته شدن 6 شهروند غیر نظامی شد."   نشریه "فارین پالسی" با اشاره به تحقیقی که در مورد اقدامات تروریستی در روسیه انجام شده است می نویسد :"رابرت پاپه"، "لیندسی اورورکه" و "جنا مک درمیت" از اعضای پروژه تروریسم و امنیت "شیکاگو" در مقاله مشترکی که در روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" منتشر کرده بودند به استفاده شبه نظامیان از زنانی اشاره می کند که پس از جنگ روسیه و چچن در سال 1999 میلادی به عملیات انتحاری مبادرت ورزیده بودند.   تحلیلگران این مطلب اشاره کرده اند که از دید گروه های شبه نظامی استفاده از تاکتیک های چریکی معمول و گروگان گیری غیر موثر قلمداد شده و به همین خاطر از "بیوه های سیاه" برای به کارگیری تاکتیک های جدید استفاده کرده اند."
"فارین پالسی" در ادامه می افزاید :"تابستان گذشته، "آنا نمتسووا" در مقاله ای که در نشریه "دیلی بیست" منتشر کرده بود به 26 عملیات انتحاری توسط 46 زنی اشاره می کند که ظرف 12 سال گذشته انجام شده است.   هم چنین داده ها نشان می دهند که بر اثر عملیات انتحاری زنان تروریست در روسیه در فاصله سال های 2000 تا 2011 میلادی دست کم 389 نفر کشته و نزدیک به هزار نفر مجروح شده اند. در طول سه سال گذشته تعداد کشته شدگان بر اثر این رویدادها به 400 نفر افزایش یافته اند."   نشریه "فارین پالسی" با اشاره به مواردی از حملات تروریستی توسط زنان در روسیه می نویسد:"در سال 2010 میلادی، "دژنرت عبدالرحمانف" بیوه نوجوانی بود که توسط نیروهای امنیتی روس کشته شد و "مریم شاریپووا" 28 ساله همسر یکی از رهبران شورشی بود که در اقدام تروریستی متروی مسکو نقش داشت.   "دوکو عمروف" یکی از رهبران شورشی بعدا با انتشار ویدئویی مدعی شد که این حمله اقدامی انتقام جویانه علیه نیروهای امنیتی روسیه بوده است.   از جمله رویدادهای دیگر مشابه رویدادهای مذکور می توان به حادثه بمبگذاری هوایپماهای روسی در سال 2004 میلادی اشاره کرد که در جریان آن بمبگذاری بیش از 90 نفر جان خود را از دست دادند.   یک سال پیش از آن نیز "لاریسا موسلایوا" در مراسمی مذهبی در "گروزنی" خود را منفجر کرد که گمانه زنی ها نشان می داد که او در صدد قتل "احمد قدیراف" رهبر چچن برآمده بود."   115




۱۳۹۲/۱۲/۶ - ۰۹:۰۴




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن