تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821289988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چالش های ما با استکبار جهانی تمام نخواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرازهایی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب؛ چالش های ما با استکبار جهانی تمام نخواهد شد تهران - ایرنا - حضرت آیت الله خامنه ای رویارویی با استکبار جهانی را عامل قوی شدن ملت دانسته و افزودند: چالش های ما با استکبار جهانی تمام که نشده است؛ تمام هم نخواهد شد.


قدرت آمریکا، دولت آمریکا، استکبار آمریکا که در مقابل ملت ایران قرار گرفته بود و این مبارزه طولانی را از سال 32 با ملت ایران شروع کرده بود؛ در این مبارزه، آن که شکست خورده، همان دولت مستکبر متکبر خودبزرگ بین آمریکاست؛ و آن که پیروز شده، ملت سرافراز مصمم مقتدر ایران است.
خب، نتیجه چه؟ نمی خواهیم که رجز بخوانیم، نمی خواهیم که حماسه سرایی کنیم؛ می خواهیم یاد بگیریم، می خواهیم درس بگیریم؛ می خواهیم از حقایق و واقعیات عالم، به برکت هدایت اسلامی، راهمان را پیدا کنیم.
درس این است که وقتی یک ملتی عازم و مصمم ایستاد و مقاومت کرد و از درون جوشید و به خدای بزرگ اتکال کرد و در میدان مبارزه، از جان و مال و آبرو دریغ نکرد، ولو آن ملت به قدر حریف پول ندارد، به قدر حریف سلاح ندارد، به قدر حریف پیشرفت علمی نداشته است، جمعیتش نسبت به حریف کم است، یک صدم حریف رسانه ندارد، این ملت در بزرگترین مبارزات و سخت ترین مبارزات، پیروز خواهد شد.
چالش های ما با استکبار جهانی تمام که نشده است - تمام هم نخواهد شد، عیبی هم ندارد - چالش و زورآزمایی، برای یک ملت ورزش است و او را روزبه روز قوی تر می کند؛ ما با این چالش ها قوی می شویم؛ لیکن باید مراقب بود، فهمید که چالش هست، فهمید که حریف چه کار می خواهد بکند، فهمید که راه مقابله با حریف چیست.
اگر اینها را نفهمیدیم، اگر دچار نفهمی شدیم، اگر دچار راحت طلبی شدیم، اگر از بینات و واضحات غفلت کردیم، شکست می خوریم؛ خدا که با کسی خویشاوندی ندارد. اگر ایستادید - همچنان که تا امروز ایستاده اید- و متکی به خدا و دین خدا بودید، قطعا پیروز می شوید؛ اما اگر ما نایستیم، اگر به شرایط لازم یک مبارزه با این عظمت توجه نکنیم، خب معلوم است که خدای متعال به ملت های تنبل، به ملت های سرگرم مسائل حقیر، توجهی نمی کند.
لطف خدا، عنایت خدا، پشتیبانی خدا شامل ملت هایی می شود که بایستند، بفهمند، بصیرت داشته باشند، تشخیص بدهند، حرکت کنند. یکی از کارهای اساسی ما، حفظ این اراده و عزم معطوف به اطاعت از پروردگار عالم است؛ این شرط اول است.
یکی اش اتحاد ماست، یکی اش تلاش ماست. یکی باید تلاش کند درس بخواند، یکی باید تلاش کند تحقیق کند، یکی باید تلاش کند سازندگی کند، یکی باید تلاش اداری بکند، یکی باید تلاش تجاری بکند، یکی باید تلاش کند برای اینکه به طور منظم و مرتب راه هایی پیدا کند برای پیشرفت کشور؛ هر کسی نوعی تلاش دارد؛ همه باید تلاش کنند.
وقتی همه تلاش کردند، همه کار کردند، شکوفایی سریع تر می شود، پیشرفت بیشتر می شود، پیروزی قطعی تر می شود.
* از بیانات رهبر انقلاب در دیدار دانش آموزان و دانشجویان در دهم آبان 1391
فراهنگ(2)**1003**1588
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن