تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيّت مؤمن بهتر از عمل او و نيت منافق بدتر از عمل اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805201721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چوب حراج به انبار يك ساله سينما


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: چوب حراج به انبار يك ساله سينما
شوراي صنفي نمايش اولين جلسه‌اش را بر اساس دستور‌العمل جديد برگزار كرد و در همان اولين جلسه تصميم عجيبي براي اكران نوروزي گرفت.


شوراي صنفي نمايش اولين جلسه‌اش را بر اساس دستور‌العمل جديد برگزار كرد و در همان اولين جلسه تصميم عجيبي براي اكران نوروزي گرفت. طبق مصوبه شوراي صنفي نمايش هشت فيلم «طبقه حساس»، «خط ويژه»، «چ»، « آذر، شهدخت، پرويز و ديگران»، «فرشته‌ها با هم مي‌آيند»، «كلاشينكف»، «آرايش غليظ» و «زندگي مشترك آقاي محمودي و بانو» واجد خصوصيات اكران نوروزي اعلام شدند و قرار است از ميان اين ليست، پنج فيلم براي اكران نوروزي انتخاب شوند. همه اين فيلم‌ها در جشنواره سي و دوم فجر اكران شده‌اند و مشخص است كه به جز «رستاخيز» و «شيار 143» همه فيلم‌هاي مطرح جشنواره سي و دوم در اين ليست هشت‌تايي حضور دارند. فيلم «معراجي‌ها» هم كه از هم اكنون اكرانش آغاز شده است. با تصميم شوراي صنفي نمايش، پنج فيلم از هشت فيلم مطرح جشنواره در ايام عيد اكران مي‌شوند و در يك اكران حدود يك ماهه، نيم بيشتري از فيلم‌هايي كه ممكن است مخاطب داشته باشند از گردونه اكران خارج خواهند شد. آن وقت تكليف باقي سال چه خواهد بود؟ ما در طول 11 ماه بعد از فروردين سال 93 با چه فيلم‌هايي مي‌خواهيم مردم را به سينما‌ها بكشانيم؟ شوراي صنفي نمايش به اين مسئله توجه كرده است كه امسال فيلم‌هاي جشنواره فيلم فجر متوسط رو به پايين بوده و بسياري از فيلم‌ها حتي قابليت اكران عمومي هم ندارند! اين تصميم حتي براي اكران عيد نيز يك سم است. شوراي صنفي نمايش به رفتارشناسي مخاطبان سينما دقت نكرده است. معمولاً مردم در كشور ما در بازه زماني مانند عيد تنها يك بار براي ديدن فيلم به سينما مي‌روند. شوراي صنفي نمايش با ارائه پنج فيلم كه مي‌توانند پر مخاطب باشند، دايره انتخاب مخاطبان را افزايش داده‌اند، اما اكثريت افرادي كه يك بار در عيد به سينما مي‌روند، براي گذراندن اوقات فراغت به سراغ سرگرمي ديگري غير از سينما مي‌روند. اينجا هندوستان نيست كه فيلم ديدن جزئي از زندگي مردم باشد و هر فيلمي كه اكران شد براي ديدنش مردم صف بكشند. ماراتني كه شوراي صنفي نمايش براي ايام عيد پيش‌بيني كرده است، مطمئناً هيچ برنده قطعي نداشته و تلفات سنگيني نيز به همراه خواهد داشت. خالي كردن انبار سينما براي شب عيد آن هم بهترين جنس‌هاي آن، كار حساب‌شده‌اي نيست. در صورتي كه شوراي صنفي نمايش با يك تقسيم‌بندي درست اين فيلم‌ها را براي بازه يك ساله تقسيم مي‌كرد، مي‌شد اين انتظار را داشت كه در هر فصل اكران، چند فيلم قابليت پر فروش شدن را داشته باشند. با اين كار مردم به جاي اينكه يك بار در سال و آن هم در ايام عيد به سينما بروند، چند بار و به خاطر ديدن فيلم‌هاي متنوع به سالن‌هاي سينما سري مي‌زدند و پول بيشتري به چرخه اقتصادي هنر هفتم تزريق مي‌شد؛ تصميمي كه در صورت اتخاذ آن، هم احتمال ركود سينما در سال 93 تا حدي كاهش پيدا مي‌كرد و هم امكان تعطيلي سينماها به دليل عدم صرفه اقتصادي. انتظارات از شوراي جديد صنفي نمايش بيشتر از اين بود كه در اولين جلسه خود با تصميمي عجيب همه را غافلگير كند. شوراي صنفي نمايش اگر مي‌خواهد سال 93 را به خوبي اداره كند و مجبور به شنيدن گلايه‌هاي سينماگر‌ها و سينمادار‌ها نباشد بايد در اين تصميم تجديد نظر كند.

نویسنده : محمدصادق عابديني 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 05 اسفند 1392 - 22:21





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن