تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ربا خوار از دنيا نرود، تا آن كه شيطان ديوانه اش كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820133042




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رویکرد دولت یازدهم در مورد اقوام و اقلیت های دینی امیدوارکننده بوده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جمعی از شهروندان اهل سنت بندرعباس: رویکرد دولت یازدهم در مورد اقوام و اقلیت های دینی امیدوارکننده بوده است ایرنا-بندرعباس- جمعی از مسوولان و شهروندان اهل تسنن بندرعباس رویکرد دولت تدبیر و امید در مورد اقوام و اقلیت های دینی را خوب و امیدوارکننده خواندند.


به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، بندرعباس از جمله شهرهای کشور است که حضور اقلیت اهل سنت در آن پررنگ است، این را می شود از تعداد زیاد مساجدی که ویژه اهل تسنن هستند و در محله ها و خیابان های مختلف بندرعباس خودنمایی می کنند، پی برد.
یکی از قدیمی ترین مساجد اهل تسنن در بندرعباس، مسجد جامع است، مسجدی بزرگ و زیبا که این اقلیت مذهبی نماز جمعه خود را هم در آن اقامه می کنند.
ساعاتی پیش از حضور رییس جمهوری و هیات همراه سری به این مسجد که کانون گردهمایی اهل سنت بندرعباس است، می زنیم تا نظر آنان را در خصوص رویکرد دولت یازدهم و همین طور خواسته ها و انتظاراتشان را بشنویم.
نماز جماعت تازه به پایان رسیده است، سراغ امام جماعت را می گیریم، بعد از احوالپرسی با روی گشاده پاسخگوی سئوالمان می شود و می گوید: ارتباط بین شیعه و اهل سنت در این شهر بسیار خوب است، در منطقه ما هیچ مشکلی بین برادران شیعه و اهل تسنن وجود ندارد و این دو از قدیم الایام ارتباطی دوستانه و صمیمی با هم داشته و دارند.
مولویˈطیب پرندˈ با اشاره به تعاملات و مراودات مختلف میان اهل سنت و تشیع،افزود: امتیاز بزرگ هرمزگان از دیرباز وحدت، همدلی و انسجام میان سنی و شیعه می باشد که این برای ما مایه افتخار است و فزونی نعمت می آورد.
او در خصوص رویکرد دولت تدبیر و امید در خصوص اقدام و اقلیت های مذهبی هم با اشاره به انتخاب حجت الاسلام ˈعلی یونسیˈ به عنوان دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی در آغاز کار دولت یازدهم، گفت: دولت دکتر روحانی توجه خوبی به این حوزه داشته است و جا دارد که این انتخاب را به فال نیک بگیریم و از رییس جمهوری بابت این موضوع تشکر کنیم.
امام جماعت مسجد جامع بندرعباس در مورد خواسته ها و انتظارات اهل سنت هرمزگان نیز گفت: انتظارات و خواسته های اهل سنت همان انتظارات و خواسته های همه مردم است، امیدواریم با توجه مسوولان به این استان که شاهراه اقتصادی کشور است مشکلات اهالی منطقه کمتر شود و شاهد رشد و آبادانی بیشتر هرمزگان باشیم.
نمازگزار دیگری که پیش از آغاز گفت وگو با امام جماعت مسجد در حال گفت و گو بود، مخاطب بعدی ما شد، خود را مولویˈ یوسف جلالیˈ مدرس مدرسه علوم دینی اهل سنت معرفی کرد: ابتدا زیر بار مصاحبه نمی رفت، ولی بعد قبول کرد.
او در خصوص رویکرد دولت یازدهم در مورد اقوام و اقلیت های مذهبی گفت: دولت در این بخش شعارهای خوبی داده است ولی باید منتظر بود و دید که عملی می شوند یا نه؟
این مدرس مدرسه علوم دینی اهل سنت با بیان اینکه چندتن از مدیران و مسوولان از این اقلیت انتخاب و منصوب شده اند، افزود: اما این انتصاب ها در مقایسه با جمعیت سنی کشور زیاد به چشم نمی آید و امیدواریم توجه دولت به جامعه اهل سنت بیشتر شود
وی در خصوص انتخاب دستیار ارشد رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های مذهبی نیز گفت: کار خوبی بود، اما باید در عمل نیز شاهد اتفاقات مثبت در این حوزه باشیم تا این اقدام جنبه تبلیغاتی نداشته باشد.
در یک گوشه از مسجد فردی که مشغول تلاوت قران است، از او هم در مورد رویکرد دولت در خصوص اقوام و اقلیت های مذهبی و در ادامه انتظارات جامعه اهل سنت می پرسم که پیش از جواب به انتخاب دستیار ارشد رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های مذهبی اشاره می کند و می گوید:این اقدام ایده خیلی خوبی بود که باعث تقویت وحدت و انسجام و برادری میان اهل سنت و برادران شیعه می شود.
ˈشیری فرهنگˈ با بیان اینکه در اینجا مشکل و اختلافی بین شهروندان شیعه و اقلیت تسنن وجود ندارد، در مورد خواسته ها و انتظارات اهل سنت هم گفت: مشکل ما مذهب نیست، همه ما مسلمان و در کنار آن یک ایرانی هستیم.
او که در پایان مصاحبه اش فهمیدیم اصالتا اهل کردستان و ساکن بندرعباس است، گفت: اگر دین را در جامعه گسترش بدهیم و بتوانیم درست و پاک زندگی کنیم، همه مشکلات حل می شود.
فرهنگ، فساد در حوزه مسایل اجتماعی و اقتصادی را یکی از معضلاتی خواند که جامعه به آن دچار است و اضافه کرد: باید برای حل این مشکل بزرگ تلاش کنیم و با هم صادق باشیم، شیعه و سنی هم ندارد، این وظیفه همه است مسوولین در جای خود و مردم از طرف دیگر، دین و ناموس و وطن خود را باید یکی بدانیم و حافظ اسلام باشیم.
نمازگزار دیگر هم که نخواست نامی از او در گزارش برده شود، با اشاره به سفر رییس جمهوری به هرمزگان، افزود: از رییس جمهوری می خواهیم که مشکل جوانان شامل اشتغال، مسکن و ازدواج حل کند، این ها مشکلاتی هستند که مختص شیعه یا سنی نیست.
وی در خصوص ارتباط میان شهروندان اهل سنت با تشیع را در هرمزگان خیلی خوب و مثال زدنی دانست و گفت: ما همه با هم برداریم و تنها مذهبمان فرق می کند اما دین مان یکی است.
او رویکرد دولت تدبیر وامید نسبت به اقلیت های مذهبی را هم خوب و مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به انتصاب یکی از معاونین استاندار هرمزگان از پیروان اهل سنت، افزود: امیدواریم این دولت، توجه کافی را به مسایل و مشکلات اقوام و گروه های مذهبی اقلیت داشته باشد و عدالت را به معنای واقعی کلمه مورد توجه خود قرار دهد.
رییس جمهوری و هیات همراه از فردا سه شنبه به مدت سه روز میهمان مردمان ولایی و خونگرم هرمزگان خواهد بود.
رییس جمهوری بلافاصله پس از ورود به هرمزگان و انجام مراسم استقبال رسمی مسوولین استانی در فرودگاه بندرعباس، صبح فردا سه شنبه در ورزشگاه تختی این شهر با مردم دیدار خواهد کرد.
دیدار و گفت و گو با مردم، دیدار با علمای شیعه و اهل سنت، دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران، دیدار با نخبگان و برگزیدگان قشرهای مختلف از جمله برنامه های پیش بینی شده برای سفر سه روزه رییس جمهوری به این استان می باشد.
پیروان اهل سنت نزدیک به 35 درصد از جمعیت استان هرمزگان را تشکیل می دهند.ک/4
7392/668
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن