تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819923495




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قم به مرکز گردشگری تبدیل نشود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس فرهنگستان علوم اسلامی: قم به مرکز گردشگری تبدیل نشود قم- ایرنا- رییس فرهنگستان علوم اسلامی با تاکید براینکه قم نباید به شهری توریستی و مرکز گردشگری تبدیل شود گفت: در روند توسعه شهر قم باید ماهیت فرهنگی آن حفظ شود.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ˈسید محمد مهدی میر باقریˈ یکشنبه شب در جلسه رسمی شورای شهر قم،گفت: مطابق روایات اسلامی این شهر از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
وی با بیان اینکه قم از نظر تکوینی و تاریخی دارای جایگاه خاصی در میان شهرها است،افزود: از نظر تکوینی آنچه که در روایات و احادیث آمده، پیامبر اسلام هنگام رفتن به معراج شیطان را از این شهر رجم و دور می کرد، به همین خاطر شیطان قدرت نفوذ در این شهر ندارد.
رییس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اهمیت توسعه و آبادانی قم، خاطر نشان کرد: هر شهری از یک سری شاخصه های فرهنگی برخوردار است، که اساس تشکیل آن است و شهر قم نیز از این قاعده مستثنی نیست.
میرباقری خاطر نشان کرد: به عنوان مثال خداوند متعال شهر مکه و محل خانه خود را به گونه ای پدید آورده که این شهر هیچگاه به یک مرکز توریستی و گردشگری تبدیل نشود بلکه همواره محلی برای عبادت بندگان خود باقی بماند.
وی افزود: شهر قم نیز اساس و پیدایش آن بر مبنای معنویت و اعتقادات بوده است هیچگاه نباید به یک مرکز گردشگری تبدیل شود و اگر قرار است که این شهر به عنوان یک قطب فرهنگی در سطح جهانی مطرح شود باید توسعه و عمران آن نیز حول محور مسائل فرهنگی صورت گیرد.
رییس فرهنگستان علوم اسلامی تصریح کرد: زمانی که ما در توسعه شهر قم مسایل فرهنگی را مبنا قرار دهیم به تبع آن سایر مسائل از جمله، مسائل اقتصادی و سیاسی را نیز بر همین اساس سامان دهی خواهیم کرد.
میر باقری گفت: کلانشهری مانند قم باید از قدرت دافعه هم برخوردار باشد تا مهاجرت نیز بر طبق آن صورت گیرد و از ورود فرهنگ های بیگانه به آن جلوگیری کند.
وی با بیان اینکه در بحث توسعه شهر نباید رفاه و آرامش هدف اول باشد،گفت: بالا بودن سطح رفاه و آسایش عمومی در یک شهر و یا محیط فرهنگی به هیچ وجه بیانگر وجود امنیت در آن نیست بنابر این صرف رفاه و آرامش نباید هدف باشد.
میر باقری همچنین با اشاره به ضرورت توجه به مساله هزینه ها درامر توسعه شهر قم، خاطر نشان کرد: در این زمینه علاوه بر توجه به جایگاه فرهنگی و مذهبی آن باید کار توسعه به گونه ای برنامه ریزی و انجام شود که برای نظام اسلامی هزینه های جاری کمتری داشته باشد.
این مقام فرهنگی همچنین با انتقاد از برخی پروژه ها و ساخت و سازها در قم خاطر نشان کرد: از آنجا که سفر به قم باید با اهداف مذهبی صورت بگیرد، احداث منطقه توریستی در این شهر با وجهه و جایگاه فرهنگی آن در تضاد است. ک/3
7403 / 380/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن