تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804008549




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لایحه افزایش قدرت سازمان اطلاعات و امنیت این کشور به مجلس ارایه شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

با وجود مخالفت احزاب ترکیه / لایحه افزایش قدرت سازمان اطلاعات و امنیت این کشور به مجلس ارایه شد آنکارا - ایرنا - لایحه افزایش قدرت سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه در حالی در کمیسیون امور داخلی مجلس این کشور مطرح شده است که انتقادات از این لایحه همچنان ادامه دارد.


کارشناسان مباحث سیاسی ترکیه ارائه این لایحه به مجلس ملی ترکیه را در راستای افزایش قدرت سازمان اطلاعات و امنیت این کشور و مصونیت مسوولان این سازمان در گفت وگو با رهبران حزب غیر قانونی کارگران کرد ترکیه ˈپ.ک.کˈ ارزیابی کردند.
دولت آنکارا گفت وگوهای صلح با ˈ عبدالله اوج آلان ˈ رهبر زندانی ˈپ.ک.کˈ را از سال گذشته آغاز کرده است که تاکنون پیشرفتی در این روند مشاهده نشده است. دو طرف یکدیگر را به اخلال در روند صلح متهم می کنند.
کمیسیون امور داخلی مجلس ملی ترکیه بررسی این لایحه را آغاز کرده است و نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه که اکثریت آرا را در اختیار داشته ، انتظار دارند این لایحه در اواخر هفته جاری در صحن مجلس به رای گذاشته شود.
دولت ترکیه در حالی روز پنجشنبه گذشته لایحه جدیدی در ارتباط با افزایش قدرت سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه ˈمیتˈ را تقدیم رییس مجلس ملی این کشور کرد که احزاب مخالف دولت آنکارا مخالفت خود را با این لایحه اعلام کردند.
ˈفایک اوزتراکینˈ معاون حزب مخالف جمهوری خواه در مجلس ترکیه گفت : این لایحه دارای ایرادهایی بسیاری است. با تصویب این لایحه قدرت سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه ˈ میت ˈ بسیار افزایش خواهد یافت.
وی افزود : این لایحه به سازمان اطلاعات ترکیه اجازه خواهد داد که در خارج از این کشور دست به عملیات بزند ، مصونیت قضایی اعضای این سازمان در قبال استراق سمع افزایش خواهد یافت.
نماینده مجلس ترکیه افزود: تصویب این لایحه به گفت وگوهای مقامات سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه با نمایندگان حزب غیر قانونی کارگران کرد ترکیه ˈپ.ک.کˈ در سال 2010 و در اسلو را جنبه قانونی خواهد داد.
اوزتراکین تاکید کرد : این لایحه گفت وگوهای مقامات میت با سازمان های تروریستی که امنیت ملی ترکیه را تهدید می کنند ، قانونی خواهد کرد.
ˈمصطف دسته جی ˈ رهبر حزب اتحاد بزرگ ترکیه نیز با انتقاد از این لایحه اظهارداشت: تصویب این لایحه ترکیه را به سمت استبداد پیش خواهد برد.
ˈصلاح الدین دمیرتاشˈ رهبر حزب صلح و دمکراسی ترکیه نیز پیشتر مخالفت خود را با ارائه لایحه افزایش قدرت سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه به مجلس ملی این کشور اعلام کرده بود.
رهبر حزب صلح و دمکراسی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این حزب با طرح افزایش اختیارات سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه مخالف است.
نماینده مرم استان حکاری در مجلس ملی ترکیه افزود: لایحه ای که دولت آنکارا به مجلس ارایه کرده است سبب افزایش قدرت ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه و دولت وی خواهد شد.
وی تاکید کرد که این لایحه با فراهم کردن زمینه حل مساله کردها در ترکیه فاصله زیادی دارد و هدف آن تامین امنیت و دادن تضمین به رئیس و ماموران سازمان اطلاعات ترکیه است.
ˈکمال قلیچداراوغلو ˈ رهبر حزب جمهوری خواه خلق بزرگترین حزب مخالف دولت ترکیه در مجلس ملی این کشور نیز روز گذشته در خصوص این لایحه گفته بود: ترکیه به سرعت به سوی یک رژیم دیکتاتوری پیش می رود.
قلیچداراوغلو در گفت وگو با خبرنگاران از ارایه لایحه افزایش قدرت سازمان اطلاعات و امنیت این کشور از سوی دولت ترکیه به مجلس ملی این کشور انتقاد کرد وافزود: نخست وزیر ترکیه در پی تاسیس یک پلیس مخفی همانند برخی از کشورها است و این امر ترکیه را به سوی یک رژیم دیکتاتوری سوق می دهد.
در صورت تصویب این لایحه محاکمه رییس سازمان اطلاعات وامنیت ترکیه تنها توسط دیوان عالی قضایی این کشورامکان پذیر خواهد بود و علیه یکی از اعضای این سازمان دوبار تحقیقات نمی توان انجام داد.
براساس این لایحه هیات وزیران ترکیه در مورد امنیت خارجی، مبارزه با تروریسم و امنیت ملی این کشور می تواند ماموریت هایی برای میت در نظر بگیرد و این سازمان همانند سازمان جاسوسی آمریکا ˈسیاˈ موظف به انجام این ماموریت ها است.
طبق این لایحه محافظت دولتی از ماموران سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه در مقابل قوه قضاییه افزایش و راه برای انجام عملیات مختلف از سوی این سازمان بازتر می شود.
بر اساس این گزارش، افزون بر آن به سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه امکان هرگونه شنود داده می شود و انتشار هرگونه سند در ارتباط با فعالیت ها و یا عملیات میت جرم محسوب خواهد شد.
علاوه بر آن طبق این لایحه سازمان اطلاعات وامنیت ترکیه می تواند در باره صدور روادید ، اجازه اقامت و اشتغال و یا اخراج اتباع بیگانه نظردهد.
رهبر حزب جمهوری خواه ترکیه گفت : هیچ نهادی نباید به چنین قدرتی در ترکیه دست یابد .
خاورم ** 230 **5981
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن