تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802605325




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارائه طرح سوال از وزیر ارشاد به هیات رییسه مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ارائه طرح سوال از وزیر ارشاد به هیات رییسه مجلس
کد خبر: ۳۸۱۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۹ - 23 February 2014




سخنگوی کمیسیون فرهنگی با اشاره مقاله روزنامه آسمان درباره قصاص و توقیف این روزنامه گفت: جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح سوال از «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به هیات رییسه مجلس ارائه کردند.

«سید علی طاهری» عصر یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: جمعی از نمایندگان مجلس در اعتراض به روند توهین مقدسات در برخی روزنامه ها و برخی رفتارهایی که در فضای فرهنگی کشور رخ می دهد سوالی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را امضا و تقدیم هیات رییسه مجلس کرده اند.

به گفته وی، مسعود میرکاظمی طراح و جمع آوری کننده امضاهای طرح این سوال از وزیر ارشاد است.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه عصر دوشنبه کمیسیون فرهنگی گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در واکنش به مطلب منتشر شده در روزنامه آسمان، بیانیه ای صادر و این اقدام را محکوم کرده است.

وی ادامه داد: کمیسیون فرهنگی مجلس در این بیانیه، مطلب انتشار یافته در روزنامه آسمان که نویسنده لایحه قصاص را غیرانسانی توصیف کرده، بسیار تعجب برانگیز دانسته است.

طاهری افزود: این نوشته یکی دیگر از موارد توهین به مقدسات اسلامی است که طی چند ماه اخیر، گاه و بیگاه در برخی نشریات زنجیره ای مشاهده شده و به هیچ وجه جایی برای خوشبینی باقی نگذاشت که این موارد را به سهو یا غفلت تعبیر کنیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: در ادامه این بیانیه نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی انتشار این دسته از مطالب را عمدتا با هدف ذائقه سنجی جامعه و ارزیابی آستانه تحمل اجتماعی دانسته اند تا در صورت مشاهده عدم واکنش قانونی یا اجتماعی برای گام های بعدی سرعت بیشتری برداشته شود.

وی افزود: از یاد نبرده ایم که دقیقا مشابه چنین توهینی در زمان امام راحل صورت گرفت و با برخورد انقلابی آن معمار کبیر انقلاب اسلامی مواجه شد که توهین کنندگان به لایحه قصاص را مرتد اعلام کردند.

طاهری خاطر نشان کرد: نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه روند توهین به مقدسات و باورهای دینی مردم را همانگونه که در دوره اصلاحات مشاهده شد، گذشته از ناسازگاری با ضوابط دینی و جریحه دار کردن اهل ایمان موجب واکنش عمومی جامعه دانسته اند.

وی با قرائت ادامه این بیانیه اظهار داشت: در حالی که آرامش جامعه در این زمان بیش از همیشه خواست دلسوزان نظام است، از این رو از تمام دستگاه های مسوول، به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار می رود که با عمل به مسوولیت خود، در پاسداری از حریم قانون و باورهای دینی مردم کوشا باشند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین به بحث های صورت گرفته درباره بررسی وضعیت قانونی شرکت نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر در انتخابات فدراسیون های ورزشی در این کمیسیون تصریح کرد: جلسه عصر یکشنبه کمیسیون با حضور نمایندگانی از سازمان بازرسی کل کشور، معاون پارلمانی وزارت ورزش وجوانان، معاونت قوانین مجلس، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و همچنین نمایندگان عضو کمیسیون های دیگر درگیر در این مسئله تشکیل شد.

وی ادامه داد: جمع بندی کمیسیون این بود که با توجه به صراحت قانون درباره نمایندگان مجلس، آنها نمی توانند مسوول فدراسیون ورزشی باشند، ابهام قانونی از نظر کمیسیون فرهنگی وجود ندارد و اگر از نظر برخی نمایندگان ابهامی وجود دارد، باید تقاضای تفسیر قانون و استفاریه ای به مجلس ارایه دهند تا ابهام برطرف شود.

نماینده مردم گرگان در مجلس خاطر نشان کرد: از نظر کمیسیون فرهنگی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و عضو شورای اسلامی شهر نمی توانند به عنوان رییس در فدراسیون های ورزشی حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: البته عضویت در هیات رییسه فدراسیون ها ممنوع نیست و چیزی در قانون در باب ممنوعیت آن ذکر نشده است.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن